lceman™ Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 169, minner meg på at jeg burde lese den igjen, blir bare tredje gangen i år i så fall Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg ble nettopp ferdig med Veien Til Jerusalem. Knallgod bok! Helt fenomenal. Hva handler den om, da? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Den handler om den unge Arn Magnusson som blir født i Sverige på 1100-tallet og ankommer i tidlig alder et kloster hvor han skoleres i både fysiske og psykiske kunster. Alt fra teologi og musikk til håndtering av sverd og bueskyting. Etter å ha tilbringt flere år innenfor klosterets murer, kommer han ut i den syndige verdenen igjen. Han dras inn i datidens politiske stridigheter, dreper folk, blir forelsket, utretter store ting for sin familiegård og så videre. Som sagt er det en veldig god bok, og den er første bind i triologien Tempelridderen. Man lærer også mye Middelalder-historie fra korsfarertiden. Veldig interessant og den anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Leser Enders game for andre gang. Fortsatt like bra. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Godt over halvveis i Robert jordans The Shadow Rising nå. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 (endret) Fikk Lyra's Oxford i posten i går, men det tok ikke mange minuttene å lese den ut. Det virket i hvert fall ikke slik, men det gikk vel en time. Det var en fin fortelling. *Glede seg til Book of Dust* Straks ferdig med Barndommens Måne (i Gobi-serien av Bringsværd). Skal skrive særoppgave om ham og den boka (evt. også "Pudder? Pudder!"). Endret 13. november 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Fikk Lyra's Oxford i posten i går, men det tok ikke mange minuttene å lese den ut. Det virket i hvert fall ikke slik, men det gikk vel en time. Det var en fin fortelling. *Glede seg til Book of Dust* Straks ferdig med Barndommens Måne (i Gobi-serien av Bringsværd). Skal skrive særoppgave om ham og den boka (evt. også "Pudder? Pudder!"). Jeg har også lest Lyras Oxford, men jeg syntes ikke at den var noe bra. Den var alt for kort til å kunne bli noe bra. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg leser biografien til Mötley Crüe. verdens kuleste bok....holder på å flire meg i hjel enkelte ganger...de gutta der seriøst syke og gal!!! Men jeg må også innrømme at tegneserier leser jeg mest om kveldene da... slapper litt mer av da liksom Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Leser "Fange i natt og tåke" av Trygve Bratteli for ørtende gang. Like bra hver gang! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Har i oppgave å lese en engelsk roman eller lignende, vi hadde tre bøker å velge mellom, eller vi kunne velge en selv, som vi da skal diskutere gruppevis og ha en skriftlig prøve på i midten av januar. Valgte boka "The Giver", av Lois Lowry. Har ikke begynt enda. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Leser Enders game for andre gang. Fortsatt like bra. Enders game er knakende bra. Selv har jeg nettopp begynt å lese gjennom Lars Ramslies "Biopsi". Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Leser nå Fire Bringer av David Clement-Davies. Utrolig spennende, så det går fort unna til meg å være. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg leste nettopp ferdig Hestenes Dal av Jean M. Auel, nå kan jeg gå tilbake til Robert Jordans Winters Heart. Holder også på med Good Omens av Terry Pratchett og Neil Gaiman. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Ble akkurat ferdig med Robert Jordans The Shadow Rising, er godt i gang med Fires Of Heaven nå Skal være ferdig med WOT omtrent midt i sommerferien neste år tenkte jeg Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Leser The Shadow Of The Wind av Carlos Ruiz Safón. Utrolig spennende og velskrevet. Rett og slett herlig å lese Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg leser en anekdotesamling, Coraline, Universet i et nøtteskall og slår straks løs på Markens grøde, håper jeg. Og Neverwhere. Men det er Mammut-salg. Alle må handle. Kjempepriser. Link til Interbok sin avdeling Jeg handlet nettopp: - No logo - Naomi Klein - Om religion - David Hume - Mitt siste sukk - Erindringer fra filmens århundre - Luis Buñuel - Dyrenes frigjøring - Peter Singer - Antikrist - Friedrich Nietzsche - Kristin Lavransdatter - Sigrid Undset - Snorre - Nasjonalutgaven - Snorre Sturlason - Norske folkeeventyr - Asbjørnsen & Moe Ble vel 850 kroner eller noe sånn. Så mye mer jeg skulle hatt, men jeg har ikke penger dessverre. Men jeg har heldigvis biblioteket. Lenke til kommentar
BiaZ Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 En stund siden noen har postet her... Men uans. Jeg leser nå; "Den Uekte" av Hari Kunzru. Akkurat begynt, så kan ikke si noe om boka enda... Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Leser "A Catcher in the Rye" i engelsken. Gud, for en drittbok! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Leser "A Catcher in the Rye" i engelsken. Gud, for en drittbok! Tja. Vedder på at jeg hadde digget den om jeg leste den på 50-tallet. I nåtiden skjønner jeg at den lett kan virke meningsløs og unødvendig. Likte boka sånn tålelig greit da jeg leste den i engelsken i fjor, jeg. Lettlest i hvert fall. Sikret sekser i faget med bokanmeldelse av den. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg leser en anekdotesamling, Coraline, Universet i et nøtteskall og slår straks løs på Markens grøde, håper jeg. Og Neverwhere. Men det er Mammut-salg. Alle må handle. Kjempepriser. Link til Interbok sin avdeling Jeg handlet nettopp: - No logo - Naomi Klein - Om religion - David Hume - Mitt siste sukk - Erindringer fra filmens århundre - Luis Buñuel - Dyrenes frigjøring - Peter Singer - Antikrist - Friedrich Nietzsche - Kristin Lavransdatter - Sigrid Undset - Snorre - Nasjonalutgaven - Snorre Sturlason - Norske folkeeventyr - Asbjørnsen & Moe Ble vel 850 kroner eller noe sånn. Så mye mer jeg skulle hatt, men jeg har ikke penger dessverre. Men jeg har heldigvis biblioteket. Takk, takk og tusen takk! Har lett etter "Bikubesong" i hardback i snart ett år. Fant den hos Interbok og bestilte den sporenstreks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå