dimdal Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei, har en moped som jeg ikke har vognkortet til, ( den er IKKE stjålet nei, men kjøpt ærlig og redelig ). Forrige eier hadde ikke vognkortet og har ikke fått skaffet dette, men det jeg da lurer på er hvordan får jeg et nytt? Bare å dra på biltilsynet? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jepp. Noter chassisnummeret og reg.nr. og gå på biltilsynet. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Oi, glemte å si; Den er ikke registrert heller.. uskilta med andre ord.. chassisnummer? det står på mopeden et sted? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Står stemplet inn på ramma en plass. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Okay.. men det er ikke noe problem at den ikke er registrert med skilter og sånt eller? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Nei, det er da ganske vanlig. Mange som skilter av kjøretøyer og lar dem stå (før de kanskje selger dem senere) for å spare årsavgift f.eks. Koster vel noen hundrelapper å registrere en moped forresten. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 litt OT, men er man pliktig til å ha forsikring på mopeder? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ja, det er man. Er vel ca 4-800 kr i året. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 litt OT, men er man pliktig til å ha forsikring på mopeder? Jess den kunne jeg også. Du må ha trafikkforsikring ( samme som ansvarsforsikring ? ) for å kunne kjøre. *brife med kunnskapen sin* Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 visst mopeden ikke har skilt.. dvs.. avskiltet på en eller annen måte.. hva i alledager skal du med vognkortet? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Skilte den igjen Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 vel.. det får du jo når du henter skiltene... Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 10. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2004 Ja.. men jeg måtte vite hvem den sto registrert på så han kunne skrive en salgsmelding, altså jeg måtte egentlig bare ha registreringsdata på mopeden, og ikke vognkortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå