Skurupu Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 SeinLanguage av Jerry Seinfeld. Hele boka er en samling av standup-poenger, leveringen må du selv stå for. Svært svært morsom bok, men hvis du er super Seinfeld-nerd slik som jeg er, så kjenner du igjen 80% av vitsene, noe som var litt skuffende. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Første bok i Milleniumserien til Stieg Larsson. Med alt styret som har vært i det siste så måtte jeg jo se hva dette her var for noe. Har lest ca 200 sider og liker boka forsåvidt ganske godt. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Nå er jeg akkurat ferdig med Ulven fra Steppene av Conn Iggulden. Den handler om Dsjengis Khans liv, og er den første i en serie (jeg vet ikke hvor mange bøker det er totalt). Skal definitivt lese resten også! Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Nesten ferdig med To Kill a Mockingbird. Wonderful Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Den leste jeg på norsk, samtidig med 2 venner av meg. Føler at boken ble "lost in translation", for jeg syns ikke den var noe særlig, det samme synes de 2 andre. Jeg bør lese den om igjen på engelsk føler jeg Lenke til kommentar
nybb Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Gjorde meg nettopp ferdig med Tysteren av Jan-Erik Fjell. En god bok med drivende handling, generelt ganske lettlest literattur. Nå skal jeg enten starte på Ung Manns Land av Wilbur Smith eller Hvitvasking av Tom Kristensen. Har ikke helt bestemt meg ennå Lenke til kommentar
Con Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hitchhiker's guide to the galaxy. For andre gang. Og ler like mye som første gang 1 Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hitchhiker's guide to the galaxy. For andre gang. Og ler like mye som første gang Fantastisk sak. Har aldri lest gjennom en bok så fort som da jeg leste den/de. Har samlinga med alle bøkene Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Akkurat nå holder jeg på med A Game of Thrones. Glimrende bok. Dessverre går det rimelig tregt da jeg rett og slett ikke har tid til å lese så mye som jeg ville foretrukket. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Har nylig begynt å lese Darkly Dreaming Dexter. Har kommet til andre avsnitt, så fremgangen er stor. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Leser House of Night 8: Awakened. Endte opp med å lese halve boken i strekk, så tar vel andre halvdel i morra. Håper det ikke er lenge til neste bok. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Er 200 sider inn i Moby Dick, og jeg må si det er vanskelig å legge den i fra seg. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hitchhiker's guide to the galaxy. For andre gang. Og ler like mye som første gang Den leste jeg når jeg var på båtferie i frankrike... ... leste igjennom den så fort at jeg måtte lese den på nytt. Så jeg endte opp med å lese den to ganger på rad i løpet av en uke... God bok. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg plukka nettopp opp Markens Grøde av Hamsun igjen. Innrømmer at jeg sliter litt med replikkene, de virker bare så utrolig kunstige. Men det faller mer og mer på plass jo mer jeg blir vant til språket. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Nå har jeg begynt på Sagaen om Isfolket. Har nok lesestoff ut året tenker jeg Lenke til kommentar
thadon Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Ble ferdig med Moby Dick i dag. En særdeles god bok. Boken er ikke bare et slags eventyr, men også en historietime i hvordan hvalfangsten ble gjort på 1850-tallet. Litt for metaforisk språk til tider, og skulle jeg ønske jeg visste mer om skip før jeg startet å lese, for det var ikke få ganger jeg ikke forstod beskrivelsene og hva som hendte. Sitter igjen med følelsen av å ha lest noe stort og mektig. Lurer på om jeg starter på "The Great Gatsby" i kveld. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Gatsby er fantastisk, så lenge du husker at du ikke skal like noen av karakterene. De er bastards hele gjengen, men jeg elsker dem. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Er spent på om mitt engelskvokabular holder til boka. Hva gjør man ikke for å spare penger? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Den er ikke spesielt tunglest. Min teori er uansett at de fleste bøker kan leses bare man har en viss forståelse for språket. Les The Tempest av Shakespeare uten å kunne bakhistorien, sammenhengene og sjømannsuttrykkene - det er fortsatt en god opplevelse. Hvis man virkelig liker det man leser så kan man sette seg inn i det, men det trengs faktisk ikke for å kose seg med en bok. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Leser for øyeblikket "Frognerfitter" av Alexia Bohwim. Bedre enn jeg trodde, klarer ikke legge den fra meg og har akkurat bestilt "MILF". Regner med å være ferdig med den i løpet av kvelden, og da blir det å igjen lese god, gammel fantasy av R.A. Salvatore og den første boken om Drizzt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå