Matsemann Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Leste ferdig Harry Potter 5 (Føniksordenen) i går, og begynte da samtidig på "Halvblodsprinsen". Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt. 7226253[/snapback] Har noen få sider av denne igjen, så jeg håper på å bli ferdig i kveld, slik at jeg kan kjøpe bok nr.2 i morgen 7326250[/snapback] kjempe bøker, ikke sant? 7328031[/snapback] Jeg liker innholdet i de, håper de greier å holde seg til historien i filmen. Har sett altfor mange filmer av bøker der de har vridd på handlingen.... Lenke til kommentar
FaO Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 ja, når d gjelder eragon ble jeg skuffet da jeg så de skulle lage spill. Filmen tror jeg kan bli innteresant.. Robert Jordans serie er tungvindt å lese, men ellers grei Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Syns ikke Wheel of Time er tungvindt akkurat. Lærte kanskje et par nye ord i starten, men ellers var det en veldig grei serie med tanke tekst og slikt. Jeg hadde nettopp lest "A Tale of the Malazan Book of the Fallen" da jeg startet på Eragon, så var kanskje ikke så rart jeg syns den var litt kjedelig, for Steven Eriksson's serie er noe av det beste jeg har lest. Sykt bra funnet på. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Så du har klart å lese Malazan book of the fallen? Har hørt at den er sykt vanskelig å lese. Spesielt den første boken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Var litt forvirrende de første 200-300 sidene ja, for du blir kastet rett inn i handlingen. Men fy søren, for et bra univers han har skapt. Folkene i boka er skikkelige bra "laget", alle andre vesener og ting også forsåvidt. Anbefales Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Skal ha bokmelding i norsk, så skal så smått starte med Vindens Skygge snart Igjen Lenke til kommentar
FaO Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 noen her som har lest serien til follestad? eventuellt noen som vet når siste boka kommer ut!? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Syns ikke Wheel of Time er tungvindt akkurat. Lærte kanskje et par nye ord i starten, men ellers var det en veldig grei serie med tanke tekst og slikt. 7332511[/snapback] Akkurat nå synes jeg WoT går på tomgang. Serien startet uendelig bra, men det virker som forfatteren ikke vet hvordan han vil samle alle trådene, så det skjer jo omtrent ingenting i de senere bøkene. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 ja, det er jo t.o.m hele bøker der han ikke nevner alle hovedpersonene.. Blir ofta litt drøyt mye å holde styr på... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 I dag skal jeg begynne å lese Hobbiten, fikk den samt alle 3 ringenes herre bøkene for 220kr fra amazon.co.uk Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Leser American Psycho for momenten. Veldig lesbar og grei underholdning, men om den har en større verdi utover "sjokkfaktoren" og de groteske scenene har jeg ikke bestemt meg for enda. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Akkurat nå er det pensumtid.. 19th Century Art - en øvelse i bruk av vanskelige engelske ord, som "peripatetic", "capricious", "sanguinary", "gregarious" osv. Ellers er den grei.. litt tung til tider fagmessig Gardner's Art Through the Ages - veldig bra bok, bare synd den veier 10 kg. Aschehougs Kunsthistorie (bind 3 tror jeg) - lettskrevet, tidvis bra, tidvis elendig - går fra akademisk til fjollete og tilbake igjen veldig fort. Ex.fac-KULT pensum.. vil rive ut øynene mine. 4 bøker. Sitter og skriver den siste oppgaven nå. Ellers har jeg cirka 30 bøker i hylla jeg har kjøpt i løpet av året jeg ikke har fått startet på ennå, og har ønsket meg et par til jul. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Leser nå Den guddommelige komedien av Dante Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 ble ferdig med The Hobbit for noen dager siden tok bare 9 dager å lese gjennom den, var litt for kort men ellers en veldig fin bok. nå begynner jo på Fellowship of the ring Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Leser nå Rainbow Six på engelsk. Grunnen til det er at det sies at den norske oversettelsen er litt "slapp"... Ganske spennende og bra bok, selv om jeg ikke er kommet så langt enda. Må komme i det riktige humøret for å lese. Boken er jo på ca 897 sider, så er ganske lang. Men ferdig skal jeg bli Endret 8. desember 2006 av medlem-105082 Lenke til kommentar
FaO Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Leser nå Rainbow Six på engelsk. Grunnen til det er at det sies at den norske oversettelsen er litt "slapp"... Ganske spennende og bra bok, selv om jeg ikke er kommet så langt enda. Må komme i det riktige humøret for å lese. Boken er jo på ca 897 sider, så er ganske lang. Men ferdig skal jeg bli 7458727[/snapback] jeg har prøvd det samme, endte med at jeg leste den norske oversettingen. fremdeles ikke ferdig med den heller:P Lenke til kommentar
flippant Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har lest Rainbow Six 2 ganger på engelsk Tom Clancy er veldig fin for å bygge opp vokabularet, og leser du "fort" tar det likevel en halv evighet å bli ferdig med en bok. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 ble nylig ferdig med R6 selv på engelsk, fin bok, den tar helt av på noen kapitler og man leser fort 40-60 sider på en gang Lenke til kommentar
flippant Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har lest alle de frittstående Tom Clancy-bøkene som kom ut inntil 2001. Etter det har det blitt litt for teit i min mening. Han var på sitt beste rundt kald krig-tematikken (og R6). Tail of the Tiger var møl (i min mening). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå