medlem-102525 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg driver på med John Irving - Enke for et år. Jævla sær bok. Tar litt tid, rekker ikke å lese så mye nå da skolen har starta. Lenke til kommentar
Ninin Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Har nettopp lest ut Horngudens Tale av Bjørn Andreas Bull-Hansen, jeg ble så inspirert at jeg sammen med en venn lagde et forum :!: Nå leser jeg Lushons Plater, av samme forfatter. Den stiller spørsmål til samfunnet vårt, og framtidas genteknologi Kjempebra bøker alle sammen Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Leser nå Flaggermusmannen av Nesbø. Har såvidt startet, men det lille jeg har lest til nå virker låvende. Gleder meg til å fortsette. Også innbrakt tre nye bøker til huset i dag: "Gentleman" av Klas Ostergren, Cold Mountain og Doppler. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Har nettopp lest ut Horngudens Tale av Bjørn Andreas Bull-Hansen, jeg ble så inspirert at jeg sammen med en venn lagde et forum :!: Nå leser jeg Lushons Plater, av samme forfatter. Den stiller spørsmål til samfunnet vårt, og framtidas genteknologi Kjempebra bøker alle sammen 6740235[/snapback] en syk, SYK mann! Hadde han på forfatter besøk for ikke lenge siden. Første personen jeg har vært borti som støtter kanibalisme... Var vel en vektløfter før, var han ikke det?? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Har nettopp lest ut Horngudens Tale av Bjørn Andreas Bull-Hansen, jeg ble så inspirert at jeg sammen med en venn lagde et forum :!: Nå leser jeg Lushons Plater, av samme forfatter. Den stiller spørsmål til samfunnet vårt, og framtidas genteknologi Kjempebra bøker alle sammen 6740235[/snapback] en syk, SYK mann! Hadde han på forfatter besøk for ikke lenge siden. Første personen jeg har vært borti som støtter kanibalisme... Var vel en vektløfter før, var han ikke det?? 6808790[/snapback] Hehe. Fortell mer da, han er god til og skrive. :!: edit quote fra hjemmesiden hans: Jeg ble født 18/8-1972 og vokste opp på Nordstrand i Oslo. Nordstrand var på den tiden et trygt miljø, skjermet for de problemene som senere har spredt seg i de fleste av Oslos forstader. Likevel kan jeg ikke si at det var en spesielt lykkelig oppvekst. Skoleårene var ensomme år. Jeg ble stående på utsiden. Da jeg begynte på videregående, hadde jeg allerede trent styrkeløft i to år. Dette fortsatte jeg med da jeg tok fatt på siviløkonom-studiet. I desember 1995 hadde jeg vært to år på juniorlandslaget, jeg hadde bl.a. fem norgesrekorder, to NM-gull, 5. plass i VM og 3. plass i EM. En bilulykke 22. desember samme år satte meg ut av både toppidretten og studiet, som jeg da hadde kun et halvt år igjen av. En stund så det håpløst ut, men heldigvis hadde jeg et kort i ermet. De siste seks årene hadde jeg skrevet på et bok-manus, og nå bestemte jeg meg for å sende det inn til forlag. Jeg fikk kontrakt for utgivelse, og slik kom det hele i gang. Jeg ble født 18/8-1972 og vokste opp på Nordstrand i Oslo. Nordstrand var på den tiden et trygt miljø, skjermet for de problemene som senere har spredt seg i de fleste av Oslos forstader. Likevel kan jeg ikke si at det var en spesielt lykkelig oppvekst. Skoleårene var ensomme år. Jeg ble stående på utsiden. Da jeg begynte på videregående, hadde jeg allerede trent styrkeløft i to år. Dette fortsatte jeg med da jeg tok fatt på siviløkonom-studiet. I desember 1995 hadde jeg vært to år på juniorlandslaget, jeg hadde bl.a. fem norgesrekorder, to NM-gull, 5. plass i VM og 3. plass i EM. En bilulykke 22. desember samme år satte meg ut av både toppidretten og studiet, som jeg da hadde kun et halvt år igjen av. En stund så det håpløst ut, men heldigvis hadde jeg et kort i ermet. De siste seks årene hadde jeg skrevet på et bok-manus, og nå bestemte jeg meg for å sende det inn til forlag. Jeg fikk kontrakt for utgivelse, og slik kom det hele i gang. Har nettop lest ut "Bill Bryson: A Short History of Nearly Everything" (ENG). Anbefales på det sterkeste, om man liker vitenskap! Endret 6. september 2006 av AvieN Lenke til kommentar
FaO Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Leser nå Eldest av Cristopher Paolini, dette er bok nr. 2/3 og første boka var Eragon. Fremdeles en kjempe god forfatter dette.... Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Akkurat nå leser jeg Ildbarnet av Stephen King, har store problemer med å legge den fra meg. Fine boken. @FaO: Visste ikke at andre boka var ute, herregud. Må lese den nå, mail den til meg eller noe. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Dreamcatcher og Carrie av Stephen King går litt om hverandre her om dagen, men må si at jeg så langt liker Dreamcatcher best, den er litt mer intrikat. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 boka er nok bare ute på engelsk enda. håper på norsk versjon snart, var faktisk veldig god oversetting! Liker at de bruker gammelnorsk der Lenke til kommentar
Nikitta Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Har nettop lest ut "Bill Bryson: A Short History of Nearly Everything" (ENG). Anbefales på det sterkeste, om man liker vitenskap! 6813539[/snapback] Den har jeg set på flere gange og tænkt på at købe, men så har jeg lagt den fra mig igen. I dag købte jeg den på vej hjem fra arbejdet. Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Holder på med de 3 første bøkene i "horngudens taler", noen som vet om 4, 5 og 6eren er like bra? Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har begynt på "den fjerde nattevakt" av Johan Falkberget. En lokal helt...LItt gøy å lese handlinger som skjer på plasser jeg kjenner godt. Som Feks kirketårnet:-P Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Og jeg begynte nettopp med Knut Nærums "Norges Litteraturhistorie - Fritt etter hukommelsen". En UTROLIG morsom bok der du kommer til å le høyt mangemange ganger. Skjønner ikke hvorfor den boken ikke er pensum på ungdomsskolen og på videregående... Lenke til kommentar
FaO Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Bare gled deg til de tre siste du:D EDIT: Leif Endret 21. september 2006 av FaO Lenke til kommentar
chris Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Som tidligere nevt på denne siden leser jeg nå Flaggermusmannen. Dette er jo Nesbø`s debut bok, som sikkert mange vet. Ville bare si at Nesbø slutter aldri å imponere meg. Nesbø er helt klart en multi- kunstner og en meget smart man. Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Bare gled deg til de tre siste du:D Det skal jeg Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Nettopp begynt på "Larmen og vreden" av William Faulkner. Har egentlig inngått en avtale med meg selv om å lese alle engelske forfattere på originalspråket, men i tilfellet Faulkner synes jeg det var greit å gjøre et unntak. Lenke til kommentar
The Erland Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Dreamcatcher og Carrie av Stephen King går litt om hverandre her om dagen, men må si at jeg så langt liker Dreamcatcher best, den er litt mer intrikat. 6818161[/snapback] Dreamcatcher er intrikat, men mest sær. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Leste ut American Psycho i går. Fantastisk bok. Er nå i gang med Quintessential Tarantino og The Great Gatsby. Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Leser atm Lord of the Rings - Fellowship of the ring. Valgte boka til engelsk-anmeldelse i skolen.. Går helt greit, treig start synes jeg, men det tar seg nok opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå