Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt på The Town av Chuck Hogan.
Tenkte jeg skulle lese ferdig boka før jeg går og ser filmen som går på kino i disse dager ^^

Har ikke kommet noe serlig langt, men må si at til nå så klarer mr. Hogan å fange ens oppmerksomhet og lysten til å lese.
Håper bare at den ikke blir for tørr når jeg kommer lenger gjennom sidene, ettersom hovedhendelsen baserer seg på starten (så vidt jeg har forstått)





Suppekatten

Endret av Suppekatten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns King overdriver innimellom, alt skal være så detaljert som mulig, og noen ganger skriver han om ting som er så uviktige for boken at jeg bare hopper over enkelte partier
Enig så enig. Han drar ting ut i det lange og det breie, som han er på en lang røykeperiode og bare "drifter" langt bort ifra det han egentlig prøve å fortelle. Flink å skrive for all del, men det blir for seigt og murstein for min del :\
Lenke til kommentar

Akkurat nå leser jeg Hodejegerne av Nesbø. Er cirka halveis, og igjen blir jeg imponert over hvor lett og humoristisk Nesbø skriver.

Jeg synes den var litt voldsom, men det går veldig fort unna og er ganske spennende. Akkurat den boken var litt vel Dean Koontz, med karakterer som ikke helt har rot i virkeligheten.

 

Jeg mye av poenget er at den skal være litt i det mest voldsomme laget, Nesbø er en klok mann, og jeg tror han er svært klar over det, og at han leker med klisjéene. Og ja, den er ganske spennende, og ikke minst svært humoristisk.

Lenke til kommentar

Nesbø er en favoritt, selv fikk jeg Marekors og Frelseren i julegave, har lest begge før - men gleder meg til gjenlesing av disse.

 

Nå leser jeg No Time for Goodbye (Uten et ord) av Linwood Barclay, det er en thriller/krim. Har ikke kommet så langt, men hittil er den meget spennende. Fantastisk start - nesten i klasse med den Bagley-boken om han som våknet opp som en annen person :)

 

5806259m.jpg

Lenke til kommentar

Noen her som har lest The Scarlet Letter? Hørt at den skal være bra, men kjenner ingen som har lest den.

 

Jeg har lest The Scarlet Letter, og jeg nøt det ikke. Jeg leste den på engelsk, og den var bombadert med svært tunge skildringer, og et enormt vokabular. Jeg overdriver ikke når jeg sier det var minst 3 ord på hver side, jeg aldri hadde en gang sett før.

 

Dette er selvsagt god litteratur, og plottet er virkelig interessant, men for min del ønsker jeg å forstå alt, få med meg alle detaljene, og det gjorde jeg ikke i denne boka, og jeg vil si at jeg har et forholdsvis godt engelsk vokabular.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på en Nesbø bok for et halvt år siden, tror det var Sorgenfri. Husker bare at boka var så elendig skrevet at jeg ikke gadd å lese mer. Fikk Balansekunst av Rohinton Mistry og Mao den ukjente historien til jul, men aner ikke hvem jeg skal lese først.

 

Utrolig at du kan forkaste en så bra bok. Fatter ikke hvordan du kan synes han skriver elendig, men mindre du hater humor, stereotyper og action da.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på en Nesbø bok for et halvt år siden, tror det var Sorgenfri. Husker bare at boka var så elendig skrevet at jeg ikke gadd å lese mer. Fikk Balansekunst av Rohinton Mistry og Mao den ukjente historien til jul, men aner ikke hvem jeg skal lese først.

 

Utrolig at du kan forkaste en så bra bok. Fatter ikke hvordan du kan synes han skriver elendig, men mindre du hater humor, stereotyper og action da.

Stereotyper og action er to gode grunner til å legge ned en bok. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...