Finzac Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Akkurat ferdig med The Camel Club av David Baldacci. En utspekulert kidnapping av USAs president orkestrert av personer høyt oppe i amerikansk sikkerhetstjeneste, som fører til at Det Hvite Hus truer med å spille atom-kortet mot Damaskus. Ganske underholdende lesning, men det blir til tider litt for mange amerikanske klisjeer om "freedom", "God bless America" og slikt som kun har den effekt at jeg blir småirritert. Og hvor logikken forsvant når en av hovedpersonene helt mot slutten av boka finner ut av identiteten til sin antatt døde datter, veit jeg ikke. Himlet med øynene gjorde jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 begynner straks med madame terror av Jan Guillou... *glede seg* Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Nå leser jeg "Typisk Norsk". Utrolig morsom bok for de som er litt/mye språkinteressert. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Akkurat nå leser jeg "Ringenes Herre" for 4 gang. En fantastisk bok som bare må leses!! Etterpå blir det å begynne på "Den Siste Tempel Ridder" av Raymond Khoury... Endret 18. november 2006 av Selvin Lenke til kommentar
SkyEagle Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Nå har jeg bestemt meg for å lese litt av Jo Nesbø sine bøker, og har like gjerne startet på den første boken han skrev: Flaggermusmannen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Når jeg legger meg skal jeg begynne på "A Clash of Kings", bok nr. 2 i serier "A song of Ice and Fire" Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Den bør du glede deg til En verdig oppfølger, selv om det kan virke tregt til tider. Et mektig klimaks i boken på slutten er jo også en god ting om denne boken. Har hørt at Storm of Swords er den beste så langt (sammen med A Game of Thrones) av de som er kommet ut, men A Clash of Kings er veldig artig også. Mange uventede ting og historien vender om slik du ikke tenkte deg. Lenke til kommentar
edds Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Akkurat nå begynte jeg for andre gang på Tempelridderen, andre del av Jan Guillous korsfarertrilogi. Utrolig bra bøker, alle tre (fire, hvis du regner med Arven etter arn) Anbefaler de til alle. Jeg liker å tro at de er rimelig historisk korrekte, selv om jeg ikke er sikker. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Akkurat nå begynte jeg for andre gang på Tempelridderen, andre del av Jan Guillous korsfarertrilogi. Utrolig bra bøker, alle tre (fire, hvis du regner med Arven etter arn) Anbefaler de til alle. Jeg liker å tro at de er rimelig historisk korrekte, selv om jeg ikke er sikker. 7314690[/snapback] jeg og har lurt på om de er historisk korrekte... Jeg så Den store Aleksander og der jo jo mange av personene skildret stikk motsatt av det Jan Guillo gjør, så jeg vet ikke hva jeg skal stole på der... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Akkurat nå begynte jeg for andre gang på Tempelridderen, andre del av Jan Guillous korsfarertrilogi. Utrolig bra bøker, alle tre (fire, hvis du regner med Arven etter arn) Anbefaler de til alle. Jeg liker å tro at de er rimelig historisk korrekte, selv om jeg ikke er sikker. 7314690[/snapback] kan du fortelle litt om hva bøkene handler om? Lenke til kommentar
elismid Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 akkurat no lese ej fuglefangeren mest fordi læraren pressa den på mej , men den va no sånn passe bra da Lenke til kommentar
FaO Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Akkurat nå begynte jeg for andre gang på Tempelridderen, andre del av Jan Guillous korsfarertrilogi. Utrolig bra bøker, alle tre (fire, hvis du regner med Arven etter arn) Anbefaler de til alle. Jeg liker å tro at de er rimelig historisk korrekte, selv om jeg ikke er sikker. 7314690[/snapback] kan du fortelle litt om hva bøkene handler om? 7315629[/snapback] denne boka handler om en fra Sverige som får guds kall og blir sendt til jerusalem for å kjempe som tempelridder. Fra samme tid som filmen Aleksander den Store. Annbefales absolutt! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 alexander den store levde i 350bc mens korstogene var ikke før mot 1100 tallet Lenke til kommentar
snarius Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 For tida les eg The Chronicles of Narnia - The Magician's Nephew. Ganske underhaldande og spennande bok Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt. 7226253[/snapback] Har noen få sider av denne igjen, så jeg håper på å bli ferdig i kveld, slik at jeg kan kjøpe bok nr.2 i morgen Lenke til kommentar
FaO Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt. 7226253[/snapback] Har noen få sider av denne igjen, så jeg håper på å bli ferdig i kveld, slik at jeg kan kjøpe bok nr.2 i morgen 7326250[/snapback] kjempe bøker, ikke sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Syns de var nesten litt kjedelige jeg, for de er liksom så "standard" fantasi og veldig enkle og lese. Men bra bøker uansett. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 det enkle er ofte det beste Lenke til kommentar
Artificin Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt. 7226253[/snapback] Har noen få sider av denne igjen, så jeg håper på å bli ferdig i kveld, slik at jeg kan kjøpe bok nr.2 i morgen 7326250[/snapback] kjempe bøker, ikke sant? 7328031[/snapback] En av de beste bøkene jeg har lest. Tror ikke spillet og filmen blir like bra, i og med at det skal mye til for å overgå en slik bok Men akkurat nå holder jeg på med første bok i tidshjulet-serien av Robert Jordan. Kjempebok det også, men holder en knapp på Eragon ettersom den var så lettlest og spennende. Verdens Øye, som jeg leser nå som sagt, er litt tunglest i begynnelsen. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er nå ferdig med den siste boken i "Otorienes tid" som tar farvel med Takeo, riktignok kommer det en bok til med fortiden til Shigeru(stefaren). Boka er dobbelt så stor som de forrige, 660 sider, men ekstremt bra innhold. Den er ikke lenger skildret i førsteperson, i Takeos øyne, men blir beskrevet utenfra... Bra skildringer, godt flytende samtaler,og meget bra innhold... En rå bok .... Foreløpig leser jeg også Ingvar Ambjørsens "Drapene i Brakvik". En veldig bra bok, men all banningen og seksualiteten gjør den litt drøy. Ellers en helt fin bok ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå