Aiven Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 har lest de første 100 sidene av Guns, Germs and Steel, av Jared Diamond. veldig spennende bok som prøver å forklare hvorfor historien ble som den ble, hvorfor europa tok over amerika og verden, og ikke astecene som tok over europa, hvorfor noen steder ble avanserte sivilisasjoner på millioner mens andre aldri gikk bort fra jakt og sammling. boka har så langt bare tatt for seg inføringa og hintet om grunner osv. og nå starter da selve boka og forsøket på å finne en forklaring Den er bra Akkurat nå leser jeg "Portrett av kunstneren som ung mann" av James Joyce, etter å ha kapitulert på Ulysses for andre gang. Mørk lesning Lenke til kommentar
-pace- Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) - Endret 18. juli 2008 av ralt Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Begynt på "Paktens Voktere" av Tom Egeland. Ser fram til ei god og spennendes bok Lenke til kommentar
Elij Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Earthsea-serien. Nettopp begynt, går litt treigt. Aldri vært noen stor fan av å lese på engelsk, men funker når det er det man har. Men med tanke på at fantasy pleier å være bra, har jeg tro på at den kan være verdt å lese:) Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Her nettop lest ut "Det skal merkes at vi lever" med den danske dikteren og musikeren Benny Andersen, samt hans gode venn, presten og forfatteren Johannes Møllehave. Dialogen dem imellom danner en filosofisk tilnærming til jordnære ting som kjærlighet, død, hat og glede. Anbefales på det varmeste. Morgenhymne skrevet av Benny Andersen I dag skal der leves, folkens! Vi er allerede i gang startede tidlig i morges vand i ansigtet kaffe i halsen er rask skænderi og lidt morgenavis Vi mangler stadig latteren arbejdet kærligheten og et par måltider til så mere kul på, folkens! Nye ideer modtages gerne Hvad med uden forklaring at gi grønthandleren et kys eller ta frakken omvendt på Det skal mærkes at vi lever musikk må der til og blomster til alle hvem ved, en enkelt banan måske Øs hele din sjæl og opfindsomhed ud hold kroppen i gang så den damper thi hellere dampe enn støve Skriv tredive breve og plant et træ efterlign et par fuglestemmer tillæg din kone en fryktelig last og tilgiv henne på stedet det er altsammen tegn på liv Endnu er dagen spæd du kan nå en masse inden du segner livstræt om Brug store ord i massevis overdriv for en gangs skyld: Thi kendes for ret: Du er dømt til at leve! Du må ikke kassere din skæbne tvertimot tage den på dig Fyld den ud som din hud! Bid livet i låret Find fremtiden frem Rut med planer og visdomsord for i dag skal der søreme leves! Endret 3. januar 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Kommet i gang i lesemodusen igjen, straks ferdig med Marekors. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Holder for øyeblikket på med første bok i The Black Jewels-serien. Har ikke kommet så langt, men er hektet allerede. Meget fengende og ikke minst morsom bok! Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 For tida er jeg veldig opptatt av og lese Tegneserier , som One Piece osv, jeg leser ofte om kveldene for det meste , men store bøker er vel Harry Potter serien, Phenomena og sånn spennende eventyrs bøker for det meste. Lenke til kommentar
ananasringer Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har akkurat lest ut "Twilight" av Stephenie Meyer, som jeg likte veldig godt! Handler om ei jente som begynner på ny High School, og blir forelska i en vampyr. Tja, det hørtes klisje ut. Men i alle fall veldig bra! Begynte i går på "Mannen som elsker Yngve" av Renberg, positivt inntrykk sålangt! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har begynt på "Tre Ønsker" av Liane Moriarty. Virker morsom. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har nettopp begynt på Hvite Niggere av Ingvar Ambjørnsen.. Lenke til kommentar
.sere Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har nettopp begynt på Hvite Niggere av Ingvar Ambjørnsen.. Tenker det blir neste ut her! Ble akkurat fedrig med Bibelen 2 av Are Kalvø og Steffen Kverneland. Handler om hvordan det går når Jesus kommer til Lørenskog i moderne tid for å forkynne sitt budskap. Utrolig morsom! "Slik holder du deg ung. 2000 år gamle Jesus har tipsene." "I min fars hus er det mange rom - Jesu interiørtips for store boliger." Lenke til kommentar
modin Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Blonde av Joyce Carol Oates, halvbiografisk roman basert på livet til verdens mest legendariske blondine (nevne navn er neppe nødvemdig (Marilyn Monroe)). Til forskjell fra mange andre biografiske romaner, er denne skrevet av en annerkjent forfatter, og utforsker Marilyns psykiske problemer, og oppvekst etc. i stede for å drive grafse i skandaler. Endret 12. januar 2008 av modin Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Litteratur av og om Hamsun, stort sett. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Blir ferdig med The Dark Tower - The Waste Lands (3) av Stephen King i kveld. Ettersom jeg må vente til jeg får resten av bøkene av serien begynner jeg på Jan Guillou sin serie om Arn. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Leser Dark Elf Triology. Anbefales! Begynte i går og leste sånn ca 133 sider. Litt avansert engelsk. Men anbefaler den til alle som liker Fantasy Dette er foresten boken om Dizzt fra Ice Wind Dale bøkene. Har ikke lest dem er de og anbefale? Lenke til kommentar
Aces Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Tenker det blir neste ut her! Ble akkurat fedrig med Bibelen 2 av Are Kalvø og Steffen Kverneland. Handler om hvordan det går når Jesus kommer til Lørenskog i moderne tid for å forkynne sitt budskap. Utrolig morsom! "Slik holder du deg ung. 2000 år gamle Jesus har tipsene." "I min fars hus er det mange rom - Jesu interiørtips for store boliger." Hehe hørtes morsom ut, den har jeg lyst til å lese ^^ Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 leser til eksamen, og siden jeg sitter og skriver her i stedet, så går det altså ikke så veldig bra, he-he Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har nettoppp begynt på Frankenstein Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Begynt med Ringenes Herre igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå