Gå til innhold

Fantasy bøker, forslag

Anbefalte innlegg

InFlamE: Du har ennå ikke sagt noe relatert til emnet. Bokhandleren i Kabul er overraskende nok ingen fantasybok.

Narnia-serien er forresten nokså magisk. Den minnet meg om Ringenes Herre. Den virker ikke veldig planlagt, liksom. Ikke mye spennende tvister og hendelser i intelligente ukronoligske rekkefølger, liksom, men det veldig, veldig koselig lesing. Er vel beregnet for barn da, men det gjør ikke noe. :) Man bør i hvert fall lese Løven, heka og klesskapet før Andrew Adamson ødelegger hele verket til Lewis.

Dette er en svært god utgivelse av alle bøkene i en innbinding, til en veldig god pris. Spekket med illustrasjoner, grisedigg papir og så er den nokså enorm (ikke i tykkelse, bare noen hundre sider). Du bør ta med den neste gang. Veldig fin bok å ha i hylla, samt å lese.

Føler jeg bare bidrar med velkjente saker... menmen. Håper det blir litt mer bøker på meg (og InFlamE) snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden er ikke levende, så den spør deg ikke om noe som helst. Lord-KGA spør derimot om folk kan anbefale en fantasy-bok, hvor "fantasy"-delen er en sjanger som gjerne inneholder demoner, sverd som kan dele irriterende, hormonelle drittunger i to ved hoften, drager som kan sette fyr på den fremdeles levende overdelen, og demoner som spiser sjelen etter skrikingen har gitt seg.

Bokhandleren i Kabul inneholder ingen av disse elementene. Synd, egentlig.

Lenke til kommentar
Tråden er ikke levende, så den spør deg ikke om noe som helst. Lord-KGA spør derimot om folk kan anbefale en fantasy-bok, hvor "fantasy"-delen er en sjanger som gjerne inneholder demoner, sverd som kan dele irriterende, hormonelle drittunger i to ved hoften, drager som kan sette fyr på den fremdeles levende overdelen, og demoner som spiser sjelen etter skrikingen har gitt seg.

Bokhandleren i Kabul inneholder ingen av disse elementene. Synd, egentlig.

Åja ;) Da kan jeg anbefale ringenes herre,harr potter osv

Lenke til kommentar
Narnia-serien er forresten nokså magisk. Den minnet meg om Ringenes Herre. Den virker ikke veldig planlagt, liksom. Ikke mye spennende tvister og hendelser i intelligente ukronoligske rekkefølger, liksom, men det veldig, veldig koselig lesing. Er vel beregnet for barn da, men det gjør ikke noe. :) Man bør i hvert fall lese Løven, heka og klesskapet før Andrew Adamson ødelegger hele verket til Lewis.

Dette er en svært god utgivelse av alle bøkene i en innbinding, til en veldig god pris. Spekket med illustrasjoner, grisedigg papir og så er den nokså enorm (ikke i tykkelse, bare noen hundre sider). Du bør ta med den neste gang. Veldig fin bok å ha i hylla, samt å lese.

Føler jeg bare bidrar med velkjente saker... menmen. Håper det blir litt mer bøker på meg (og InFlamE) snart.

Narnia-serien er veldig magisk og koselig, ja. Det er deilig å sitte inne, en kald og hutrende høstkveld, og lese i Narnia mens peisen knitrer til det slående regnet utenfor.

Selv har jeg den utgaven du linker til der, sanoj_20, tar jeg ikke helt feil. Anbefales på det varmeste! :)

Lenke til kommentar

Har vi det? :!:

Tja, kan hende du har rett, men etter koveret å dømme, ligner de mistenkelig.

Enorm størrelse? Den er litt større enn "den vanlige norske versjonen av Ringenes Herre". Når det gjelder småillustrasjoner på hver side, har jeg ikke det. Kun foran hvert kapittel, og hver bok. :)

Så det er vel ikke samme, selv om det, ved første øyekast, ligner veldig.

Lenke til kommentar
Den ligner bare fordi omslaget ser likt ut.

Selvsagt. På hvilken annen måte kan jeg sammenligne versjonene med? :)

*Slå hodet hardt*

Antall illustrasjoner.

Huff, orker snart ikke mer.

Men hvordan kunne jeg vite hvor mye illustrasjoner din utgave har, foruten å spørre deg først?

Forresten, dette tar vi heller på IRC/MSN. :)

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler His dark materials av Philip Pullman. Noen som vet hvem so mskal regissere filmen, nå som de har sparket stoppard?

Stoppard har aldri vært oppsatt som regissøren av den, hvis det var det du trodde. Han skal/skulle bare skrive manuset/manusene. Jeg har forstått det slik at det ganske sikkert er Chris Weitz som skal regissere den første. Jeg vet ikke om det er rykter eller ei, men jeg hørte noe om at Tom Stoppard hadde vært lite tro mot boka i sin skriving av manuset, og at Chris Weitz, regissøren, skulle overta.

Chris Weitz regisserte American Pie med sin bror, samt About a Boy (Gutter er gutter). Har ikke sett sistnevnte, så jeg vet ikke helt, men at han var American Pie-involvert varsler heller ille i mine øyne. Chris Weitz var visst veldig opptatt at av å yte rettferdighet mot bøkene, og det er jo veldig bra. Vi får bare håpe han har ambisjonene.

Jeg tror ikke jeg kommer til å like den uansett. Tror ikke Chris Weitz er typen min.

Beklager litt off-topic igjen...

Edit: Norsk forum?! Hurra!

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Dragonlance: begynn med chronicles så arbeider man seg videre, er så mange bøker i den serien. Ca 120 +++

Jeg liker shannara serien. Og til deg lenger oppe som sa at du fikk anbefaling av en kamerat å holde deg unna den, les den før du sier at den ikke er verd å lese, eller at den er kopi av LOTR. Alle har forskjellig smak, selv om min kamerat sier ikke les den boken den er dårlig, så leser jeg antagelig den uansett fordi jeg vil selv avgjøre om den er dårlig i "Mitt" syn. Og du bør ta hensyn til at LOTR bøkene er jo grunnlegger til Fantasy sjangeren.

Sword Of Shannara

First King of Shannara

The Elfstones of Shannara

The Wishsong of Shannara

Talismans of Shannara

Scions of Shannara

Elf Queen of Shannara

Druid of Shannara

++

Og til Drizzt serien :

The Icewind Dale Trilogy Collector's Edition

Legacy of the Drow Collector's Edition

The Cleric Quintet Collector's Edition

Paths of Darkness Collector's Edition

The Thousand Orc's

The Lone Drow

++

Sword of Truth serien er og høyt oppe:

Wizard's First Rule

Stone of Tears

Blood of the Fold

Temple of the Winds

Soul of the Fire

Faith of the Fallen

The Pillars of Creation

Naked Empire

(++ Betyr det er flere bøker i serien som ikke er skrevet opp men man bør lese de og)

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar
Det er greit.Jeg var nok litt respektløs ovenfor et par av dere som liker å sitte på sofan med en godbok i hånda mens andre tar seg en pils på byn.Helt seriøst altså.Jeg anbefalte tilogmed en bok men den gadd dere ikke å si no på men gikk rett på det første jeg sa.Som jeg har sagt før så spørr tråden meg hva jeg syntes å da er det litt teit at dere skal blande dere.Like barnslig får dere å krangle med meg som det er for meg å si disse unødvendige tingene.

Forventer du at du skal få høre "Takk for det supre bok-forslaget InFlamE?"

Isåfall bør du tenke to ganger over hva du skriver, og få litt vett mellom ørene. :whistle:

Har du forresten lest Retningslinjene og Nett-etikkete? Sjekk de du. :)

For å holde meg litt on-topic kan jeg anbefale hele Harry Potter serien. Det er bøker som jeg liker veldig godt. :) Ellers er jeg ikke den store bok-leseren. ;)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...