Gå til innhold

Hva vill skje med hos datafolk i fremtiden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser for meg jeg og gutta på gamlehjem med Athlon-1024 og CS 42.70, mens vi laster ned siste nVidia detonator driverne (133,7).

Så har vi jo chicks'n på rommet ved siden av som sitter med Se&Hør og en hendig laptop med MSN 120.2.

Lenke til kommentar
forhåpentligvis har de kommet litt lenger enn vanlige laptoper når vi har kommet på gamlehjem (hvis noe slikt finnes i fremtiden (gamlehjem altså^^ ))

På gamlehjemmet har dem en svææææær terminalserver med trådløse forgreininger slik at man bare tar opp mobilen, bratter ut tastaturet og skrur på prosjektoren som lager bildet i løse luften..:)

Lenke til kommentar

Jeg trur seriøst vi kommer til å trekke med oss dataen videre til vi blir gamle og grå. Vi har jo egentlig ikke noe sammenlikningsgrunnlag fra tidligere generasjoner heller, så vi kan jo egentlig ikke vite hva som kommer til å skje.

Jeg kommer ihvertfall til å oppgradere maskinen, leke meg ol. så lenge jeg har krefter til å bruke maskinen. Jeg trur det er en del av livet vårt, og jeg trur også at vi kommer til å være de mest ekstreme. Vedder på om 40 år sitter vi som 60 åringer på msn og irc mens det ikke er en 14 åring igjen.

Lenke til kommentar
Jeg trur seriøst vi kommer til å trekke med oss dataen videre til vi blir gamle og grå. Vi har jo egentlig ikke noe sammenlikningsgrunnlag fra tidligere generasjoner heller, så vi kan jo egentlig ikke vite hva som kommer til å skje.

Jeg kommer ihvertfall til å oppgradere maskinen, leke meg ol. så lenge jeg har krefter til å bruke maskinen. Jeg trur det er en del av livet vårt, og jeg trur også at vi kommer til å være de mest ekstreme. Vedder på om 40 år sitter vi som 60 åringer på msn og irc mens det ikke er en 14 åring igjen.

mye av dette skjer nok, men 14åringer er det nok fortsatt da....

men bare se på foreldrene da, de ser jo fortsatt på tv og sånt, så jeg tipper at vi vil fortsette å bruke pcen aktivt, kanskje ikke like mye som i dag, men mer nyttige ting

Lenke til kommentar
Også litt interessant spørsmål: Finnes dette forumet fremdeles om noen år? 10 år? 20 år? 100 år? KOmmer vi til å feire 40-årsdagen til B|Real? Konfirmasjonen til Mr. Uelands barn?

Et annet stort spørsmål er vel om jeg kommer til å delta på CPL Summer 2019?

Lenke til kommentar
Også litt interessant spørsmål: Finnes dette forumet fremdeles om noen år? 10 år? 20 år? 100 år? KOmmer vi til å feire 40-årsdagen til B|Real? Konfirmasjonen til Mr. Uelands barn?

Har nok troen på ting her vil putle og gå i god tid fremover :) Og som man sier, dette er en stor del av livet til flere av oss så å sørge for at det fungerer blir nok ikke akkurat et problem :)

Dog igjen vil jeg nok heller slippe mine nevøer/nieser inn her før eventuelle barn :p

Vi får vel spørre oss selv om når vi får vårt første forum bryllup her ;)

Pensjonistalderen er jo perfekt for lan da!

Den beste begrunnelsen jeg har hørt for tidlig pansjonering jeg har hørt på lenge. :thumbup:

Lenke til kommentar

La oss sammenligne med dagens gamle:

-De løser mye kryssord (iallefall de jeg kjenner), som de antakelig ikke gjorde så mye av når de var yngre.

-De bruker TV og radio mye mer enn når de var unge

-Svært få bruker nyutviklet teknologi.

Av dette kan vi slutte:

-Vi kommer til å bruke medier mye mer enn før(les:PC)

-Vi kommer til å få nye hobbyer som vi kanskje ikke drev så mye med før(stillesittende hobbyer)

-Vi kommer til å ha nokså gamle PC-er.(dette er ikke sikkert, men hvis vi tar med de gamles naturlige skepsis til alt nytt kanskje vi vil tro at 4096-bits prossessorer er bråkete eller for store(kanskje tykkere enn papirark!) eller for varme, og kanskje vi vil tro at kjøling med flytende nitrogen skader sæden(selv om man ikke skal forplante seg noe mer))

Lenke til kommentar

Jeg tror at vi kommer til å bli som dagens gamle, de ser på tv, men har somregel ikke serlig peil på nyere teknologi.

Vi kommer nokk heller ikke til bruke det nye som er utviklet da.

Vil nok heller ikke vere pcer son som vi kjenner i dag om 30-40 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...