Finzac Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Steven Erikson, med "Malazan Book of the Fallen" serien synes jeg er bra. Leser den hittil siste boka Midnight Tides akkurat nå. Vil vel anbefale å starte med 1'ern, "Gardens of the Moon" hvis de skal leses. Steven Erikson skriver veldig bra. Er akkurat ferdig med Midnight Tides - denne skiller seg litt ut fra de 4 første bøkene, men de må leses kronologisk for at man skal få noe fornuftig ut av det... Er jo tross alt en serie! (Les prologen til bok 4 for å finne ut hva som skjer med en av hovedpersonene i Midnight Tides feks....) George RR Martin skriver også bra - og han er ikke så "forsiktig" med hovedkarakterene som mange andre forfattere slik at handlingene ofte tar veldig uventede vendinger, noe som gjør det veldig interessant og høyst lesbart. Som kommentar til Robert Jordan og Wheel of Time - er de fire første bøkene veldig gode, men etter det blir det bare ei stør smørje og fantastisk kjedelig rent handlingsmessig. Misforstå meg rett, jeg kommer helt sikkert til å lese bok 11 når den engang kommer ut. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Terry Brooks' Shannara er genial! Særlig de første bøkene, men den siste trilogien (skrives nå) er heller ikke ille. Andre bøker som MÅ leses, er, som nevnt før, Phillip Pullman's His Dark Materials, Maggie Furey's "The Shadowleague"-trilogi og Julia Grey's "The Guardian Cycle 1-5" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå