Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på en Nesbø bok for et halvt år siden, tror det var Sorgenfri. Husker bare at boka var så elendig skrevet at jeg ikke gadd å lese mer. Fikk Balansekunst av Rohinton Mistry og Mao den ukjente historien til jul, men aner ikke hvem jeg skal lese først.

Utrolig at du kan forkaste en så bra bok. Fatter ikke hvordan du kan synes han skriver elendig, men mindre du hater humor, stereotyper og action da.

Stereotyper og action er to gode grunner til å legge ned en bok. ^^

Da har vi helt forskjellige krav til hva bøker skal inneholde.

Lenke til kommentar

Ja, ok, det jeg prøver å få frem er at jeg liker det faktum at protagonisten i bokserien til Jo Nesbø er en stereotype. Jeg har forelsket meg i Harry Hole, og synes han er en genial karakter, selv om svært litteraturinteresserte muligens vil finne ham kjedelig og forutsigbar.

Lenke til kommentar

Ja, ok, det jeg prøver å få frem er at jeg liker det faktum at protagonisten i bokserien til Jo Nesbø er en stereotype. Jeg har forelsket meg i Harry Hole, og synes han er en genial karakter, selv om svært litteraturinteresserte muligens vil finne ham kjedelig og forutsigbar.

Men det er vel ikke fordi han er stereotyp at du liker ham?

Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med The Reluctant Fundamentalist av Mohsin Hamid. Skolesak. Håper den kickstarter en ny leseperiode for meg, kjedet meg såpass at jeg leste den ut på to dager (ikke noen stor bragd, den er ikke lang).

Fikk den norske oversettelsen av boka i julegave. Har ikke fått begynt på den enda, hvordan var den?

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

^

Jeg syntes den var veldig bra! Den er egentlig bare en lang monolog, helt ulikt i stilen enn noe jeg har lest før. Så det var litt oppfriskende. Den er absolutt anbefalt! De overdrev imidlertidig ganske heftig bakpå boken, noe jeg ikke syntes var helt nødvendig. ("[...]and he tells you his story, of how he embraced the Western dream - and a Western woman - and how both betrayed him.")

Men den er ganske åpen, så det kan jo hende at andre syns at dette stemmer. Les den!

Lenke til kommentar

Prøvde meg på en Nesbø bok for et halvt år siden, tror det var Sorgenfri. Husker bare at boka var så elendig skrevet at jeg ikke gadd å lese mer. Fikk Balansekunst av Rohinton Mistry og Mao den ukjente historien til jul, men aner ikke hvem jeg skal lese først.

Utrolig at du kan forkaste en så bra bok. Fatter ikke hvordan du kan synes han skriver elendig, men mindre du hater humor, stereotyper og action da.

Tja, gjør du det samme som jeg gjorde kommer du kanskje til å mene det samme. Var på biltur til Amster og leste ferdig Halvbroren (som er en utrolig god bok) på veien. Hadde uheldigvis ikke mer lesestoff med meg så lånte en Nesbø bok av en kamerat. Språket og beskrivelsene var jævelig platt og kjedelig i forhold til boken jeg nettopp var ferdig med. Så kjipt at jeg heller stirret ut av vinduet resten av veien.

Lenke til kommentar

Kost meg med Erlend Loe i jula. Synd jeg kjenner ingen som har hørt om han eller har sansen for hans verker, merkelig nok.

Har vanskelig for å tro at ingen har hørt om ham. At folk ikke har sansen for ham, derimot, forstår jeg litt bedre. Detektor, Naiv super og Tatt av Kvinnen er jo tre av de mest kjente norsk bøkene av nyere tid?

Lenke til kommentar

Jeg personlig storkoste meg med Doppler. Svært underholdende bok. Har ikke lest oppfølgeren ennå, må vel gjøre det snart!

Akkurat nå leser jeg krimdebuten "Tysteren" av Jan-Erik Fjell. Lest ca. 40 sider, og det virker svært lovende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...