Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
American Gods eller Anansi Boys?

----

Begynte forresten på A Feast For Crows i går.

5066823[/snapback]

Anansi Boys. American Gods bestilte de fra et annet fylke, da jeg leste den. Neil Gaiman er skuffende ukjent i Norge i forhold til for eksempel Dan Brown, som skriver dårligere bøker i samme sjanger :hrm:

Lenke til kommentar
Utrolig god bok imotsetning til filmen...

5014612[/snapback]

Filmen er fantastisk, boken er fantastisk.

5018671[/snapback]

Hallo? Damen ble reddet fra bälet av et bondeopprör.. i boka? X mannen döde pä slutten. Verdens latterlige sex scene... Stusselige forsök pä ä bruke setninger fra boka.

5034224[/snapback]

Har du lest Haikerens Guide, og sett filmen? ARGGHHH... :wallbash:

Lenke til kommentar
Eg leser Hardyguttene :p, huska ikkje kva boka heitte. Ganske spennende, lest den før da. Så det går veldig bra. Går veldig raskt å lese ei Hardyguttene bok. :yes:

5073404[/snapback]

Hvor gammel er du? Lest det mye da jeg var yngre. Har lurt litt på hvordan det er å lese dem nå da jeg har blitt eldre :)

Lenke til kommentar

Leser HMS Ulysses av Alistair MacLean. En uhyre spennende og fengslende bok om krysseren HMS Ulysses som på en konvoi til Murmansk får hinsides mye tyn av tyske fly, skip og ubåter. Man ser hvordan mannskapet blir drevet til det ekstreme både fysisk og psykisk og hvordan kapteinen på skipet sliter med å forhindre mytteri.

Utrolig spennende og undeholdene bok så langt og det er mye igjen. Helt klart en av de bedre krigsbøkene jeg har lest, og den er en anerkjent bok i sjangeren. Burde leses!

Lenke til kommentar

Fullførte nettopp Sult av Knut Hamsun - fantastisk bok, for øvrig - og har begynt å lese i Elizabeth Kostovas Historikeren. Den handler om ... vel, la meg heller sitere Rolling Stone:

«Sesongens må - lese - roman... tenk deg Da Vinci-koden med hjerne... bloody good!»

Så dette kan bli spennende. :)

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Er i ferd med å avslutte Robin A. White's " The Sword of Orion". Den handler om en ombygget Lockheed P-3 Orion, som har blitt utrustet med en såkalt "sniffer"-nese, som kan "lukte" atombaserte våpen på avstand. På grunn av at nesekonen på flyet er lilla, blir flyet kalt for "The galloping Grape" eller bare "The grape" av mannskapet. De blir etterhvert beordret til Afghanistan (etter at russerene trakk seg ut derfra, men før amerikanerene gikk inn) for å finne en russisk atombombe som har blitt stjålet av noen Islamske ekstremister og en gjeng med Mujaheedin-krigere.

Ellers har jeg planer om å starte på "Hver fredag foran porten" av Wanda Heger.

Lenke til kommentar

Jeg gjør et siste desperat forsøk på å lese Crossroads of Twilight før jeg får kloa i Knife of Dreams, begge av Robert Jordan.

Har også noe faglitteratur å gå gjennom, men det er av mindre interesse for denne tråden ;)

Leste nettopp ferdig Thud! av Terry Pratchett også, meget god bok, spoofer The Da Vinci Code og greier og greier. Anbefales selvsagt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå lest Eragon av Christopher Paolini, som handler om en gutt som finner et drage egg, så nå sitter eg her å venter på å få bok 2 i posten :D (siden biblioteket her er utrolig dårlig :hrm: ) har akkurat fått meg bok 11 av Tidshjul serien også, masse å lese fram over nå jippi :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...