Gå til innhold

Min nye maskin

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny maskin nå, og jeg vil ha det beste for de pengene jeg skal bruke. Det jeg har kommet frem til nå står under og det er lov å komme med andre forslag til ting, helst ikke så mye dyrere enn det jeg har ifra før.

Tingene er:

Kabinett: Cooler Master CM Stacker STC-T01

Hovedkort: Abit AN7

RAM: 2x 256MB DDR3200, 400MHz

CPU: AMD Athlon XP3000 @ 2.17GHz Boxed

PSU: Levicom VisiblePower 500W

Harddisk: Maxtor 160GB, 7200RPM

CD-ROM: LG 52x CD-brenner og en LG DVD brenner

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis Pro

Tastatur: Logitech Ultra X flat

Mus: Logitech MX510

Det er det jeg har satt opp nå. Harddisken har jeg hørt mye dårlig om. At de bråker en del, har også en 160GB Maxtor ifra før og den bråker. Så der trenger jeg forslag. Kom også med andre tips om hva jeg skal bytte ut eller om de kanskje ikke passer sammen. Tar imot alle tips og forslag.

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha en bra hdd er nok ikke segate å forakte.

Tør du å gå for en Hitachi (Som har overtatt diskproduksjonen til ibm som hadde et frynste rykte) yter disse ganske bra og til og med bedre enn en wd 10000rpm raptor i noen tilfeller. Les mer her http://www.storagereview.com/articles/2003...25VLSA80_1.html

Og den er stille :)

Idle Noise (in dB/A @ 18mm)

Hitachi Deskstar 7K250 (250 GB SATA) - 41.5 |

Western Digital Raptor WD360GD (36 GB SATA) - 43.1

Maxtor MaXLine Plus II (250 GB SATA) - 43.8 |

Western Digital Caviar WD2500JD (250 GB SATA) - 46.1 |

Selv om ibm diskene ikke var særlig holdbare er denne disken i følge StorageReview.com Reliability Survey mer holbar enn 53% av diskene i testen:

According to filtered and analyzed data collected from participating StorageReview.com readers, the Hitachi Deskstar 7K250 is more reliable than 53% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation.

Edit: Har du skjekket hjemmesiden til hk produsenten og sett på testene av minne osv på hk-et, det kan være smart hvis det viser seg at hk-et kan ha problemer med det minne du har valgt.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Edit: Har du skjekket hjemmesiden til hk produsenten og sett på testene av minne osv på hk-et, det kan være smart hvis det viser seg at hk-et kan ha problemer med det minne du har valgt.

Mener du at det hovedkortet ikke klarer de DDR3200 @ 256MB brikkene?

Lenke til kommentar
Mener du at det hovedkortet ikke klarer de DDR3200 @ 256MB brikkene?

Nei det han mener er at det er smart å sjekke vilke brikker som hk har det best med....

Te.x et hk trives best med TwinMos ram eller annen type

At det er en spesiel ram som du får litt mere ytelse ut av hk pga at komponenter går bedere sammen med hverandre

Skjønte du det nå?

http://www.abit.com.tw/test_report/AN7/02.php

Det er en link til testen av ram på det hk du ville kjøpe

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar
ikke kjøp levicom 500w psu, regner med at du tar den for utsene.(tror det var levicom som hadde bra utsene)..

Men aspire 500w koster bare halvparte og er bedre, og den ser akuratt like fet ut..

Hva er galt med Levicom? Har samme PSUen selv og er storfornøyd.

Lenke til kommentar
ikke kjøp levicom 500w psu, regner med at du tar den for utsene.(tror det var levicom som hadde bra utsene)..

Men aspire 500w koster bare halvparte og er bedre, og den ser akuratt like fet ut..

Det var aspire som jeg så på, ikke den jeg skrev.

Lenke til kommentar
Hvordan kan noen psu'er være bedre enn andre hvis de har like stor pris og like mye watt???

Jeg mener hva gjør en psu for pcen uten å gi strøm??

Har ikke helt satt meg inn i de nyeste pcuene.

Poenget er at noen psu er gir akkurat det som står på dem.

Andre gir mer enn det som står på dem.

Mens andre har en tendens til å eksplodere etter en stund (q-tec)

Poenget er jo at selv om en bmw og en lada har like mange hk er de ikke dermed like gode.

Lenke til kommentar

Hvis du skal overklokke så ville jeg ikke kjøpt XP3000+ BOXED

Da kan du likegodt kjøpe en XP2800+ og heller en bedre kjøler.

Husk at alle XP prosessorene nå er "superlocked" så da får du ikke justert opp multiplier, så da har XP2800+ et bedre overklokkingsutgangspunkt enn XP3000+

Hvis du vil ha en CPU som du kan justere multiplier på så kjøp en XP-M (mobile) prosessor. De overklokker også mye bedre enn "vanlige" XP prosessorer.

Lenke til kommentar
Hvordan kan noen psu'er være bedre enn andre hvis de har like stor pris og like mye watt???

Jeg mener hva gjør en psu for pcen uten å gi strøm??

Har ikke helt satt meg inn i de nyeste pcuene.

Poenget er at noen psu er gir akkurat det som står på dem.

Andre gir mer enn det som står på dem.

Mens andre har en tendens til å eksplodere etter en stund (q-tec)

Poenget er jo at selv om en bmw og en lada har like mange hk er de ikke dermed like gode.

Det er vel heller slik at noen PSUer har mindre effekt enn oppgitt? Det er ikke så ofte de yter mye mer enn det som er oppgitt. Produsentene oppgir selvsagt effekten under en sikkerhetsmargin, men den er ikke så forferdelig stor.

Q-tec er et bra eksempel på en PSU som har høyere effekt enn det den klarer å levere kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Det er vel heller slik at noen PSUer har mindre effekt enn oppgitt?

Vel gir den mindre enn det som er oppgitt har du jo grunn til å reklamere, problemet er nok heller at selv om noen strømforsyninger fint klarer å gi noen ekstra watt i et kort tidsrom, mens andre sier takk for seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...