pcgutten Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hehe, bare lurer på om det kanskje på en måte kan bli laga en lydpotte på vifta som demper lyden tja 5 eller mere db? Vet ikke om dette er så ekstremt mulig men kanskje dette er noe for en ivrig mann! Lenke til kommentar
tallard Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 En lydpotte for å dempe viftestøy er ofte brukt i ventilasjonsanlegg til hus og hjem og sånt. Da kaller man det for en lydfelle rett og slett. kanskje noe lignende kan passe for deg? En lydfelle er så enkelt som en boks av noe slag som er montert i en kanal før og etter vifta. boksen er isolert med støydempende matriale av noe slag. hvis du lager noe sånt, så kan du bruke f.eks de mattene som biltema selger. christian Lenke til kommentar
tallard Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 og isolasjonen er montert inni boksen/røret/det-du-har christian Lenke til kommentar
Flames Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Vil ikke dette redusere flow ? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Kanskje å lage forlengelsesrør til viftene vil hjelpe (føre støyen vekk) , og som sagt over kanskje kle dem med et lydisolerende materiale. Endret 2. juli 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Vil ikke dette redusere flow ? nei Lenke til kommentar
tallard Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 flowen blir ikke redusert så lenge du ikke lager en annen dimmensjon på innsiden av lyddemperen. men det blir kanskje litt mer forvirrede luftstrømmer enn uten demperen da. Lenke til kommentar
razer Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Microplex har en sånn en inne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2030 Litt dyr da.. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Flow? Vil det si om den kjøler dårligere? hehe, jeg tenkte ikke på meg er ikke så flink på sånne ting Men jeg tenkte kanskje noen på forum var villige...! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Når det er god flow passerer luften uhindret igjennom. Endret 3. juli 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Nå har jeg gjort litt research - ble litt nysgjerrig på temaet. Fant en god forklaring på howstuffworks.com - om lydpotte til biler ++: http://auto.howstuffworks.com/muffler.htm Denne typen er vel best for pcer og lignende: http://auto.howstuffworks.com/muffler5.htm Har et par høyttalere liggende som jeg tenkte trylle til et pc kabinett. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Det jeg har gjort er å ta ei vifte ramme, og så lime den på vifta (med ramme) ved innsuget. Da fjerner man ca. 30-35% støy fra susinga.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå