Dorian Gray Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Norsk, syns ikke det er verdt det å lese på engelsk, allerede mer enn nok engelsklesing i skolebøker. Gullivers reise er neste bok jeg skal lese faktisk, ligger i bokhylla. Tror dessverre jeg har fått en kortversjon da, hvor lang er din? Min er på ca. 300 sider (norsk). Det ante meg nesten at din versjon var på norsk, da språket i den engelske ikke slår meg som lettlest. Språket er faktisk en smule kjip og arkaisk til tider, men svært underholdende likevel. Jeg leser den på Kindle-en, men bokversjonen min er også på ca 300 sider. Les dykk på fleire bøkar samstundes? Eg ser for meg at det er lettare å gli ut av handlinga da, men eg skal ikkje si noko. Jeg har alltid 3-4 gående samtidig, gjerne to skjønnlitteraturbøker og en av typen "The People's History of the United States" eller "Freakonomics". Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 For øyeblikket leser jeg tre bøker. "Ham on Rye" av Bukowski, "The Trial" av Kafka og del tre av "Great Expectations" av Dickens. Leste del en og to av Great Expectations før jeg tok en pause på tre-fire uker. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Les dykk på fleire bøkar samstundes? Eg ser for meg at det er lettare å gli ut av handlinga da, men eg skal ikkje si noko. Jeg sliter som regel med å finne en bok å lese (har for mange!) så jeg bruker å starte en hel drøss før jeg finner en som fenger nok til å fortsette med. Lenke til kommentar
RushOfBlood Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Leser for øyeblikket "snuff" av Chuck Palahniuk Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Nettopp ferdig med "The Dome" av Stephen King, og har startet på "Atlas Shrugged" av Ayn Rand. Visste ikke at den boken er på 1200+ sider. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Startet nettopp på The Way of Shadows av Brent Weeks. Etter ca halv bok er jeg veldig klar for å lese resten, kjenner jeg Og da begynner jeg på bok 3 i dag Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Nå har jeg begynt på Sagaen om Isfolket. Har nok lesestoff ut året tenker jeg Og jeg begynner på nr 21 i dag Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Leser for tiden Christ the Lord: Out of Egypt av Anne Rice. Meget bra bok, selv om det for en gangs skyld ikke er vampyrer eller hekser. Men på den annen side er det jo mystiske krefter involvert. Det er tross alt Jesus vi snakker om, om ikke helt den vi kjenner fra religionen. "Drop dead!" *fyren faller død om* Ops... Lenke til kommentar
thadon Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Blei ferdig med Per Pettersons "Jeg forbanner tidens elv". Var heilt grei. Var en del setninger eg følar var kornglete skreve, slik at eg måtte lese han ein gong om att for å skjønne kva han meinte. Byrja på Knausgård sin "En tid for alt". Er berre nokre sider inne, men kan slå fast at det verkar verkeleg lovande. Endret 22. mars 2011 av thadon Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Ferdig med Robinson Crusoe, veldig god bok! Har akkurat begynt på Gullivers reiser, virker veldig interessant så langt. Lenke til kommentar
Branco Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 For øyeblikket holder jeg på med boka "Guds knyttneve", skrevet av Frederick Forsyth. Handler i korte trekk om da Saddam Hussein invaderte Kuwait, og hvordan Vesten handlet i forhold til dette. I og for seg en spennende bok så langt, med mye interessant fakta. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Droppet Christ the Lord og leste i stedet Book of Souls av Glenn Cooper. Det er en rimelig ræva oppfølger til De Dødes Bibliotek, for de som har lest den. Nå har jeg så vidt begynt med Friday 13th: Church of the Divine Psychopat. Lenke til kommentar
Goodbye Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Svitsjer mellom to bøker nå. Hjemme leser jeg "Blodsbrødre" av Knut Lindh, og på lomma har jeg "Star Wars: Knight Errant" av John Jackson Miller. Har ikke kommet så veldig langt ennå, men det lover bra. Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Nå har jeg begynt på Sagaen om Isfolket. Har nok lesestoff ut året tenker jeg Og jeg begynner på nr 21 i dag Jeg elsker triologien til Margit Sandemoe! Stormet gjennom alle bøkene på ungdomskolen. Tror jeg leste en bok hver annen dag Har alle bøkene, og kunne tenke meg å lese de igjen snart. For øyeblikket leser jeg Bernard Cornwells andre bok i serien The Saxon Stories, The Pale Horseman. Veldig bra bøker, passer meg midt i blinken siden jeg liker å lese om vikingetiden. Skal også begynne på Sjur Gabriel av Amalie Skram nå, siden jeg tar norsk som privatist. Hadde nok ikke lest den ellers, men håper jeg liker den. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Leser Moby Dick, vi har akkurat møtt Captain Ahab. Syntes boken har vært veldig bra til nå iallefall, og anbefaler dere og sjekke den ut. Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Nettopp ferdig med "The Dome" av Stephen King, og har startet på "Atlas Shrugged" av Ayn Rand. Visste ikke at den boken er på 1200+ sider. Liker du den så må du lese The Fountainhead. Beste boken jeg har lest! Lenke til kommentar
Jules Winnfield Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Jeg leser Midnight's Children og Don Quixote. Begge bøkene burde jeg ha lest for lenge siden, men bedre sent enn aldri. Endret 3. april 2011 av Jules Winnfield Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Holder på med "The God Delusion" av Richard Dawkins, anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Ble ferdig med Friday 13th og anbefaler den glatt til alle som liker Jason. Nå har jeg begynt på Predator: Turnabout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå