Galandrik Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei! Jeg har nettopp gått til anskaffelse av ny kjøling til cpu (Barton) og skjermkort (R9800Pro) og trenger derfor råd om hva jeg kan rengjøre cpu'en og gpu'en med. Har hørt mange anbefale Isopropanol, men hva er egentlig det, og hvor får man kjøpt det? Finnes det andre og bedre alternativer? Hvor mye tjener man på slikt (skal klokkes så langt det går), i forhold til å rense med en bråte vannfuktede qtips? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det heiter "kondensfjerner" og det selges på bensinstasjoner. Det brukes til å fylle att me bensinen for att det ike skal bli kondens om vinteren. Har vaska heile maskina mi med det. Og det funker fet.!! Ole-Johan Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg brukte rødsprit på cpu å gpu og det funka bra! Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 blå eller klar isopropanol - klart beste og sikreste Lenke til kommentar
valentino Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Aceton fungerer også utmerket Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 isopropanol får du f.eks. hos jernia hvis du spør etter det. Selges i 1l flasker så du har nok av det for resten av livet ditt :!: Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Takk for svar. Jeg kjøpte en 0,2L flaske på Esso for kr 15,- Den har navnet "Esso Kondensfjerner i Injection, Forgasser, motorer" og bakpå står det at den inneholder 2-propanol. Betjeningen viste ikke om det var det samme som Isopropanol, og jeg må derfor henvende meg til dere nok en gang Er hva jeg har kjøpt det samme som isopropanol? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Takk for svar. Jeg kjøpte en 0,2L flaske på Esso for kr 15,- Den har navnet "Esso Kondensfjerner i Injection, Forgasser, motorer" og bakpå står det at den inneholder 2-propanol. Betjeningen viste ikke om det var det samme som Isopropanol, og jeg må derfor henvende meg til dere nok en gang Er hva jeg har kjøpt det samme som isopropanol? 0,2 for 15kr...dha jeg var også på esso de sa de bare hadde 1l så jeg kjøpte det til 70 kr for å rense en gpu Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Zalo funker i hvertfall ikke bra Det vet jeg godt :( Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Så det jeg har kjøpt er isopropanol (som da tilsvarer 2-propanol)? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Zalo funker i hvertfall ikke bra Det vet jeg godt :( hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Preludiac Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Zalo!!!!????!!!! DET er noe av det merkeligste jeg har hørt faktisk... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Eller du kan bruke TIM-clean som du kan kjøpe hos microplex.no Bilde Lenke til kommentar
boati Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå. Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Ta isopropanol på en klut, ikke papir for papiret kan løse seg opp og bli sittende igjen. Jernia har sikkert slikt Lenke til kommentar
Preludiac Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Isopropanol / 2-propanol Ingredienser: Isopropyl Alkohol: 90 - 100% Vann: 0 - 10% Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå. Dette medfører ikke riktighet, du husker feil i dette tilfellet. Isoprpanol er sprit. Det som er vinduspylerveske er 1 del isoprpanol og 3 deler vann og 0,5% vaskemiddel. Desutten brenner isopropanol veldig godt, det gjør ikke utvannet spylerveske, prøv selv hvis du tviler Lenke til kommentar
boati Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Isopropanol er utynnet vindus-spylervæske om jeg ikke husker helt feil nå. Dette medfører ikke riktighet, du husker feil i dette tilfellet. Isoprpanol er sprit. Det som er vinduspylerveske er 1 del isoprpanol og 3 deler vann og 0,5% vaskemiddel. Desutten brenner isopropanol veldig godt, det gjør ikke utvannet spylerveske, prøv selv hvis du tviler Ja derfor skrev jeg utynnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå