Merlin Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ved hjelp av Video Array: The Inq Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ved hjelp av Video Array: The Inq Liten rettelse til deg... Video Array er en teknologi fra Alienware. nVidia bruker sin egen teknologi som de kaller SLI etter 3Dfx... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Heftig in any case da! 20k i 3dmark er noe å skryte av på LAN og på hw Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Raptor,02/07/2004 : 22:23] Liten rettelse til deg... Video Array er en teknologi fra Alienware. nVidia bruker sin egen teknologi som de kaller SLI etter 3Dfx... Løsningen er veldig lik Video Array med at det ene kortet rendrer øverste delen av bilde mens det andre kort tar seg av nederste del. Det bruker også en load balancing metode i likhet med Alienware, så du skal ikke se bort ifra at dette er akkurat den samme teknologien. Endret 2. juli 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
candymann Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Men med hvilken opplösning? Polish site nvision.pl told us that Nvidia's "two cards" will rock at 21185 3dm03. This is definitely a great result if we are talking about the 1024x768 default 3dm03 score. OBS! if.... Endret 2. juli 2004 av candymann Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Var det ikke sånn at Nvidias SLI løsning ga mer ytelsesøkning enn Alienwares Video Array..? Lenke til kommentar
px Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Alienware sin løsning er mye mer klumsete siden de ikke har tilgang til å modifisere grafikkortene direkte, og må til med ekstra hardware. Nvidia har vel lært et og annet om SLI fra 3dfx, og vet i tilleg selvfølgelig bedre hva de driver med enn alienware, siden det er deres egne chipper.... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Løsningen er veldig lik Video Array med at det ene kortet rendrer øverste delen av bilde mens det andre kort tar seg av nederste del. Det bruker også en load balancing metode i likhet med Alienware, så du skal ikke se bort ifra at dette er akkurat den samme teknologien. Det vet jeg og! Men det er en vesentlig forskjell. nVidia kjører en ekstern bus imellom kortene. Etter hva jeg har forstått kjører Alienware software og kommuniserer over PCI-Express bussen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Raptor,02/07/2004 : 23:49] Det vet jeg og! Men det er en vesentlig forskjell. nVidia kjører en ekstern bus imellom kortene. Etter hva jeg har forstått kjører Alienware software og kommuniserer over PCI-Express bussen Alienware bruker en "video merger hub" som er et tredje kort som tar seg av delingen av workloaden mellom kortene. Ok, det er ikke det samme, men metoden er likevel ganske lik. Endret 2. juli 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Kjekt hvis man har råd til det . Regner med ytelses økning fra 30-70prosent Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ja det stemmer det...man trenger to skjermkort som "gjør jobben" og et tredje for å vise bildet(bilde ut) på Alienware's teknikk... syns SLI virker mye bedre egentlig.. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Endelig får jo NVIDIA bruk får flere 3Dfx goder SLI er lovende og håper på at ATI kommer med lignende løsninger og PCI-Express baserte hovedkort med 2XPCI Express 16x porter til vinteren. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Feilpostet. Flyttes fra hardware -> skjermkort, skjermer Lenke til kommentar
zarion Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Siden jeg ikke er heeelt oppdatert på grafikkort-fronten for øyeblikket, er det GF 6800 gt eller x800pro som får mest 3dmarks? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 I Default testen er det vel GeForce 6800 GT som får mest av de to, but who really cares... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå