|FSK| Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) hei. prøver å få laget et fellesområde i samba, men sliter med å få det til riktig. noen som kan hjelpe meg? min lille "utfordring" er at jeg vil at alle brukere skal kunne skrive og lese, men kun slette/endre filene de selv har lagt ut. noen? Endret 2. juli 2004 av |FSK| Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 hei. prøver å få laget et fellesområde i samba, men sliter med å få det til riktig. noen som kan hjelpe meg? min lille "utfordring" er at jeg vil at alle brukere skal kunne skrive og lese, men kun slette/endre filene de selv har lagt ut. noen? Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men gir SMB deg mulighet til å styre tilgang pr. fil? Hva hvis man monterer mot en FAT32-partisjon som styres av Windows 98. Den støtter ikke aksesskontroll....? Jeg ville heller begrenset tilgangen pr. katalog Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 vel, smb setter jo mode på filene som blir laget, og viser hvem som er owner. så det burde sannsynligvis vært mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå