Gå til innhold

Dual Geforce 6800Ultra 20000 i 3DMARK03

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,02/07/2004 : 22:23] Liten rettelse til deg... Video Array er en teknologi fra Alienware. nVidia bruker sin egen teknologi som de kaller SLI etter 3Dfx...

Løsningen er veldig lik Video Array med at det ene kortet rendrer øverste delen av bilde mens det andre kort tar seg av nederste del. Det bruker også en load balancing metode i likhet med Alienware, så du skal ikke se bort ifra at dette er akkurat den samme teknologien.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Men med hvilken opplösning?

Polish site nvision.pl told us that Nvidia's "two cards" will rock at 21185 3dm03. This is definitely a great result if we are talking about the 1024x768 default 3dm03 score.

OBS! if....

Endret av candymann
Lenke til kommentar

Alienware sin løsning er mye mer klumsete siden de ikke har tilgang til å modifisere grafikkortene direkte, og må til med ekstra hardware. Nvidia har vel lært et og annet om SLI fra 3dfx, og vet i tilleg selvfølgelig bedre hva de driver med enn alienware, siden det er deres egne chipper....

Lenke til kommentar
Løsningen er veldig lik Video Array med at det ene kortet rendrer øverste delen av bilde mens det andre kort tar seg av nederste del. Det bruker også en load balancing metode i likhet med Alienware, så du skal ikke se bort ifra at dette er akkurat den samme teknologien.

:roll:

Det vet jeg og! Men det er en vesentlig forskjell. nVidia kjører en ekstern bus imellom kortene. Etter hva jeg har forstått kjører Alienware software og kommuniserer over PCI-Express bussen

Lenke til kommentar
Raptor,02/07/2004 : 23:49] :roll:

Det vet jeg og! Men det er en vesentlig forskjell. nVidia kjører en ekstern bus imellom kortene. Etter hva jeg har forstått kjører Alienware software og kommuniserer over PCI-Express bussen

Alienware bruker en "video merger hub" som er et tredje kort som tar seg av delingen av workloaden mellom kortene. Ok, det er ikke det samme, men metoden er likevel ganske lik.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...