Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Catcher in the Rye er kanskje yndlingsboka mi. Salinger skriver flott, og temaene er universelle. Men har vært borti mange som mener at dette er en bok som først og fremst treffer folk i slutten av tenårene, så det kan jo hende det er derfor jeg liker den så godt. :p

 

Uansett, jeg har så vidt begynt på Cormac McCarthys The Road. Har kun rukket å lese noen og tjue sider så langt, men boka ser ut til å passe meg veldig godt.

Endret av Era Vulgaris
Lenke til kommentar

Tja, kva er uviktig for boka? Alt som ikkje er ein del av det som leder fram til siste kapittel? Eg har ikkje noko imot den slags avhopp, men det er klart at han drar ting veldig langt ut.

 

Har kun lese Lisey's Story av han utanom TDT, den var ikkje så drøy som tårnet. Storkoste meg gjennom heile LS.

Lenke til kommentar

Det går i Stephen King her også, akkurat nå er jeg ca 30% inne i Firestarter, eller Ildbarnet som den heter på norsk. Liker boken godt, i denne boken finnes det blant annet en herlig psyco karakter :ph34r:

 

Har bestemt meg for å lese alle bøkene hans, også de jeg har lest før. Et lite prosjekt liksom. Har hittil ikke lest noe jeg ikke likte av han - så dette blir spennende.

 

En annen ting jeg også har som et lite prosjekt - er å se alle filmene/seriene han står bak, dette kan bli mer krevende :!: Ikke alt som er like bra her...

 

Har satt av noen hyller i bokhyllen til bok- og dvdsamling. Halve moroa er jo å lete i nettbutikker etter det man mangler.

 

Gjorde det samme med Wilbur Smith for en stund siden. Men da kun bøker.

Lenke til kommentar

Leser Shantaram!

Gjennom 500sider på fire dager. Den er insane bra!

Jeg har sånn seks a4 sider med bøker jeg vil lese! Neste blir vel Morgen i Jenin og så Koranen. Ikke tenkt å lese den ut, men ha den på si til andre bøker liksom liksom. Skal lese gjennom tråden her og finne masse godbiter. juhuuu

Man blir så smart av bøker!

Lenke til kommentar

Akkurat nå leser jeg The Great Gatsby av Fitzgerald, på engelsk. Jeg befinner meg for tiden i på privatskole i USA, og pensum i engelsk inneholder noe lesing. I forrige måned fullførte vi The Scarlet Letter av Hawthorne. Fikk desverre ingen glede ut av den, da språket var forferdelig tungt, og vokabularet var utrolig svært. Vanskelig å få med seg alle detaljene og skildringene av følelser, som visstnok gjør denne boka til en klassikker.

Lenke til kommentar

Et bra eksempel er Cujo. Der drar faren på en businessreise mens konen og sønnen er hjemme.

Og da var det en laaang avhandling om hva faren gjorde på reisen, hva de gjorde der og hva de diskuterte, men det er ikke interessant, for det er ikke viktig for historien

Stephen King er en mester til å skrive noveller, og blander det ofte inn i bøkene sine. Det kan nok være ganske irriterende om man ikke tar det for hva det er. Selv liker jeg det.

En hel bok i The Dark Tower tar faktisk for seg et slikt sidesprang. Det er en viktig del med tanke på historien, men kunne lett vært skildret på noen sider. Jeg liker hvor dypt han går til verks.

 

Og leser man mye av han, kan man se en del likheter. Da mener jeg ikke på samme måte som Dan Brown, at plottet er likt i hver historie. Men slik at mye henger sammen, i bøker som egentlig ikke har noe med hverandre å gjøre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_King_works_related_to_The_Dark_Tower_series

Jeg synes slikt er moro. Jeg har ikke selv gått igjennom denne listen eller andre lister, da jeg ønsker å oppdage det selv.

Lenke til kommentar

Brukte en evighet på Menn som hater kvinner, rett og slett fordi jeg aldri fikk tid utenom pensum, men tok knekken på den noen timer etter endt eksamen. Har nå begynt på The Ascent of Money: The Financial History of the World av Niall Ferguson. Den er litt tung, mtp at jeg ikke vet noe om økonomi (verken fra 2000 år siden eller i dag), men den er svært interessant.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...