Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med Wheel of Time nok en gang og er kommet halveis i andre bok, The Great Hunt. Tror aldri jeg vil gå lei den serien. Gleder meg veldig til de to siste bøkene i serien kommer ut i år og til neste år.

House of Night: Book 7: Burned. Kjøpte den i går og leste over halve boken i strekk. Vanvittig bra serie.

enig vikingkylling! jeg kjøpte 3 til 7 nettopp en dag og holder på med 4 nå.. unputdownable! :p

Hva slags bøker er dette? Er alltid på utkikk etter nye gode serier!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå holder jeg på med første bok i Earthsea-serien kalt "A wizard of Earthsea", som jeg kun har 10 sider igjen av. Spennende handling, og nydelig språkbruk (leser på engelsk) og beskrivelser. Har bestilt de tre neste bøkene i den opprinnelige Earthsea serien (The Tombs of Atuan, The Farthest Shore og Tehanu), og en annen bok som heter "Shakespeares hemmelighet" av Jennifer Lie Carrell. Gleder meg veldig til å få bøkene og begynne å lese.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har 12-timers skift der jeg jobber kan det bli lange timer, så har anskaffet meg Knausgårds Min Kamp 1 på lydbok. Har kommet til godt over halvparten og må si boken startet meget bra, men syntes den dabber litt av nå.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med Nietzsche? Rart spørsmål, men jeg tror du vet hva jeg mener

Har selv vurdert å prøve meg på den boka skjønner du

Jeg tror jeg forstår hva du mener. Nøl ikke, det er givende. Men du må være forberedt på å bruke litt tid på den; Den er dyp, for å si det slik. GJerne les den mer enn én gang. Det skal jeg.

Det kan også være litt lurt å lese litt gresk mytologi, ettersom litt av symbolikken er basert på det fra tid til annen. Jeg har nu nettopp kommet til annen del (av fire), og hittil er den meget god. Anbefales egentlig til alle: "Slik talte Zarathustra: En bok for alle og ingen".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Akkurat nå leser jeg og er snart ferdig med første boka i "WarCraft"-sagaen.

Den heter "Day of the Dragon" og er skrevet av Richard A. Knaak, en New York Times bestselger innen fantasy.

Den er meget godt skrevet og jeg gleder meg til å lese de 6 neste bøkene jeg har klare.

Det er hittil utgitt 14 bøker og det kommer fler.

Lenke til kommentar

For tiden leser jeg ute etter hevn av John Mardsen. Har så langt kommer til side 80 elns, har vært litt for lat til å lese haha.

Det er bok 5 i serien i morgen da krigen kom, og jeg simpelthen elsker den serien! I alt er det 7 bøker i serien, jeg kommer garantert til å kaste meg over alle sammen.

Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Akkurat nå leser jeg og er snart ferdig med første boka i "WarCraft"-sagaen.

Den heter "Day of the Dragon" og er skrevet av Richard A. Knaak, en New York Times bestselger innen fantasy.

Den er meget godt skrevet og jeg gleder meg til å lese de 6 neste bøkene jeg har klare.

Det er hittil utgitt 14 bøker og det kommer fler.

Du bør også lese Dragonlance-bøkene han har skrevet. ("Legend of Huma", "Minotaur Wars"-trilogien og "Ogre Titans"-trilogien.) I tillegg har vi jo Diablo: The Sin War-trilogien samt en del andre Diablo-bøker. :)

Selv leser jeg for tiden The Secret of Excalibur, av Andy McDermott. "Jakten på Atlantis" var ganske bra, men bar tydelig preg av å være den første boken hans. Men hovedpersonene Nina Wilde og Eddie Chase var svært interessante og hadde en bra kjemi, noe som trakk opp betydelig. Deretter kom "The Tomb of Hercules". Den var så bra at jeg kjøpte bok nr 3, 4 og 5 før jeg var feridg med Hercules. :p Kjipt at det bare er seks bøker så langt, men han driver på med nr syv og har bekreftet at det blir minst ni bøker med Nina Wilde og Eddie Chase. Sannsynligvis enda flere. :D Det minner en del om Dan Brown, men er langt, langt bedre. Det minner til tider nok mer om en viss Indiana Jones på speed. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg er i gang med Wheel of Time nok en gang og er kommet halveis i andre bok, The Great Hunt. Tror aldri jeg vil gå lei den serien. Gleder meg veldig til de to siste bøkene i serien kommer ut i år og til neste år.

House of Night: Book 7: Burned. Kjøpte den i går og leste over halve boken i strekk. Vanvittig bra serie.

enig vikingkylling! jeg kjøpte 3 til 7 nettopp en dag og holder på med 4 nå.. unputdownable! :p

Hva slags bøker er dette? Er alltid på utkikk etter nye gode serier!

House of Night? Kort fortalt er det Harry Potter for voksne med vampyrer. :p (men les videre, det er ikke så ille som det høres ut.)

En lengre forklaring er at vampyrer lever side om side med mennesker. En jente (Zoey) lever et helt vanlig liv da hun blir "merket" av en vampyr og får en tattoering i pannen. Etter det vil ingen ha noe med henne å gjøre, og hun blir sendt til en vampyrskole (House of Night). Her lærer hun alt om vampyrer, møter nye venner og alt det tullet der. Men ting er ikke så bra som det kan høres ut. Zoey er (selvsagt) en utvalgt og strever med å leve et vanlig liv, tilpasse seg sin nye situasjon som vampyr og alt det der, samtidig som alle forventer altfor mye av henne.

Men det som gjør serien så bra er at de holdet er høyt tempo hele veien, og det er stadig en ny vri, nye overraskelser og så videre. Den første boken er litt "standard", men etter det tar det helt av. :D

Lenke til kommentar

Tja, jeg leser vel en +- 20 bøker i året. Akkurat nå er det Liza Marklunds "En plass i solen". Etter det skal jeg begynne med Knausgård bok 1, for å se hva "the fuzz is all about"

Etter Knausern blir det vel enten Dostojevski eller Kafka.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Leste den første House of Night-boka her om dagen og blei IKKE imponert. Språket er platt og enkelt, dialogene kunstige, personene nærmest parodiske og handlingen fullstendig random, dårlig forklart og ikke minst forutsigbar.

Jeg leser Kafka on the Shore av Haruki Murakami og elsker den. Nydelig, nydelig.

Lenke til kommentar

Leste den første House of Night-boka her om dagen og blei IKKE imponert. Språket er platt og enkelt, dialogene kunstige, personene nærmest parodiske og handlingen fullstendig random, dårlig forklart og ikke minst forutsigbar.

Jeg leser Kafka on the Shore av Haruki Murakami og elsker den. Nydelig, nydelig.

Jeg er ikke overrasket, med tanke på avataren din og at du leser Kafka. :p Hva synes du om kiosklitteratur generelt? :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...