King-Nothing Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har ADSL fra Telenor, og da jeg koplet det opp første gang, funket alt helt fint. Jeg var på nett i ca 30min å koplet alt fra hverandre igjen for å plassere modemet et annet sted. Etter at jeg gjorde det har ingenting fungert! Jeg har prøvd 2 nettverkskort, 5-6 kabler, men ingenting hjelper. Har hatt pc`n på LAN og vet at kabler og kort fungerer! Har prøvd 3 modem, men ingen av de fungerer. Har ikke installert noen firewall, og har heller ikke gjort noen forandringer siden jeg var på nett første gang. Alle lampene lyser på modemet, og support sier at de kan se at modemet mitt er på nett, men jeg kommer ikke på nett. Problemet ligger mellom modem og pc. Noen som vet hva som kan være galt? Montør har vært hjemme, men kan ikke gjøre noe. Siden hans del kun består av "fysiske" ting. Takker for svar! Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Vel, med TN må du vel bruke en PPPOE protokoll for å ringe opp, fungerer det å ringe opp da? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Trenger ingen protokoll for å ringe opp med TN ADSL, var i gamle dager det... Så er nok ikke det som er problemet...Snakket med tekninsk support i 45 uten at de skjønte noe... Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Trenger ingen protokoll for å ringe opp med TN ADSL, var i gamle dager det... Så er nok ikke det som er problemet...Snakket med tekninsk support i 45 uten at de skjønte noe... Åh Sorry, er litt utdatert på Telenor's teknologier Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 For å begynna enkelt: Får pc'en ip fra modemet? Komme tilkoblingen opp i windows? (Antar at det er det du bruke) Veit ikkje korleis tn sin modem er, men ofte er det lys som indikere trafikk, er det liv i det? (om det er der) Tilsvarande på nettverkskortet ditt, lyse det for aktivitet? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Alle lysene på modemet lyser. Tilogmed det som indikerer at jeg er pålogget og på nett lyser. Nettverkskort lyser også. Er et Thomson SpeedTouch 510i. Får ikke IP fra modemet. Er det som er problemet, får ikke kontakt melleom pc og modem. Kablel fungerer, og nettverkskort fungerer! Helt sikkert! Hadde en annen pc nede hos meg i går, og hentet ting fra den, så er ikke der feilen ligger heller. Tilkoplingen kommer opp i WinXP, og ser helt "normal" ut. Skjønner ikke en dritt jeg nå... Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Så det fungere med andre pc'ar? Både mot modemet og mot din pc? Med samme kabel som du bruke? Har du dobbeltsjekka at innstillingane er rett? (Motta ip via dhcp, nettverkskortet er enabled.... Ikkje for å vera spydig, men det er verdt å dobbeltsjekka) Prøvd "ipconfig /renew"? (i command promt) Ka seie den? Har du prøvd å laga ny tilkobling? Av og til hjelpe det "heilt uten grunn". Edit: Lys for trafikk pleie å blinka ved trafikk. Av når det ikkje er trafikk og ved stor trafikk lyse dei heile tida. Både på nettverkskort og routerar/switchar. Veit ikkje korleis det er på ditt modem. Endret 2. juli 2004 av Ggg Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Det jeg har prøvd er å ha et "lan" med to pc`er, og det funker utmerket. Ergo så funker både nettverkskortet mitt, og kabelen. Uansett så kan man ikke sitte med 5-6 kabler, og 2nettverkskort som ikke fungerer. Så uheldig går det ikke ann å være. Alle lysa skal lyse til vanlig. Et som indikerer at strømmen er på, et som indikerer at jeg er logget på/av, og et som indikerer at modemet har kontakt med nettverkskortet mitt. Så en skulle jo ikke tro at det var noe feil der. Ja, har slettet tilkplingen og lagt opp ny, funker ikke forde. Har også avistaller kortet, tatt det ut, og satt det inn igjen uten hell. Når jeg skriver /ipconfig /renew får jeg bare opp en masse skrift + litt informasjon. Den IP`n som kommer opp er en som Windows lager, så den kommer jo ikke fra modemet. Begynner på 169... Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Kjem den andre pc'en på nett? ipconfig /renew pleie å gi feilmelding når den ikkje får ip. (Dessverre ikkje så god,men av og til til hjelp) Du kan ev. prøva å setta ip manuelt (om du veit kva den skal vera) og sjå om det hjelpe. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Har ikke prøvd den andre pc`n mot nettet. Skal prøve i morra tenker jeg. Men det er jo litt rart at jeg kom på nett i begynnelser, men ikke nå. Og har som sagt ikke gjort noen forandringer på pc`n siden den gangen jeg var på nett. Kan hende jeg fikk feilmld av /ipconfig men husker ikke helt hva det var. IP må stå til automatisk. (Tror jeg) Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Har du sjekket etter virus? Muligheten er jo der.. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Tror ikke den muligheten er særlig stor for å si det sånn. Som sagt koplet jeg dette fra hveradre, og satte det tilbake eter ca 15min, så tviler sterkt på at det har noe med virus å gjøre. Endret 2. juli 2004 av knothing Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Prøv den andre pc'en mot nett og. Kjem den på nett veit du at problemet er den første pc'en. Om den og har problem, er den enten innstillingar (i begge pc'ane), kabel eller modemet. At det skal vera alle kablane dine er svært lite truleg. (Går ut i fra at du har kontroll på kryssa vs. ukryssa her.) Innstillingane er det ikkje så mange muligheter på. Det SKAL suport kunna svara deg på. Du kan prøva ein reset av modemet og om det ikkje hjelpe får du ringa suport igjen. Be dei sjekka modemet igjen. P.S. Du må fortella oss korleis det går. Hate uløyste pc-problem! Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Nå sitter jeg på pc`n til broren min, og den fløy rett på nett! Men hva kan være galt med min pc da? Er jo helt utrolig at det fungerer ei stønn, også plutselig faller ut. Får kanskje prøve å formatere da...Er vel ikke noe annet som hjelper?? Endret 3. juli 2004 av knothing Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Den kom på nett med samme kabel som du IKKJE kom på nett med? Virke som at du har nåke feil med innstillingane på nettverkskortet e.l. Prøv å finn forskjellar mellom innstillingane på dei to pc'ane. Må jo vera nåke der ein plass. Du kan prøva å setta ip manuelt på din pc og sjå om det hjelpe. (Bruk samme verdiar som på bror din sin pc hadde når den var på nett.) Formatering er kjip løysing, sjøl om det av og til er det einaste som hjelpe. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Brukte samme kabel ja. Begge pc`ene har "motta IP automatisk", så det er ikke der problemet ligger. Har sjekket nettverkskortet og er 110% sikker på at det er i orden. Har også tatt ut kortet, og satt det inn igjen, slik at innstillingene er "standard". Har ikke mye lyst til å formatere, men ser ut som om det er eneste løsningen...har jeg ikke funnet ut dette innen søndag kveld, er det bare å sette i gang med formateringen. Orker ikke sitte lengre uten nett, skulle vært oppe å gått for 1mnd siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå