Nevnarion Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Akkurat gjort meg ferdig med Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Fantastisk absurd handling, hærlig humor og akkurat sært nok etter min smak. Lenke til kommentar
Produck Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Grunnet særemnet har jeg begynt på romanen «Maskeblomstfamilien» av geniet Lars Saabye Christensen. Har ikke lest lenger enn seksti sider, men det går veldig fort når man kommer i gang. Skildringene er så gode at man kan lage sin egen film - uten reklamepauser. Boken handler så langt om en tilsynelatende ensom, tolv år gammel gutt som mister faren sin og skildrer personene rundt ham i denne perioden. Boken hopper litt frem og tilbake i tid, noe som gjør lesingen spennende. Legger med et bilde så dere har noe å sikle på. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Deathstalker Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg leser boka Storm of Swords: Steel and Snow fra serien A Song of Ice and Fire av George R. R. Martin. FANTASTISK serie. Anbefales absolutt! 7199118[/snapback] Jeg holder på med A Clash of Kings nå! (boka før) Og jeg må si meg enig i at de bøkene er veldig gode! Lenke til kommentar
synsing Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Driver og leser Desperation, Nevada av King nå. Spennende. Hadde aldri hørt om den. Er det en kjent bok av han? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg har nettop lest alle Harry Potter bøkene og sett alle filmene, og skal begynne på ytt igjen Det er fordi jeg skal til Polen på klassetur, så kan være fint å ha noe lettlest å lese, i tillegg er det jo de klart beste bøkene noen sinne Men det går ikke bra, for jeg finner ikke boken, så nå har jeg sendt naboen på leting Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Holder på med The Last Templar av Raymond Khoury (?). Rimelig spennende til nå, digger den type bøker. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Leser for tiden The Lies of Locke Lamora (Scott Lynch), en liten og nett roman som fungerer flott som avbrekk fra de mer cerebrale verkene en for tiden kaver seg gjennom. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Leser Tom Clancy's Rainbow Six har nettopp kommet over helvvis merket og leser ca. 100 sider uka kanskje litt mer nå som det begynnre å bli spenende. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Tchernobog: Har hørt MASSE positivt om den boken. Hvor god synes du den er? Må få lest den i nærmere fremtid. gunfreak19: Jeg begynte med den, men så sluttet jeg midtveis. Delvis pågrunn av litt klisje, og litt urealistiske skildringer osv, og delvis på grunn av at jeg leste den på norsk og det ødela alt. Skal kanskje lese den på nytt av engelsk versjon. Sikkert mye bedre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 jepp, greier ikke leste fikson på norsk blir så teit å lese da. hvilke deler syns du var urealistiske? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Er en stund siden jeg har lest den, og klarer ikke å komme med eksempler. Alt jeg husker er at jeg synes at noen deler av den var urealistisk når jeg leste den. Litt tynt dette her, men det er alt jeg kan si, desverre Have fun. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Leser nå Tom Clany - Bjørnen og Dragen. Lest 170 sider og har ikke møtt hovedpersonen enda Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Tchernobog: Har hørt MASSE positivt om den boken. Hvor god synes du den er? Må få lest den i nærmere fremtid. The Lies of Locke Lamora er definitivt verdt omslagsprisen. Meget interessant fantasyroman (av den ikke-episke sorten) hvis handling utspilles i en by som minner om middelalderens Venezia. Man ser her svært lite til de mange genrekonvensjonene (det er et modikum av magi, men det blir med det) som så gjennomsyrer sjangeren, hvilket gjør romanen til en frisk bris på en overvarm sommerdag. Anbefales på det sterkeste. Sjekk forresten også ut forfattere som R. Scott Bakker (The Prince of Nothing), Mervyn Peake (Gormenghast), Glen Cook (The Black Company), Fritz Leiber (Fafhrd and the Gray Mouser) og China Mieville hvis Scott Lynch faller i smak. Endret 6. november 2006 av Tchernobog Lenke til kommentar
Azubi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ble nettopp ferdig med Eldest av Christopher Paolini. Andre bok i serien. Underholdende bøker, minner meg litt om Ringenes Herre-serien. Skal begynne på Harry Potter på tysk i morgen. Får se hvordan det går.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Leser fortiden All Quiet on the Western Front. Har riktig nok bare lest 30 sider naa (begynte paa skolen i dag), men hittil virker det som en veldig bra bok. Den handler om Paul Baumer, en tysk soldat under forste verdenskrig og hvordan han og hans medsoldater opplever krigens forferdelige tragedier. Boken er skrevet av Erich Maria Remarque, en person som faktisk var soldat under forste verdenskrig, saa historien er saa korrekt som man kan faa det til. Gleder meg til aa lese videre Lenke til kommentar
mizzmona Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 akkurat leser jeg hjem,nyeste boka til anne-karin elstad.en meget bra bok. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har begynt å lese Animal Farm, nå! Har fått i oppgave å lese den i 3Eng5. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Da må du se tegnefilmen "Animal Farm" fra 1954 etterpå Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Vel, leste Harry Potter 3 og 4 på Polen-turen vår, det tok desverre alt for kort tid, så skulle hatt med femmeren og Så begynner med den i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå