Nonzchi Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Leser 'Det Samme Hav' av Amos Oz. Den er skrevet med et lyrisk og rytmisk språk, annbefales. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Leser Åpen Verden - Et forsvar for globaliseringen av Jan Arild Snoen (red.) og andre bidragsytere. Nettopp begynt. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jepp, American Gods er en meget god bok. Man blir vel nesten nødt til å kjøpe oppfølgeren når man har lest den ut. 5034044[/snapback] Fikk biblioteket til å kjøpe den jeg Begynte nettop på Sandman forresten. Virker lovende... Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 American Gods eller Anansi Boys? ---- Begynte forresten på A Feast For Crows i går. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 American Gods eller Anansi Boys? ---- Begynte forresten på A Feast For Crows i går. 5066823[/snapback] Anansi Boys. American Gods bestilte de fra et annet fylke, da jeg leste den. Neil Gaiman er skuffende ukjent i Norge i forhold til for eksempel Dan Brown, som skriver dårligere bøker i samme sjanger Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Eg leser Hardyguttene , huska ikkje kva boka heitte. Ganske spennende, lest den før da. Så det går veldig bra. Går veldig raskt å lese ei Hardyguttene bok. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Nå leser jeg noveller/fortellinger av Edgar Allan Poe. Interessant. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Er nettop ferdig med Hobbiten og har nettop begynt på Ringenes Herre for andre gang. Har tengt å lese begge så mange ganger jeg rekker/klarer i løpet av livet! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Utrolig god bok imotsetning til filmen... 5014612[/snapback] Filmen er fantastisk, boken er fantastisk. 5018671[/snapback] Hallo? Damen ble reddet fra bälet av et bondeopprör.. i boka? X mannen döde pä slutten. Verdens latterlige sex scene... Stusselige forsök pä ä bruke setninger fra boka. 5034224[/snapback] Har du lest Haikerens Guide, og sett filmen? ARGGHHH... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Eg leser Hardyguttene , huska ikkje kva boka heitte. Ganske spennende, lest den før da. Så det går veldig bra. Går veldig raskt å lese ei Hardyguttene bok. 5073404[/snapback] Hvor gammel er du? Lest det mye da jeg var yngre. Har lurt litt på hvordan det er å lese dem nå da jeg har blitt eldre Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Leser HMS Ulysses av Alistair MacLean. En uhyre spennende og fengslende bok om krysseren HMS Ulysses som på en konvoi til Murmansk får hinsides mye tyn av tyske fly, skip og ubåter. Man ser hvordan mannskapet blir drevet til det ekstreme både fysisk og psykisk og hvordan kapteinen på skipet sliter med å forhindre mytteri. Utrolig spennende og undeholdene bok så langt og det er mye igjen. Helt klart en av de bedre krigsbøkene jeg har lest, og den er en anerkjent bok i sjangeren. Burde leses! Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Fullførte nettopp Sult av Knut Hamsun - fantastisk bok, for øvrig - og har begynt å lese i Elizabeth Kostovas Historikeren. Den handler om ... vel, la meg heller sitere Rolling Stone: «Sesongens må - lese - roman... tenk deg Da Vinci-koden med hjerne... bloody good!» Så dette kan bli spennende. Endret 31. oktober 2005 av Treblad Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Er i ferd med å avslutte Robin A. White's " The Sword of Orion". Den handler om en ombygget Lockheed P-3 Orion, som har blitt utrustet med en såkalt "sniffer"-nese, som kan "lukte" atombaserte våpen på avstand. På grunn av at nesekonen på flyet er lilla, blir flyet kalt for "The galloping Grape" eller bare "The grape" av mannskapet. De blir etterhvert beordret til Afghanistan (etter at russerene trakk seg ut derfra, men før amerikanerene gikk inn) for å finne en russisk atombombe som har blitt stjålet av noen Islamske ekstremister og en gjeng med Mujaheedin-krigere. Ellers har jeg planer om å starte på "Hver fredag foran porten" av Wanda Heger. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Skal starte på nyervervede "Frelseren" av Jo Nesbø Blir bra med litt halvveis meningsløs krim... Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg gjør et siste desperat forsøk på å lese Crossroads of Twilight før jeg får kloa i Knife of Dreams, begge av Robert Jordan. Har også noe faglitteratur å gå gjennom, men det er av mindre interesse for denne tråden Leste nettopp ferdig Thud! av Terry Pratchett også, meget god bok, spoofer The Da Vinci Code og greier og greier. Anbefales selvsagt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Leser en bok om ghandi på 60 sider. Engelsk med masse bilder. Er kommet til side 10.. og hittil har den ikke vært noe bra. (var den tynneste boken på engelsk jeg fant) Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har hatt "Ondskapen" av Jan Guillou som T-banelitteratur i noen uker nå. Leste ferdig i dag . Nå skal jeg begynne på del 3 av "The Godfather". Har ikke orket å lese den tidligere. Lenke til kommentar
chris Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Skal starte på nyervervede "Frelseren" av Jo Nesbø Blir bra med litt halvveis meningsløs krim... 5102257[/snapback] Halvveis meningsløs krim? Endret 16. november 2005 av chris Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Da var jeg begynt på The Bourne Supremacy av Robert Ludlum. Leser denne på engelsk, men leste den forrige i serien på norsk. Engelsk ser virkelig ut til å anbefales i denne serien ihvertfall! Følte språket ble litt mer flytende. Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har nå lest Eragon av Christopher Paolini, som handler om en gutt som finner et drage egg, så nå sitter eg her å venter på å få bok 2 i posten (siden biblioteket her er utrolig dårlig ) har akkurat fått meg bok 11 av Tidshjul serien også, masse å lese fram over nå jippi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå