_pace_ Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Krig og Fred - Leo Tolstoy Hva synes du så langt? Hvis du ikke er ferdig, da. Den er oppbyggende og kompleks. Så det virker spennende. Har kommet til s. 215. Han har jo vært veldig skrytt av, også av andre store forfattere som Wittgenstein og Wolf. Det skal visstnok være stor litteratur. Lest den selv? Evt hva syntes du? Jeg har vært borti en del Dostojevskij. Så Idioten på teater. Den var veldig bra spilt av Per Christian Ellefsen. Forbrytelse og Straff var også like engasjerende. Leste den på bok. Også har jeg lest Opptegnelser fra de dødes hus, som var interessant og spennende. De Besatte, som var heller intrikat og vanskeligere. Kanksje mere kjedelig bok. Endret 29. september 2009 av 7pace7 Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Kjøpte "Krigføringens Kunst" av Sun Tzu for en god stund siden som jeg driver å småleser litt i blant. Ganske interessant bok. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Leste det Mørke Tårn. Men når man må stå opp klokken halv syv så blir man trøtt om natten. Så jeg har startet på Dracula nå, er på andre kapittel. Ble helt revet med, syntes den er drit god til nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Sitter å leser The Calculus Gallery av William Dunham. Veldig spennende å se hvordan noe som vi tar forgitt i dag har utviklet seg over tid. Anbefales så langt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Har akkurat blitt ferdig med Biografien til Freddy Dos Santos. Har begynt på "The god dilusion" av Dawkins. Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Krig og Fred - Leo Tolstoy Akkurat begynt på denne her og, ferdig med del 1. Som du sa, oppbyggende og spennende, og veldig bra skrevet. En ren nytelse å lese. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Krig og Fred - Leo Tolstoy Hva synes du så langt? Hvis du ikke er ferdig, da. Den er oppbyggende og kompleks. Så det virker spennende. Har kommet til s. 215. Han har jo vært veldig skrytt av, også av andre store forfattere som Wittgenstein og Wolf. Det skal visstnok være stor litteratur. Lest den selv? Evt hva syntes du? Jeg har vært borti en del Dostojevskij. Så Idioten på teater. Den var veldig bra spilt av Per Christian Ellefsen. Forbrytelse og Straff var også like engasjerende. Leste den på bok. Også har jeg lest Opptegnelser fra de dødes hus, som var interessant og spennende. De Besatte, som var heller intrikat og vanskeligere. Kanksje mere kjedelig bok. Det er fint å høre. Jeg har ikke lest den selv, men jeg blir nok å gjøre det i løpet av nærmeste fremtid. Forbrytelse og Straff av Dostojevskij var både en smertelig og nydelig opplevelse. Jeg følte meg til tider riktig uvell etter å ha lest enkelte deler, og når litteratur får meg til å føle det jeg leser på kroppen, mener jeg at det er uhyggelig godt skrevet. Lenke til kommentar
martita Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 jeg leser "Asken og æren" av Elizabeth George ca midt i rekken av krimbøkene om Thomas Lynley og *Barbara Havers.. veldig bra bok. bra skrevet og intresant å lese, men litt lang så den tar litt tid å lese.. også har jeg mange bøker som venter på å bli lest da.. noen som har lest "Salvaroeña" av Cecilia Samartin? den siste boken fra hun som skrev Señor Peregrino og Drømmehjerte.. Har lest de to første så lurer på om den tredje er liike bra? Lenke til kommentar
Akleja Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Just nu är jag inne i en lettleser- periode, så no leser jeg oppatt bøker av Gits Olsson. Bøkene er en samling kåserier som han skrev på 80-talet. Mycket morsomme og underholdende på en enkel og hverdagslig måte. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Mary Higgins Clark: Where Are You Now? Alt for spennende bok som jeg plukka opp for noen og åtti spenn på en lokal bokhandler i Spania. En av få bøker på engelsk som ikke var romlemantisk kliss eller kjedelig krim Vanskelig å legge fra seg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Resolution Robert B. Parker Første western fiksjons boka jeg har lest. etter 2 dager er jeg 120 sider inn. Boka er veldig rar og veldig anderledes enn det jeg har lest før, jeg har nettopp lest HMS suprise hvor hvert kapitel er 30 sider og tar deg flere dager å komme gjennom, i Resolution er hvert kapitel 2-5 sider og tar deg 3 minutter å lese. Det går veldig fort gjennom boka, og 90% av boka er dialog, innimellom kommer det korte beskrivelser, men de er nettopp det korte. Boka tok seg opp flere hakk, når Virgil Cole kom inn i boka og han og Hitch begynner sine korte med dype samtaler, veldig spesiel dialog som er veldig underholdene. Tror ikke det tar mange dager før jeg blir ferdig med denne. Og gleder meg til å lese videre Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Akkurat nå holder jeg på å lese en samling av indianske myter og legender fra Nord-Amerika. Boken heter "Jorden - Vår Mor" og er i serien "Verdens Hellige skrifter". Står ikke noen forfatter på boken, men den er oversatt av Arne Ruste, Wera Sæther, Jon Bing; Alf van der Hagen, Else Færden, Klaus Hagerup og Tor Åge Bringsværd til norsk. Er ganske intressant og er litt artige forklaringe i mytene på hvordan ting var og ble til. Lesingen går ganske bra, det er nesten som å lese en bok med mange småhistorier. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ble ferdig med Resolution, tok bare 4 dager å lese 320 sider, fantastisk bok som handler om en spesiel type mennesker man egentlig ikke har i samfunnet i dag, du finner noe av dem i elte soldater, men de var vanligere før. Evret Hitch og Virgil Cole gjør det de gjør, fordi dem gjør det bedre enn andre, dette er det å drepe, de har kalde hoder når de må ha, de er raske til å trekke osv. De har sterk moral, men ikke nødvendigvis samme moral som resten av befolkingen. De har ikke noen problemer med å redde noen for å så senere måtte skyte dem. men de ville ikke la en tyrant ta over en liten by. og de slår ikke damer. Boka er som sagt nesten bare dialog, men dialogen er briljant og man gleder seg hver dag til å lese videre. Vil faktisk si dette er den beste fiksjons boka jeg har lest Lenke til kommentar
AnBa Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Eg les Victoria. Av Knut Hamsun. Eg veit ikkje kor mykje som er nødvendig å nevne om den. Det er jo ein utruleg kjent bok. Av god grunn. Det er ein av dei beste bøkene eg har lest, uansett sjanger. Den beste kjærleikshistorien eg har lest. Ein historie som er like aktuell no som den var då den blei gitt ut. Anbefales på det varmeste til folk i alle aldre. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 For tiden leser jeg In Cold Blood av Truman Capote og Populærmusikk Fra Vittula av Mikael Niemi. In Cold Blood ligger nederst på nattbordet nå. Populærmusikk Fra Vittula er så morsom at jeg griner når jeg leser den. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Driver og leser (hittils) siste i Wheel of Time-serien, The Gathering Storm. Har veldig lyst til å sette meg ned og lese i mange timer, men har etter en uke ikke hatt noe særlig tid til overs, bare en halvtime-tre kvarter-her og der. Fryktelig irriterende. Lenke til kommentar
Atrivius Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Har hivet meg innpå The Lost Symbol av Dan Brown. Klarer virkelig ikke å legge fra meg denne boka Vil anbefale den til absolutt alle Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Nature and Selected Essays av Ralph Waldo Emerson Veldig inspirerende. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Tove Janssons "Mummipappa på eventyr". En herlig nostalgitripp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå