Gå til innhold

PC'n restarter seg automatisk? :(

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget dette første gang når jeg og en kompis skulle ha LAN. Vi kobla oss begge til ruteren, restarta maskinene, men i det jeg kom til der jeg sku velge bruker. restarta PC'n seg helt automatisk. den boota igjen. og samme skjedde. samme skjedde en gang til. Jeg skrudde av PC'n tok ut TP kabelen. og prøvde igjen. da kom jeg helt inn. satt TP kabeln inn og alt funka som det skulle. Jeg trodde dette var en tilfeldighet og vi spilte hele helga uten problemer. :roll:

Noen dager senere sku jeg sette på en DVD. Jeg satt DVD'n inn i maskinen. akkurat det DVD spillern sku til å kjøre opp. så restarta den seg igjen. da kom jeg også til der jeg sku velge bruker. så restarta den seg. samme skjedde igjen. men gangen etter der så kom jeg meg så langt som inn til "desktoppen" når den skal laste inn programmene før den restarta seg igjen. :no::cry:

Jeg starta maskinen om igjen og så var jeg inne i windows. alt funket som det skulle. alt bortsett fra at jeg kunne ikke åpne feks ad aware og andre programmer. Det så ut som programmene sku åpnes. men det ble bare åpnet ei rute som ble hvit som om programmet hadde klikka. når jeg prøvde å spille CS så fikk jeg spilt i 5 sekunder så restarta PC'n seg igjen.

Jeg spurte venner, pappa og onkler etter hjelp og et par mente det kunne være virus så jeg tenkte jeg sku formatere. etter jeg hadde gjort det. så restarta den seg under installasjon av norton.

Da restarta jeg bare PC'n, starta installasjonen på nytt og ble ferdig.

Jeg kan ikke spille spill lenge før den restarter seg. og det virker som om jeg kan være i windows og kjøre programmer nå uten at den restarter seg. Det eneste jeg har endra på i dag er etter en venns råd at det kanskje kunne være powersupplyen. At powersupplyen blir overbelasta. så jeg koblet ut det unødvendige. brenner, neonlys osv. Til nå har ikke maskinen restarta seg, men dog, jeg har ikke prøvd å spille et spill enda.

Men, er det noen der ute som har peiling på hva dette kan være? kom med forslag så skal jeg ta 1 og 1 og prøve dem ut :)

Følg opp forumet i ettertid så skal jeg nok oppdatere dere om hvordan situasjonen er

Men en ting! faren min nevnte noe om "Twin-ram" som jeg tydeligvis har og hovedkortet ikke skal støtte. Vet ikke om det er noe som heter det. kankskje dere vet? =) jeg setter pris på all hjelp

På forrhånd takk.

- Marius W

*Update* Etter noen teite sammensatte setninger :innocent:

*Update 2* Etter flere timer når jeg bare har vært i windows\mirc\hørt på musikk\MSN så har den funka. Men med en gang jeg kom inn på en server i CS. 20 sec uti gamet. poff. restart. Kanskje noen endrer mening på hva det kan være?

*Update 07.03-04* Jeg har nå satt i mitt gode gamle ATI Radeon 7200 og får se hvordan det blir :)

*Update fra samme dag :p:D * Maskinen reboota seg med gammelt skjermkort også. Har kun dissa igjen: Hardisk, PSU og Hovedkort.

Skal nå prøve å defragmentere og ha en DVD rom i PCn samtidig for å prøve å bruke mye strøm for å skjekke om det er PSUen. Mest sansynlig, om den restarter da er det PSU. :thumbup: Etter tips fra en venn

----- Den restarta seg IKKE. uff. :> vanskelig dette. Men tror enda det er PSU. men jeg vet ikke om den er for dårlig eller om den er deffekt. :\

Endret av XciTe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg. jeg er ikke superflink med PC :\

Hva er en PSU?

:cry:

*Update*

Forsto at dette var powersupply :p forkortelse ja.

Det er en Thermaltake 360w - Kjøpt for 1 mnd siden ca. og var på microplex.no men ikke nå lengre

Endret av XciTe
Lenke til kommentar
Men en ting! faren min nevnte noe om "Twin-ram" som jeg tydeligvis har og hovedkortet ikke skal støtte. Vet ikke om det er noe som heter det. kankskje dere vet? =)

kan det være du har RAM av merket TwinMOS? har selv hatt problemer med disse brikkene. har du ellers hatt problemer med blåskjerm? reboots og blåskjerm(BSOD) kan tyde på dårlig/defekt/ukompatibelt minne.

Lenke til kommentar

Ja glemte system specification:

Når jeg kjøpte meg ny PC i mai\juni, så starta jeg med bare 512 MB ram. onkelen min bestilte en av disse "2in1" ram greiene. 2 brikker i 1 pakke. men fikk 1 først pga pengemangel fra min side. Men da var jeg veldig plaga med bluescreen. så jeg fikk begge brikkene. sammen funka disse fint i starten. 1gb ram. men plutselig en dag. registrerte den bare 768. jeg tok ut en av dem. kjørte maskinen. og fikk fram at den registrerte 256. så den tok jeg ut og nå kjører jeg på kun 1 av dem. (jeg skjekka dette etter jeg starta å bli plaga med maskin restart)

Maskinen min:

Skjermkort:ATI Radeon 9600 SE

Hovedkort: MSI KT4AV - VIA KT400 chipset based

RAM : 512MB (nå) TwinMOS (faktisk JaViZ :) ) DDR-DIMM RAM (leste fra den rambrikken som registrerte 256) PC3200

Creative 5.1 suround lydkort

Husker ikke HDD'n :(

Hvis dere trenger å vite hardisk merket så si ifra så skal jeg få det skjekka

Keep up the good work :)

Lenke til kommentar
har du ellers hatt problemer med blåskjerm? reboots og blåskjerm(BSOD) kan tyde på dårlig/defekt/ukompatibelt minne.

Jeg har før hatt mye bluescreen. Vi kom fort fram til at det var rammen da.

Da hadde jeg bare 512MB ram og venta på den siste 512brikken som onkelen min oppbevarte til jeg hadde penger til begge. De kom i lag (TwinMOS). Den første rambrikken jeg hadde når jeg hadde 512mb var defekt. bluescreen hele tida. under XP installasjon osv. men så satt jeg i den andre. sammen med den første. og de registrerte 1 gb ram og funka fint da. men den brikken som ga meg disse bluescreens ble deffekt. den yta bare 256 MB ram etter hvert. og jeg har tatt den ut.

Lenke til kommentar

:( Jeg har i dag, skjekka rammen min hos en venn av meg. han har ikke samme hovedkort som meg men rammen er ikke ødelagt.

Jeg har også sutte i det gamle PSU'et mitt. samme problemet.

Eneste muligheten jeg har igjen nå er: Hardisk, Hovedkort og at rammen ikke passer til hovedkortet mitt :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei altså. det jeg gjorde først var at jeg prøvde å installere lyd drivere. etter installasjon reboota jeg PC'n, og når den da kom til "velkommen" vinduet før den kommer inn i windows så restarta den seg. sikkert 7 ganger på rad. så aktiverte jeg on board lydkortet. men samme skjedde.

så tok jeg UT lydkortet og da funka alt som det skulle. ingen restart. ;):D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...