Magnus_S Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Kjøpte idag et nytt kabinett av typen Aero X202 sammen med en ny poewrsupply av typen NorthQ Silent 400W. Så jeg har vært opptatt ikveld med å flytte over all innmat fra det gamle kabinettet til det nye. Så etter timesvis med arbeid kommer selvfølgelig godsakene... PCn starter ikke. Det vil si, det skjer ikkenoe når jeg trykker på powerknappen. Jeg har prøvd forskjellige strømledninger, i forskjellige støpsler, men den vil bare ikke. Derfor tror jeg det er noe galt med jumperne. Jeg har alltid vært usikker på hvordan jeg skal feste disse, men det har gått bra. Følgende jumpere er det på kabinettet: SPEAKER Reset SW Pwer SW H.D.D SW Med de, er det diverse andre USB jumpere til portene foran, sammen med mic og lyd jumpere til lydutgangen foran. Det er ikke powersupplyen som det er noe galt med, for på hovedkortet lyser diverse lamper. Jeg skjønner det ikke. Jeg har prøvd meg fram med jumperene, men jeg jeg vil si jeg har gjort alt etter boken. Mine specs er: Asus A7N8X Amd Athlon XP 2100 1gb ram geforceti200 Hvis det skulle hjelpe. Jeg frykter at en jumper uteble, for jeg ser det er en jumper som skal hete POWER LED, som jeg for øvrig har i mitt gamle kabinett. mvh Magnus S. Endret 2. juli 2004 av Magnus_S Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) edit:*Slettet* Powe led var vist ledningen som ga lys til LED lyset foran pcen Endret 2. juli 2004 av Mixel Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Jammen hvordan i h*lvette kan den ha uteblitt da? Er det mulig og ta den samme ledningen fra min gamle? mvh Magnus S. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Sikekr på at du har koblet jumperne riktig? Jeg har satt dem sammen slik det står i manualen, men bare power knappen som funker hos meg. LEDsene fungerer ikek selv de står tiktig plassert Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg er rimelig sikker ja. Så i manualen, og så på hovedkortet ved siden av jumperpinnsa og. Jeg skjøner ingenting. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Sjekk at Power SW står akkurat der den skal (og evt prøv å snu den 180°) og prøv. Den skal starte i det minste. Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Skal fortsette å prøve. Men hva er H.D.D LED for noe? Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Faen.. prøvd alt. Må man ikke ha POWER LED? Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det eneste du MÅ koble til er vel Power SW og Speaker. LED kablene gør at en eller annen lampe på kabinettet lyser og du trenger ikke de tilkoblet for at PC'n skal funke. HDD står for Hard Disk Drive (tror jeg). Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det eneste du MÅ koble til er vel Power SW og Speaker. LED kablene gør at en eller annen lampe på kabinettet lyser og du trenger ikke de tilkoblet for at PC'n skal funke. HDD står for Hard Disk Drive (tror jeg). Du trenger ikek Speaker heller. Det eneste man trenger er Power SW. Dr.X: Reset SW og Power SW spiller ingen rolle hvilken vei de er. Jeg prøvde nettop, de har nemlig ingen poler, som gjør at de kun virker en vei. De virket før med teksten opp, jeg snudde den nå ned slik at de matchet de andre, og den fungerer enda Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 med en ATX PSU så er poenget bare å kortslutte begge polene på Power_SW og Reset_SW... det er som en helt vanlig bryter. Lenke til kommentar
Magnus_S Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Okei, takk for at dere klargjorde det ihvertfall. Slipper jeg å vri å vende på dem hele tiden. Men problemet gjenstår, jeg kobler i Power SW der manualen sier den skal, men den vil jommen ikke starte. Kan det være et annet problem? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du har skrudd på strømmen? Skrudd på den lille switchen bak pcen? Er det ikke noe lys på HKet som indikerer at det er strøm? Sikker på at du har satt alle kontaker olg. i riktig sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå