Dr. Mobius Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 The Swarm Begynte på denne massive boka for et par dager siden, og er allerede helt hekta. Boka er opprinnelig på tysk, men jeg leser den engelske oversettelesen, noe som fører til enkelte litt rare oversettelser. Dette har dog lite å si. Beskrivelse (fra Amazon): For more than two years, one book has taken over Germany's hardcover and paperback bestseller lists, reaching number one in Der Spiegel and setting off a frenzy in bookstores: The Swarm. Whales begin sinking ships. Toxic, eyeless crabs poison Long Island's water supply. The North Sea shelf collapses, killing thousands in Europe. Around the world, countries are beginning to feel the effects of the ocean's revenge as the seas and their inhabi-tants begin a violent revolution against mankind. In this riveting novel, full of twists, turns, and cliffhangers, a team of scientists discovers a strange, intelligent life force called the Yrr that takes form in marine animals, using them to wreak havoc on humanity for our ecological abuses. Soon a struggle between good and evil is in full swing, with both human and suboceanic forces battling for control of the waters. At stake is the survival of the Earth's fragile ecology -- and ultimately, the survival of the human race itself. The apocalyptic catastrophes of The Day After Tomorrow meet the watery menace of The Abyss in this gripping, scientifically realistic, and utterly imaginative thriller. With 1.5 million copies sold in Germany -- where it has been on the bestseller list without fail since its debut -- and the author's skillfully executed blend of compelling story, vivid characters, and eerie locales, Frank Schatzing's The Swarm will keep you in tense anticipation until the last suspenseful page is turned. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Leser akkuratt nå The Green Mile av Stephen King og Da Vinci-koden av Dan Brown(igjen). Kos begge to Men jeg har fortsatt problemer med å se grunnen til alt fuzzet rundt Da Vinci-koden, i grunn.. Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 For tiden leser jeg "Jeg vil leve" av en forfatter jeg ikke husker navnet på ;P (sitter på skolen, boka ligger hjemme? ;D Lenke til kommentar
SlevenMek Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Leser "hvor mye veide elvis da han døde" boka.. ingen ting å boka som er verdt å vite men den er morsom å lese da. anbefaler å lese den..! Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Leste DaVinci-Koden i helgen. Nydelig bok. Skal snart kjøpe Engler og Demoner av Dan Brown og tenkte jeg skulla få tak i Tom Clancy's Rainbow Six med det samme også. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Har startet med A Painted House av John Grisham. Virker som en relativt kul bok så langt. Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 (endret) nå leser jeg en bok som heter:"Drageløperen" som er skrevet av Khaled Hosseini Har ikke kommet så langt ennå, men den kan definitivt anbefales Forresten noen andre som har lest boken og har noen kommentarer? Endret 15. mars 2007 av kallekul Lenke til kommentar
Pjaltwar Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg holder på med "Drageløperen" nå, nesten ferdig og det er en bok jeg absolutt vil anbefale. Synes den er trist men veldig bra skrevet.. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg begynnte på L av Erlend Loe i går. Jeg kan ikke si så mye så mye fra eller til ennå, siden jeg bare har lest et par sider, men den virker lovende. Lenke til kommentar
Thorvis Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Leser for tiden High Fidelity av Nick Hornby. Synes det er litt for mye tomme tanker fra fortelleren og litt for lite handling, men ellers er den ganske god. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Leser syvende og siste boken i The Dark Tower serien av Stephen King. Utrolig spennende og underholdene, og litt trist om du har lest alle de andre bøkene og føler at du kjenner personene. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Leser Lunar Park av Brett Easton Ellis. En slags "selvbiografi" der Brett selv er hovedpersonen. Mye av det som skrives er dog ren fiksjon. Vanvittig kul bok egentlig. Anbefales Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Leser Skammar Teiknet pga Biblotek dama anbefalte den. grei bok synd den er på nynorsk Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Artemis Fowl. Omtalen fra VG eller noe sa den kunne bli Harry Potter-seriens store konkurrent, men den er ikke på langt nær like god. Bøkene er kule og litt annerledes, men ikke like dype, og litt vel lett skrevet. Ikke det beste jeg har lest, men kjeder meg heller ikke mens jeg leser Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Leser Master & Commander Boka begynner litt treigt, mye teknisk sjøsnakk, likte da han prøve å sette to 12lb kanoner på båten uten store hell. men høper boka tar seg litt opp, nå er de endelig på havet, de første 80 siden var egentlig bare innføring, men så er det jo første boka i serien og der krever jo litt også Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Er filmen The Master and the Commander basert på den boka, Gunfreak? Endret 30. mai 2007 av x-nobbit Lenke til kommentar
thrice Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Jeg leser The Kite Runner (Drageløperen). En utrolig god bok Endret 30. mai 2007 av wrangler Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Er filmen The Master and the Commander basert på den boka, Gunfreak? 8738241[/snapback] filmen master and commander er basert på 3 av bøkene til Patrick O'Brian Master and Cammander HMS Surprise og The Far Side of the World det er tilsammen 20 bøker i serien Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg begynnte på L av Erlend Loe i går. Jeg kan ikke si så mye så mye fra eller til ennå, siden jeg bare har lest et par sider, men den virker lovende. 8167061[/snapback] Den er meget bra! Digger den naive humoren til Erlend Loe, og den kommer bra gjennom i denne boka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå