-apocalypsis- Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Nettopp ferdig med De elendige av Victor Hugo. Leser Dune av Frank Herbert. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 "Selsomt selskap" -novellesamling med Roald Dahl. Roald Dahls noveller er geniale. (de fleste av dem, i hvertfall.) Lenke til kommentar
-apocalypsis- Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Lest Dune av Frank Herbert. Virkelig, virkelig bra. Leser The Holy Blood and the Holy Grail av Michael Baigent. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Har akkurat begynt på første bok i Artemis Fowl-serien. Ganske bra til nå. Spørst hvordan det utarter seg. Skal bli spennende å se. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Akkurat nå leser jeg (i prioritert rekkefølge) -The collected stories of Arthur C. Clarke - Arthur C. Clarke *Nydelig bok, spesielt delen med Tales from the White Hart -Times Eye - Arthur C. Clarke & Stephen Baxter *Er snart ferdig med den, og gleder meg vilt til oppfølgerne -The DaVinci Code - Dan Brown *Har akkurat begynt, men tror den er kul -Legacy of the Drow - R. A. Salvatore *Den herlige sagaen om Drizzt Og helt til slutt må jeg få anbefale THE DICE MAN av Luke Rhinehart (Har dere lest Mann så skjønner dere tegninga... terningmannen. The real one) Psion ut Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) I tillegg til Angels and Demons har jeg begynt aa lese The Green Mile av Stephen King. Har vel kommet lenger i den enn i Angels. Det er fordi jeg leser Milen paa biblioteket, mens jeg leser Angels hjemme, og jeg har som oftest mer lesetid paa biblioteket enn hjemme. Endret 9. september 2004 av Jonnar Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Har akkurat begynt på første bok i Artemis Fowl-serien. Ganske bra til nå. Spørst hvordan det utarter seg. Skal bli spennende å se. Jeg synes det er geniale bøker Venter på The Supernaturalist nå, har lest de andre. Har nettopp lest Harry Potter 5 for n'te gang (engelsk, selvfølgelig), og har lest deler av LOTR om igjen. Skal snart lese hele om igjen, men er ganske opptatt for tiden. Ellers har jeg planer om litt for mye fremover; *Skal lese om igjen litt av Jostein Gaarders bøker. Ihvertfall Sofies Verden og Kabalmysteriet. *Skal muligens lese Narnia-bøkene. *Hitchhiker's guide to the galaxy. Har aldri kommet meg til å lese den. *Har fått anbefalt Ken Follet, og ser at han er nevnt her óg. Får se hva jeg får tid til. *Er veldig interessert i å få lest en del av det kmess har lest. Psykologi- og filosofi-bøker generelt. Fant en bok hos min bestemor som heter Barne- og Ungdomspsykologi (av Evenshaug og Hallen). Gammel utgave fra 75, men virker grei. Det var vel det. Mulig jeg har glemt noe, men har ihvertfall nok lesestoff. kmess; Kunne du gitt noe mer info om de bøkene, forfattere o.l.? (Generell psykologi, Sosialpsykologi, Personlighetpsykologi, Psykoanalyse, Psykologi for nybegynnere og filosofi for nybegynnere) Edit: Glemte Da Vinci-Koden. Skulle reservere den på biblioteket, men den hadde 177 reservasjoner fra før av. Får vel kjøpe den i stedet. Endret 12. september 2004 av bhsand Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Leser nå "Berlin 1945 - Nederlaget" av Antony Beevor. Det går meget bra, veldig spennende bok! Lenke til kommentar
-apocalypsis- Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Nettopp ferdig med The Holy Blood and the Holy Grail av Michael Baigent. Interessant konspirasjonsteori, sjøl om mye må tas med en klype salt. Leser Maigret hos ambassadøren av Georges Simenon. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Var ferdig med "A walk to remember" for 1 mnd siden ca, og har nå startet på "message in a bottle", begge på e ngelsk, og begge av Nicholas Sparks. "A walk to remember" er veldig bra synes jeg, så filmen igår, og den var skuffende dårlig. "message in a bottle" Virker bra den óg, men har ikke kommet så veldig langt enda. Har også kjøpt "The Rescue", "A bend in the Road" og "the notebook". (kjøpte de når jeg var i NYC for et par uker siden, mye billigere, og letter å få tak i på engelsk ) De er også alle av Nicholas Sparks. En veldig flink forfatter! Lenke til kommentar
-apocalypsis- Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Lest Maigret hos ambassadøren og Maigret på villspor av Georges Simenon. Holder nå på med Amal Nor - Den besatte av Felix Thoresen. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Eg har nettop begynt på Brave new world av Aldous Huxley. Store forventningar til boka Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Eg har nettop begynt på Brave new world av Aldous Huxley. Store forventningar til boka Om du liker den type litteratur, anbefales Yevgeni Zamyatins roman "We" - skrevet for snart 100 år siden, og stadig skremmende aktuell. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 oki. får sjå på den når eg er ferdig med denne. Lenke til kommentar
-apocalypsis- Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Lest: Amal Nor - Den besatte, Amal Nor - Himmelens ridder og Dåren Amal Nor av Felix Thoresen. The Sign of Four og The Exploits of Brigadier Gerard av Arthur Conan Doyle. Korsriddaren i Forshem och Tempelriddarorden av Owe Wennerholm. Og The World of Robert Jordan's The Wheel of Time. Leser Alexander: The Sands of Ammon av Valerio Massimo Manfredi. Lenke til kommentar
-apocalypsis- Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Lest: Alexander: The Sands of Ammon av Valerio Massimo Manfredi. Otherland: Mountain of Black Glass av Tad Williams. The Seven Dials Mystery av Agatha Christie. The Da Vinci Code av Dan Brown. Leser Ellis Peters' A Morbid Taste For Bones. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Leste nettopp ut en grøsserbok av RLStine (tok meg ikke lange tiden). Leste den bare "for moroskyld". Dårligere bøker skal man lete _lenge_ etter. Masseprodusert søppel. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jepp, samlebåndlitteratur som det R.L Stine og det fabrikken hans produserer er bajs. Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Leste bøker den siste tiden: Douglas Preston + Lincoln Child: Relic - Grei spenningsbok med et par små originale vrier på slutten. Relativt forutsigbar om man har lest en del fra før av. Rex Stout: Nero Wolfe - Three for the chair - Tre noveller om den late, eksentriske, gourmetmatspisende og orkideelskende detektiven Nero Wolfe. Rex Stout: Nero Wolfe - Please Pass the guilt - Roman med Nero Wolfe. Smått genial og definitivt original story her. Brian Lumley: Necroscope - Første bok i Lumleys tidvis brilliante serie bøker om mannen som snakker med de døde og involveres i kampen mot parasittene Wamphyri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå