tOmma- Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Deception Point er ferdig oversatt, ja, og kan finnes i butikkene om du leter etter en bok med det elendige navnet "Iskaldt Bedrag". Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hm, fullførte nylig Steven Eriksons Memories of Ice (bok #3 i Malazan Book of the Fallen) og leser for øyeblikket Pynchons Mason & Dixon, et glimrende stykke sommerlektyre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Respekt til deg, Pynchon er faen ingen enkel oppgave. Forsøkte meg på Gravity's Rainbow, og følte at jeg ikke fikk med meg en brøkdel av den. Får vel forsøke igjen når jeg har mer tålmodighet. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hm, et problem mange har med Gravity's Rainbow ser ut til å være den store mengden allusjoner Pynchon har bakt inn i romanen. Man kan kanskje prøve å spore opp en slags studieguide* hvis man finner romanen til å være impenetrabel? * Muligens noe à la dette? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har vurdert studieguide, men fant ut at denne sommeren skulle brukes på enklere litteratur. Easton Ellis står høyt på listen, Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Kjøpte nettopp inn følgende bøker: Dante Alighieri The Divine Comedy: Vol 1: Inferno The Divine Comedy: Vol 2: Purgatory The Divine Comedy: Vol 3: Paradise H.P. Lovecraft Omnibus: At the Mountains of Madness Omnibus: Dagon and Other Macabre Tales Omnibus: Haunter of the Dark and Other Tales of Horror Det blir noen fine kvelder på altanen. Tenker jeg starter på Dante's mesterverk. Blir et flott gjensyn. :-) Endret 6. juli 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg leser for tiden Bill Bryson - A short history of nearly everything. Her staar det om stort sett alt det (natur)vitenskapene har oppdaget og bedrevet gjennom tidene. Til tider litt for mye oppramsing av navn og oppfinnelser til at man faar noen spesielt god forstaaelse for emnene boken omhandler eller at lesingen gaar flytende, men deler av boken, spesielt det som omhandler livet og hvordan det oppsto er underholdende og utrolig laererikt. Etter dette blir det Cosa Nostra - Historien om den sicilianske mafiaen og Vredens Druer som staar for tur. Kos med ferie der man faar lest litt som ikke er pensum for en gangs skyld Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Da begynner man på "Dirk Gently's Holistic Detective Agency" av Douglas Adams, man gleder seg. Lenke til kommentar
chris Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Jeg leser for tiden Bill Bryson - A short history of nearly everything. Her staar det om stort sett alt det (natur)vitenskapene har oppdaget og bedrevet gjennom tidene. Til tider litt for mye oppramsing av navn og oppfinnelser til at man faar noen spesielt god forstaaelse for emnene boken omhandler eller at lesingen gaar flytende, men deler av boken, spesielt det som omhandler livet og hvordan det oppsto er underholdende og utrolig laererikt. 6445296[/snapback] Høres spennende ut, tror jeg får skaffe meg den. Er den veldig dyp eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Meget overflatisk faktisk (til tider litt for overfladisk imo). Saa det gaar helt greit aa lese den uten noen forkunnskaper, ting gaas gjennom veldig enkelt og greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Hentet nettopp et eksemplar av The Great Gatsby som jeg leser parallellt med Fight Club. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Kjøpte nettopp inn følgende bøker: Dante Alighieri The Divine Comedy: Vol 1: Inferno The Divine Comedy: Vol 2: Purgatory The Divine Comedy: Vol 3: Paradise H.P. Lovecraft Omnibus: At the Mountains of Madness Omnibus: Dagon and Other Macabre Tales Omnibus: Haunter of the Dark and Other Tales of Horror Det blir noen fine kvelder på altanen. Tenker jeg starter på Dante's mesterverk. Blir et flott gjensyn. :-) 6444648[/snapback] Ah, divine comedy er det... Hmm. 8 år siden jeg leste, takk for forslag til sommerlesing Og Omnibusene står i hylla of course. CTHULHU FTHANG! Forøvrig nettopp ferdig med Raymond E Feist - Flight of the Nighthawks, gleder meg til neste bok, nam. Nå blir det kanskje the divine comedy på meg også hvis biblioteket har den atm Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Jeg leser Donald og det går veldig bra Lenke til kommentar
badedud Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Jeg leser Donald og det går veldig bra 6469883[/snapback] ja jeg har lest den det går bra til slutt...hehe Endret 11. juli 2006 av badedud Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 (endret) Er nettopp blitt ferdig med The Game. Må si den var ganske så interessant. Har nettopp skaffet meg Ulysses av James Joyce. Er det noen andre som har lest denne boken? Endret 11. juli 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. juli 2006 Del Skrevet 11. juli 2006 Leser for tiden første bok "Guardians of the West" i serien "the Mallorean" av David Eddings, og det er en helt ok fantasy-bok. Svært lettlest, og har til tider noen svært morsomme gullkorn. Spørs om jeg blir drevet frem til å avslutte hele serien sånn med en gang, da det hele desverre er litt erketypisk og forutsigbart, samtidig som at det er enkelte preg ved forfatterskapet jeg ikke er like glad i. Av faglitteratur går det for tiden i "Tube Amplifiers" av Morgan Jones, som er en detaljert og svært gjennomgående forklaring av de fleste aspekter av rørforsterkere. Ikke akkurat lettlest, men det går greit egentlig. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Har nettopp skaffet meg Ulysses av James Joyce. Er det noen andre som har lest denne boken? 6471105[/snapback] Jeg synes den var veldig krevende, har savidt begynt. Mett av referanser til andre ting og avansert sprak. Nar det er sagt, er den veldig god ogsa, men tror det er en bok som bor leses i store porsjoner om gangen, da det er lett a miste traden i handlingen. Endret 12. juli 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan kose seg med Ulysses. Jeg ble andpusten etter første side. Lenke til kommentar
delir Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Lurer på om jeg kanskje skal begynne på "The Black Dahlia." Noen som har lest den? Any good? Lenke til kommentar
master air Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Har akkurat blitt ferdig med Jarhead. Syns det var en veldig god bok. Nå venter American Psyco og Reqiuem For A Dream. Har ikke helt bestemt meg for hvilken av de jeg skal begynne på enda. Noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå