Gå til innhold

Hjelp! PCn starter ikke.

Anbefalte innlegg

Kjøpte idag et nytt kabinett av typen Aero X202 sammen med en ny poewrsupply av typen NorthQ Silent 400W. Så jeg har vært opptatt ikveld med å flytte over all innmat fra det gamle kabinettet til det nye. Så etter timesvis med arbeid kommer selvfølgelig godsakene... PCn starter ikke. Det vil si, det skjer ikkenoe når jeg trykker på powerknappen. Jeg har prøvd forskjellige strømledninger, i forskjellige støpsler, men den vil bare ikke. Derfor tror jeg det er noe galt med jumperne. Jeg har alltid vært usikker på hvordan jeg skal feste disse, men det har gått bra. Følgende jumpere er det på kabinettet:

SPEAKER

Reset SW

Pwer SW

H.D.D SW

Med de, er det diverse andre USB jumpere til portene foran, sammen med mic og lyd jumpere til lydutgangen foran. Det er ikke powersupplyen som det er noe galt med, for på hovedkortet lyser diverse lamper. Jeg skjønner det ikke. Jeg har prøvd meg fram med jumperene, men jeg jeg vil si jeg har gjort alt etter boken.

Mine specs er:

Asus A7N8X

Amd Athlon XP 2100

1gb ram

geforceti200

Hvis det skulle hjelpe. Jeg frykter at en jumper uteble, for jeg ser det er en jumper som skal hete POWER LED, som jeg for øvrig har i mitt gamle kabinett.

mvh Magnus S.

Endret av Magnus_S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste du MÅ koble til er vel Power SW og Speaker. LED kablene gør at en eller annen lampe på kabinettet lyser og du trenger ikke de tilkoblet for at PC'n skal funke. HDD står for Hard Disk Drive (tror jeg).

Du trenger ikek Speaker heller. Det eneste man trenger er Power SW.

Dr.X: Reset SW og Power SW spiller ingen rolle hvilken vei de er. Jeg prøvde nettop, de har nemlig ingen poler, som gjør at de kun virker en vei. De virket før med teksten opp, jeg snudde den nå ned slik at de matchet de andre, og den fungerer enda :p

Lenke til kommentar

Okei, takk for at dere klargjorde det ihvertfall. Slipper jeg å vri å vende på dem hele tiden. Men problemet gjenstår, jeg kobler i Power SW der manualen sier den skal, men den vil jommen ikke starte. Kan det være et annet problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...