Datasmurf Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Leser litt hist og her i noen forskjellige bøker, siden jeg ikke klarte å fortsette med bare én siden den jeg begynte på var litt treg. Men leser for øyeblikket Tad Williams' "Shadowmarch" som jeg kjøpte for et par uker siden på måfå, etter å ha lest noen andre bøker av Williams som falt i smak, og satser på at denne vil være like interessant, om jeg bare kommer meg forbi de første 100 sidene. Leser også Christie Goldens "Lord of the Clans", en bok som omhandler Thralls liv fra han ble født, hvordan hans oppvekst som slave for Lieutenant General Adelas Blackmoore var, og kampen hans for å frigjøre de andre orcene og ta hevn på Blackmoore. Leser denne boka for 3. gang. Liker Warcraft-bøkene =) Ellers tenkte jeg å begynne på Christopher Bookers "The Seven Basic Plots", men den virker så stor og tung, at jeg vet ikke om jeg orker. Lenke til kommentar
alva Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) MINE DAMER OG HERRER! Jeg leser verdens beste bok. den heter "navnebroren", eller "the namesake" på engelsk. den er så bra at det er skremende. Jeg føler meg kyttet til den boka på grunn av temaet og historien.Jeg gjenkenner meg veldig ofte. jeg annbefaler denne boken på det sterkeste, både hvis du er andre generasjons innvandrer, eller er "innfødt" :!: . boka er skrevet av Jhumpa Lahiri . den er også filmatisert. løp og kjøp (eller lån). Endret 27. september 2007 av alva Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Det var jo valg for ikke så lenge siden, så jeg dro fram Hunter S. Thomson, igjen. Leste igjennom The Great Shark Hunt. Ingen har beskrevet amerikansk politikk på en morsommere måte, og for den saks skyld på en mer ærligere måte. Skrapsindig og kaotisk. Nå leser jeg "Better than Sex" av samme forfatter, og dessverre så ser det ut som all narkotikabruken har tatt han igjen. Noen morsomme historier, men borte er det meste av de gode observasjonene og analysene. Lest også Aminal Farm av Geroge Orwell denne uken. Anbefales på det sterkeste: "Alle dyr er like, men noen er likere enn andre". Les boka og skjønn sitatet. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Er akkurat ferdig med Rødstrupe (Harry Hole-bøkene). Den er bra og Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor med en ekstra liten vri på slutten jeg satte veldig pris på, og som overrasket meg litt. Akkurat nå leser jeg "Det aller fineste", en bok om hvordan det var å være fjortis på slutten av 80-tallet. Den kjeder meg litt, men måtte ha en "lett" bok etter Rødstrupe før jeg setter i gang med Marekors. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 "Doppler" av Erlend Loe. Den er såpass kort at jeg faktisk startet i går og regner med å fullføre i dag eller i morgen (neste gang jeg bestemmer meg for å lese). Den er uansett morsom. Lett å lese, men samtidig bra og morsom. Etter det jyver jeg løs på "Modellen", av Lars Saabye Christensen. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Jeg ombestemte meg og har begynt på Anne Holt - Det som er mitt. Har bare lest 40 sider, men syns den virker grei. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Beatles av Saaby, er rundt 3/4 ferdig. Helt kurrant bok det Jan Kjærstad - Oppdagerer, erobreren, oppdageren - 1500s så tar nok en tid å lese- samtidig er det 3 bøker også da. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Nettopp plukka opp Aaron Rosenbergs "Tides of Darkness", en World of Warcraft-bok. Virker som en spennende bok, tar for seg det som skjedde mellom Warcraft 1 og Warcraft 2, samt kanskje litt ut i Warcraft 2. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Holder på med Splinter Cell - Checkmate. En en enkel og helt ok bok. Jeg visse hva det gikk i og valgte den for å få litt forandring, litt action. Holder på med The Dark Tower-serien (som jeg NYYYTER), men må lese noe annet mellom bøkene også. Var hos bokhandleren igår og kjøpte en bok uten å helt vite hva det var. Det var The Reality Dysfunction av Peter F. Hamilton. Sjekka på forumet her etterpå og ser det er en del som har anbefalt den. Dette gjorde meg jo enda mer tent på å begynne på den. Gleder meg! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Wheel of Time bok 5. Det går da framover, men noen får flere problem en andre. Til helvete med noen, nesten til himmelen med andre. Fører til 5 timers søvn om natta og gjeeeespende tendenser på jobb, men med sukker og kakao så går det bra så langt. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Jeg leser I Am Legend for øyeblikket. Ganske kul bok. Lett fordøyelig kveldsunderholdning. Anbefales! Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 For alle dere Dune-fans så er Sandworms of Dune ute nå. Dette er avslutningen på Dune-sagaen i tråd med Frank Herbert sin plan (han etterlot seg notater til å fullføre historien). Bokserien har tapt seg siden den første boka, men jeg vil jo gjerne vite hvordan historien om Dune-universet ender. Kanskje jeg tar opp den første boka etter å ha lest denne. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Har begynt på Idas dans. Det er en veldig trist bok, men også fyllt av kjærleik, en sann historie. Moren til Ida som har skrevet den. Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Akkurat nå leser jeg Flaggermus mannen av Jo nesbø. Har snart lest halve boken og syntes hitil den har vært ganske spenndene. Tenkte jeg skulel prøve og få lest alle bøkene i Harry hole serien. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har akkurat lest ferdi drageløperen- den var helt grei. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Akkurat nå leser jeg Flaggermus mannen av Jo nesbø. Har snart lest halve boken og syntes hitil den har vært ganske spenndene. Tenkte jeg skulel prøve og få lest alle bøkene i Harry hole serien. Det anbefales. Du blir ikke skuffa. Leser fremdeles om Ida. Trist. Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det anbefales. Du blir ikke skuffa. Leser fremdeles om Ida. Trist. Bra:) Har lest Frelsern og Snømannen og syntes det var noe knall bøker så har store forventninger til de andre bøkene. Til nå har flaggermus mannen levd opp til forventningene Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det anbefales. Du blir ikke skuffa. Leser fremdeles om Ida. Trist. Snømannen er bedre synes jeg... RandiA Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Bra:) Har lest Frelsern og Snømannen og syntes det var noe knall bøker så har store forventninger til de andre bøkene. Til nå har flaggermus mannen levd opp til forventningene Jeg leser de i rekkefølge og har kommet til Marekors. Skal begynne på den etter jeg er ferdig med Idas Dans. Gleder meg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg leser de i rekkefølge og har kommet til Marekors. Skal begynne på den etter jeg er ferdig med Idas Dans. Gleder meg. Ja, faktisk lurt å lese "Harry Hole-bøkene" i rett rekkefølge, det er en "intern" sak der som går som en tråd gjennom flere av bøkene RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå