leonid Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har en ADSL-forbindelse fra Bluecom (1024/256). Jeg ønsker å få åpnet noen porter i ruteren. Hva er den lokale ip-adressen til ruteren? Da jeg sjekket ipconfig kom 192.168.1.1 opp som standard gateway, men den virket idet kke å logge seg på. Hva standard administrator brukernavn og passord? Takker for all hjelp jeg kan få! Leonid Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Med mindre Bluecom har forandret rutiner så kommer det hvertfall ikke noen ruter med når du bestiller linje. Om du da evt har ruter så har du kjøpt den sjøl og da må du også se i manualen. Vanligvis så logger man som du har skjønt, på adressen som kommer opp som standard gateway. Om du bare har adsl-modemet så har du ingen ruter og du kjører da uten firewall og du er da vid åpen. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Han hadde ikke fått den gateway'en uten å være bak en lokal router. Prøv username admin og passwd admin. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Kan du opplyse om merke og modellnummer på router/modem? Lenke til kommentar
leonid Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Jepps, dere hadde rett. Alle porter er åpne. Det var bare å åpne dem i software-brannmuren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå