Gå til innhold

Prisreduksjon på K700?

Anbefalte innlegg

Er det noen sjanse for at prisen på K700 kommer til å synke med det første? Virker jo for så vidt som en bra telefon, men slik prisen er nå syns jeg ærlig talt man får litt lite for penga. Den har jo verken megapixelkamera eller minnekort og heller ingenting annet som etter min mening rettferdiggjør en såpass høy pris, så med mindre prisen går ned virker det mer attraktivt å vente på Siemens S65.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, den har i grunn 2 ting som gjør den svært dyr. Skjermen og mye internt minne.

-

Husker for en stund tilbake at bare skjermen på min 6600 kosta over 2000 kr. Vet ikke hva tilfellet er hos k700i, men vil nok tro at den ikke koster 10 kr akkurat ;) Den har jo en meget stor pixel tetthet og er meget klar og fin.

-

Den vil nok synke i pris. Både gjennom tilbud og at det kommer nye produkter på markedet, så at k700i iallefall kan "skilte" litt med prisen...

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Ja, men så lenge den selger som den gjør så tror jeg ikke prisen kommer til å gå net noe særlig. Vi vet jo hvilke leverings problemer SE har hatt (har?) så da er det jo ikke noe poeng i å nesten beholde samme forfjeneste gjennom å selge fler enheter til en lavere pris. Tror det ligger mer en bare noen enkle kalkylder bak den nåværende prissettingen til K700.

Lenke til kommentar
Den vil nok synke i pris. Både gjennom tilbud og at det kommer nye produkter på markedet,

"SE K700i" mobilen kommer igjen til jul, men da med utskiftbart minnekort. Da synker nok prisen enda mer. Men det er jo lenge til da.

Lenke til kommentar

"SE K700i" mobilen kommer igjen til jul, men da med utskiftbart minnekort. Da synker nok prisen enda mer. Men det er jo lenge til da."

Dette er tull. Sendte nylig mail til Sony Ericsson for å sjekke opp dette med en ny versjon av K700i med minnekort, og fikk dette svaret:

"

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

Vi har ingen lanserte planer om å komme med noen ny eller endret versjon av Sony

Ericsson K700i.

Med vennlig hilsen

/Ole Jörgen Höljervangen

Sony Ericsson Call Center

www.sonyericsson.com/fun

registrer deg nå for tilgang til supert innhold og fantastiske Web og WAP

tjenester

Ta gjerne kontakt med Sony Ericsson Call Center igjen, hvis du ønsker

ytterligere assistanse.

Besøk også våre websider på http://www.sonyericsson.com for mere informasjon og

support på våre produkter mailto:[email protected]

Spørsmål:

Subject: Telefoner

Product: K700i

Opinion: Hei. Vil det komme en ny/forbedret versjon av K700i som har mulighet

for minnekort? Ca når vil den i så fall komme, og vil den koste mye mer?"

Selv har jeg nettopp kjøpt meg K700i, og førsteinntrykket er veldig bra:)!

PS! Er det virkelig nødvendig å lade i 12-16 timer ALLE TRE første gangene, eller holder det med en "overlading"?

Lenke til kommentar

jeg tror at det kommer til å gå en stund før den synker i pris. har vært veldig mye snakk om den, og veldig mange har spurt etter den. mange butikker er allerede utsolgt for den, og da er det lenge til neste levering. SE har skutt gull der mener jeg. er så stor etterspørsel at SE ikke klarer å produsere nok. bare for å ta et eks. komplett fikk k700 inn idag. de fikk inn ca 100 pluss minus. og etter en dag, så er det igjen 20-49 stk, hos komplett. det sier litt. en del som sikkert har bestilt fra før. men for det. det sier vel litt om denne telefonen. og når den da selger som bare pokker, og folk fortsatt spør mye etter den, så kommer prisen til å være sånn en goood stund.

Lenke til kommentar

Ja det er klart at det kommer en ny "K700" men den vil ikke hete det for K700i finnes allerede! "i" Betegnelsen står for international, det kommer snart en "c" versjon beregnet for det kinesiske markedet. Det ville være en stor tabbe å lansere den rett etter K700i.

Til seg som sendte mail til Sony Ericsson, dette er bare bortkastet tid. Tror du virkelig at det norkse (!) kontoret ville svare at det kommer en ny modell før den er lansert av SE selv? Nei, sånn fungerer det ikke.

Jeg tror heller ikke at godeste Hr. Höljervangen har tilgang på opplysninger om fremtidige modeller, og hvis han har det så får han som sagt neppe lov å kommentere de offentlig.

Lenke til kommentar
Ja det er klart at det kommer en ny "K700" men den vil ikke hete det for K700i finnes allerede!

Haha......den var morsom.

"i" Betegnelsen står for international

Feil, Her får du et tips til hva det kan være. I`en står for det samme som i`en i T68i.

det kommer snart en "c" versjon beregnet for det kinesiske markedet
Har kommet.
Det ville være en stor tabbe å lansere den rett etter K700i.

Sånn som du skriver, referer du til den kinesiske modellen, derfor blir det bare tull.

Tror du virkelig at det norkse (!) kontoret ville svare at det kommer en ny modell før den er lansert av SE selv?

For det først så skrev han til kundeservice kontoret i sverige, siden norge ikke har dette selv. Hva er forskjellen på et satelittkontor og SE selv, som du kaller det?

Endret av Habla
Lenke til kommentar
Feil, Her får du et tips til hva det kan være. I`en står for det samme som i`en i T68i.

Har kommet.

Sånn som du skriver, referer du til den kinesiske modellen, derfor blir det bare tull.

For det først så skrev han til kundeservice kontoret i sverige, siden norge ikke har dette selv. Hva er forskjellen på et satelittkontor og SE selv, som du kaller det?

Jeg ser at det var en liten logikkfeil i mitt forrige innlegg i denne tråden, det er selvfølgelig en oppdatert versjon av K700i som ville vært en stor tabbe å lanse mens oppstyret rundt den originale K700i ennå ikke har lagt seg. SE har heller ikke kjørt noe særlig med reklamekampanje for K700i, noe jeg tror kommer.

Habla: Saken er jo at K700 og K700i er samme telefon. Du har rett i at det er det samme som SE T68i, men det som mange ser ut til å ikke ha fått med seg er at K700i og K700 er modellbetegnelse på samme produkt.

Jeg forstår ikke hvorfor "i"en skulle stå for Internet når "c" står for Chinese. Hvorfor bruke samme tegnplass til forskjellig informasjon?

Det kan være litt forvirrende å dra in Ericsson T68 og SonyEricsson T68i i denne diskusjonen for de to er det jo stor forskjell på, både i programvaren og noen mindre kosmetiske forandringer i skall og LED farge.

Poenget er at Kundeservice, uansett om det er i Norge eller Sverige, neppe forteller kundene sine over mail om kommende modeller om ikke engang er kommentert på annet hold. Forskjellen på "satelittkontor" og "SE selv" mener jeg ligger i arbeidsoppgavene de har. "Satelittkontorene" som ligger spredt rundt om i verden har ingen eller lite R&D, de har andre oppgraver som å være lobbyister for teleselskapene i deres eget marked (pushe på utbygging av nye teknologier og tjenester som GPRS, Edge, MMS etc.) og ta seg av kunderelasjoner. Dersom man vil ha en uttalelse som er verdt noe må man jo snakke med noen som har myndighet å svare på spørsmålet og ikke noen som bare dementer det rett av pga. at de enten ikke vet det eller at de ikke får svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...