Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med The Camel Club av David Baldacci. En utspekulert kidnapping av USAs president orkestrert av personer høyt oppe i amerikansk sikkerhetstjeneste, som fører til at Det Hvite Hus truer med å spille atom-kortet mot Damaskus.

Ganske underholdende lesning, men det blir til tider litt for mange amerikanske klisjeer om "freedom", "God bless America" og slikt som kun har den effekt at jeg blir småirritert. Og hvor logikken forsvant når en av hovedpersonene helt mot slutten av boka finner ut av identiteten til sin antatt døde datter, veit jeg ikke. Himlet med øynene gjorde jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bør du glede deg til :) En verdig oppfølger, selv om det kan virke tregt til tider. Et mektig klimaks i boken på slutten er jo også en god ting om denne boken. Har hørt at Storm of Swords er den beste så langt (sammen med A Game of Thrones) av de som er kommet ut, men A Clash of Kings er veldig artig også. Mange uventede ting og historien vender om slik du ikke tenkte deg.

Lenke til kommentar

Akkurat nå begynte jeg for andre gang på Tempelridderen, andre del av Jan Guillous korsfarertrilogi. :)

Utrolig bra bøker, alle tre (fire, hvis du regner med Arven etter arn)

Anbefaler de til alle. Jeg liker å tro at de er rimelig historisk korrekte, selv om jeg ikke er sikker.

Lenke til kommentar
Akkurat nå begynte jeg for andre gang på Tempelridderen, andre del av Jan Guillous korsfarertrilogi. :)

Anbefaler de til alle. Jeg liker å tro at de er rimelig historisk korrekte, selv om jeg ikke er sikker.

7314690[/snapback]

jeg og har lurt på om de er historisk korrekte... Jeg så Den store Aleksander og der jo jo mange av personene skildret stikk motsatt av det Jan Guillo gjør, så jeg vet ikke hva jeg skal stole på der...

Lenke til kommentar

7314690[/snapback]

kan du fortelle litt om hva bøkene handler om?

Lenke til kommentar

7314690[/snapback]

kan du fortelle litt om hva bøkene handler om?

7315629[/snapback]

denne boka handler om en fra Sverige som får guds kall og blir sendt til jerusalem for å kjempe som tempelridder. Fra samme tid som filmen Aleksander den Store. Annbefales absolutt! :yes:

Lenke til kommentar
Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt.

7226253[/snapback]

Har noen få sider av denne igjen, så jeg håper på å bli ferdig i kveld, slik at jeg kan kjøpe bok nr.2 i morgen ;)

7326250[/snapback]

kjempe bøker, ikke sant?

Lenke til kommentar
Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt.

7226253[/snapback]

Har noen få sider av denne igjen, så jeg håper på å bli ferdig i kveld, slik at jeg kan kjøpe bok nr.2 i morgen ;)

7326250[/snapback]

kjempe bøker, ikke sant?

7328031[/snapback]

En av de beste bøkene jeg har lest. Tror ikke spillet og filmen blir like bra, i og med at det skal mye til for å overgå en slik bok :thumbup:

Men akkurat nå holder jeg på med første bok i tidshjulet-serien av Robert Jordan. Kjempebok det også, men holder en knapp på Eragon ettersom den var så lettlest og spennende. Verdens Øye, som jeg leser nå som sagt, er litt tunglest i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Er nå ferdig med den siste boken i "Otorienes tid" som tar farvel med Takeo, riktignok kommer det en bok til med fortiden til Shigeru(stefaren). Boka er dobbelt så stor som de forrige, 660 sider, men ekstremt bra innhold. Den er ikke lenger skildret i førsteperson, i Takeos øyne, men blir beskrevet utenfra...

Bra skildringer, godt flytende samtaler,og meget bra innhold...

En rå bok :thumbup:....

Foreløpig leser jeg også Ingvar Ambjørsens "Drapene i Brakvik". En veldig bra bok, men all banningen og seksualiteten gjør den litt drøy. Ellers en helt fin bok :p...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...