Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Ja, faktisk lurt å lese "Harry Hole-bøkene" i rett rekkefølge, det er en "intern" sak der som går som en tråd gjennom flere av bøkene

RandiA

Selv startet jeg med Rødstrupe. Med tanke på hvor mange referanser til fortiden det finnes i alle hans andre bøker, er det et mirakel at Rødstrupe ikke spoilet Flaggermusmannen og Kakerlakkene for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest ut Frank Mccourt - Angela's Ashes og driver med 'Tis av samme forfatter. Et realistisk innblikk i hvor hardt livet var for mange irer for bare 50 år siden og fremdeles er for mye av verdens befolkning. Svært god og relativt lettlest Engelsk. Mccourt skriver med mye varme og humor.

Lenke til kommentar
Jeg leste Sorgenfri først. (Visste ikke at det var bøker i en serie) Og det "ødela" litt for meg, for jeg visste ting som hadde skjedd i de andre bøkene. Men det går jo greit da. Snart setter jeg i gang med Marekors som sagt, er spent.

Jeg leste frelsern først. Viste heller ikke at det var en serie før etter jeg hadde gjort det. Og siden jeg hadde snømannen ligende klarte jeg ikke og la være og lese den før jeg fikk tak i de andre bøkene i serien. Litt dumt av meg det med tanke på at du får vite en del av det som har skjedd i de andre bøkene, blant annet hvem mordern i flaggermus mannen er. Det øddeleger liskom litt av spenningen, men det går....

Endret av Mr.Dahl
Lenke til kommentar
Nå leser jeg 'Of mice and men' av John Steinbeck. Er en bok alle i klassen leser nå. Boken er overraskende bra. :)

Tenker jeg begynner på Wonderboy i morgen.

John Steinbeck regnes som én av det forrige århundrets største forfattere. Han er også vinner av Nobelprisen i litteratur. Overraskende at ett av hans meste kjente verker er bra? Nei da. :)

Lenke til kommentar

Jeg leser "TRBNGR - Sagaen om Denimfolket" av Håkon Moslet. For de som ikke har fått det med seg er dette biografien om bandet Turboneger. Jeg kjøpte boken på utgivelsesdagen, men fikk ikke begynt på den før i dag. Jeg er nå 60 sider på vei og liker boken fryktelig godt. Blir litt oppslukt, men dette er en bok for de som er ordentlig interreserte i det jeg vil kalle "norges stolthet".

Lenke til kommentar

Gjenleser "Den mørke materien" før 1ern kommer på kino. Husker at jeg likte det godt første gang jeg leste de, men nå så blir de for "barnslige" for meg, tenker mest da på fremgangen og menneskeners væremåter o.l. Men uansett, det er jo fornøyelig. Og slutten på "Nordlys"(som den het da jeg leste den)/"Det gyldne kompasset", er faktisk rett så spennende og interessant. Ellers så ligger Stardust av Neil Gaiman på nattbordet og venter på en gjennomlesning.. Kom meg ikke på kino, men er fan av Gaimans tidligere verker så må jo lese denne boka

Lenke til kommentar

Ferdig med The Hitchhikers Guide to the Galaxy. Veldig bra bok, men det var ett og annet som manglet. Kan ikke sette fingeren min på det.

Begynte med en gang på 2010: Odyssey Two, og er nå snart ferdig med den. Dette kan være en av de beste bøkene jeg noen gang har lest. Får frysninger mens jeg leser den.

Spesielt når:

Hal prøver å overtale Chandra til å stoppe nedtellingen til burnen

Endret av lago
Lenke til kommentar

Leser nå:

The lord of the flies i engelsken, og jeg vet ikke helt hva jeg syntes egentlig, skammer meg litt. Kjent bok!

For særemnet leser jeg Maria Gripe sin Skyggen over steinbenken for andre gang, ungdoms/barnebok som er elsk<3

Leser også Ps; jeg elsker deg av Cecilia Ahern. Den er helt utrolig! trist, søt og morsom, jenter; LES DEN!

Og Amy Tan: How to save fish from drowning. En smule spesiell, men jeg liker den.

Jeg har alltid hatt et problem med å holde meg til en ting av gangen:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...