Gå til innhold

Problemer med dvd-avspilling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor finner jeg device manager?

Tror det kanskje kan ha noe å gjøre med en stadig mer rabiat cd-brenner som er plassert under dvd-spilleren i kabinettet. Det hender når jeg lytter til mp3er at de stopper opp på et punkt og dette punktet, et brøkdel av et sekund, loopes om og om igjen. Da hender det at det dukker opp et cd-ikon ved pila, noe som indikerer at en av stasjonene arbeider. I samme tidsrom kommer det lyder fra cd-brennerstasjonen, som ofte dukker opp når slike feil som dette skjer.

Det at dvdene er så jævla varme er litt bekymringsverdig, syns jeg.

Takk for at du hjelper.

Lenke til kommentar

At DVD'en blir varm tror jeg rett og slett bare er DVD spilleren sin feil. Kan være en dårlig DVD spiller, eller muligens det er noe galt med den.

Gå inn på kontrollpanelet, velg system, under system velger hardware. Der vil du finne Device manager (enhetsbehandling på norsk)

Under device manager velger du "IDE ATA/ATAPI controllers".

Så går du inn på både Primary og secondary IDE channel og sjekker under Advanced settings at Device 0 og device 1 er satt til "DMA if available".

Hvis dette allerede er valgt og current transfer mode indikerer at det brukes DMA (ikke PIO) så kan du godt prøve å koble fra cd-brenneren og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...