knut-eirik Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Ja, utynnet ikke uttynnet.... Min feil. Leste litt skjvet tenker jeg. Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Isopropanol Produkttype: Løsemiddel, avising, antifrost Frysepunkt: -88,5C Kokepunkt: 82,5C Tetthet: 0,79kg/l YL gruppe: 5 Materialer som skal unngås: Aluminium, sterkt oksiderende midler Akutt oral toks. LD50 rotte: 5045mg/kg Akutt derm. toks. LD kanin : 12800mg/kg Dødelig dose for voksen person er 250 ml. Ned til 100 ml kan gi alvorlige skader. Håndteringsveilledning: Brukes bare i områder med god ventilasjon. For å unngå antennelse av damper p.g.a statisk elektrisitet må alle metalldeler i utstyret være jordet. Isopropanol kalles også gjerne: IPA, isopropylalkohol, prima isopropanol, teknisk isopropanol eller bare 2- propanol, da 2'en indikerer at bindingen som gjør den "iso" ligger på andre karbonatom fra venstre! (T-t-tog du an? ) Kilde: HMS datablad, kvalitetskontrollert av Teknologisk intitutt i henhold til Oljeindustriens landsforenings godkjenningsordning for HMS-datablader Lenke til kommentar
v0id Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg bruker Aceton, jeg. Det får man vel kjøpt flere steder. Om man ikke har annet i huset, går det til nød an å bruke neglelakkfjerner også, men det er ikke det mest idelle. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Materialer som skal unngås: Aluminium, sterkt oksiderende midler Jøss, skal man ikke bruke isopropanol på alu? Må innrømme at jeg har gjort det noen ganger. Hva er forresten IHS på P4 laget av? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Du kan også bruke noen slag plaster-fjerner. Funker helt kjempe fint. Den jeg brukte inneholt dog 50% isopropenol Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 man kan vel egentlig bruke det meste bortsett fra fettinholdige vesker/stoff.. siden fett antenner ved høy nok temperatur (om cpu viften blir ødlagt feks... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 man kan vel egentlig bruke det meste bortsett fra fettinholdige vesker/stoff.. siden fett antenner ved høy nok temperatur (om cpu viften blir ødlagt feks... men man kan da like så godt kjøpe seg litt isopropanol først som sist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå