Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

net2plug, nettverk gjennom strømnettet.

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har tenkt å kjøpe trådløst nettverk en gang i sommer kanskje, men så kom jeg over dette. Er det noe å satse på i stedet for trådløst? :hmm: Erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkeno erfaring med dette, men husk barn - det er ikke lurt å leke med strømkontaktene :)

Fra spøk til revolver. Som du ser på specs'en på strømnett adapteren du postet linken til, så er maksfart 14Mbit, noe som ikke akkurat er forrykende kjapt. Selv 54Mbit trådløst sender vel på en faktisk 22Mbit gjennomsnitt så det er ikke den store forskjellen, men tror det er nok så jeg hadde holdt meg til trådløst nettverk, da dette er billigere/raskere.

Jeg må ha fart på nettverket mitt og tviholder fortsatt på trådene. Eneste maskiner uten tråd er de bærbare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er jo sant, men her i huset brukes ikke nettverket noe særlig. Det er bare jeg som bruker internett. (704-128) Og da vil det vel gå greit?

Edit: hvordan kommer man seg egentlig på nett med dette? :blush:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Leste i siste nummer av PcPro om de der, det sto at den reelle overførings hastigheten var mellom 5 og 8 Mbps. Sto også at dersom avstandene ble for lange samt gikk over på en annen kurs på strømnettet så så blir QUOTE: "hastigheten fort ubrukelig svak".

Edit : Skriveleif

Edit 2: hentet fra PcPro 4/2004 Side 59.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Så artikkelen i PcPro jeg også. Men tror nok det blir trådløst i stedet. :)

Takk for responsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...