smetho Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Begynte for 10 min siden på Hvem var Jason Bourne av Robert Ludlum. Håper den er noe bra Lenke til kommentar
simerix Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Da jeg var i Kina for to uker siden kjøpte jeg Maos lille røde og From emperor to citizen. Så akkurat nå leser jeg FETC, som er den siste keiseren Pu Yi`s, sin selvbiografi. Lenke til kommentar
Leontodon Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg leser Angels and Demons av Dan Brown. Synes den virker ganske så bra. Har ikke lest Da Vinci Koden enda. Men hvis jeg liker Angels and Demons så leser jeg vell den også litt senere. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har etter langt om lenge fått utlest hele The Chronicles of Narnia og fortsetter nå der jeg slapp på Sofies Verden. Når det er unnagjort får jeg finne meg en ny bok, men har foreløpig ingen anelse om hvilken. Noen forslag? Jeg er mer eller mindre alt-etende. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Leser "Sound of the Beast : The Complete Headbanging History of Heavy Metal" av Ian Christe. Fekk den som bursdagspresang. Ikkje komt langt, men liker det eg har lest. God underholdning samtidig som den er informativ. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Leser "The speaker of the dead" som er andre bok i serien om Ender. Den er faktisk bedre enn hva jeg hadde forventet. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Har etter langt om lenge fått utlest hele The Chronicles of Narnia og fortsetter nå der jeg slapp på Sofies Verden. Når det er unnagjort får jeg finne meg en ny bok, men har foreløpig ingen anelse om hvilken. Noen forslag? Jeg er mer eller mindre alt-etende. Så sant du orker/ønsker å lese noe annet enn den gemene hop... 1984 - George Orwell: Fordi den er evig aktuell Sult - Knut Hamsun: Blant de betydeligste verkene i verdenslitteraturen Hertug Hans - Jens Bjørneboe: Skjellsettende og kort om ondskap og grusomhet Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Begynte såvidt på Don Quijote, men mistenker at jeg må sette den tilbake i hyllen for en stund. Skal ha særemne i norsk, og må i den sammenheng lese tre (?) bøker av en norsk forfatter. Vil du imponere læreren din, velger du deg noe av Kjell Askildsen. Blant Norges fremste forfattere, men ukjent for folk flest. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Leser Xenoxide som er tredje bok i serien om Ender. Har enda ingen formening om boken. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) nå leser jeg Jo Nesbø "sorgenfri" tror faktisk ikke norsk krim er helt min greie men går da greit... Endret 28. august 2005 av Hanne:) Lenke til kommentar
GeO Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har du lest de andre Nesbø-bøkene om H. Hole, da, Hanne? Synes at samtlige av de andre er bedre enn Sorgenfri, men det er nå litt smak og behag, da. Ingen av dem som er dårlige. Selv har jeg for et par dager siden fullført lesningen av Tom Egelands Sirkelens ende, en bok jeg absolutt vil si er verdt å lese. En litt alternativ (og ikke minst norsk, det er jo litt artig) vri på alle konspirasjonsteoriene som har dukket opp i kjølvannet av Da Vinci-koden. Nå leser jeg The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Leser den på engelsk, siden jeg tenkte jeg kunne trenge litt trening nå som jeg ikke har engelsk på skolen lenger. Tidvis hilariøst morsomt, dette her. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg har etter anbefaling fra Antikapitalist begynt på Knut Hamsuns Sult nå. Og hittil har den vært både gøyal og interessant. Håper boken fortsetter i samme bane. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Snart ferdig med Naiv-Super av Erlend Loe. Utrolig morsom koselig bok. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Akkurat ferdig med Shindler's Liste av Thomas Keneally, tror aldri jeg har lest en bok som har fått meg til å tenke så mye. Begynte på It av Stephen King nå, kommer til å elske den Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har du lest de andre Nesbø-bøkene om H. Hole, da, Hanne? Synes at samtlige av de andre er bedre enn Sorgenfri, men det er nå litt smak og behag, da. Ingen av dem som er dårlige. Nope, har nok ikke det. Tenkte jeg skulle gi bøkene en sjangs. Og når du sier at de andre er bedre enn "sorgenfri" prøver jeg gjerne å lese de. Forslag? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har du lest de andre Nesbø-bøkene om H. Hole, da, Hanne? Synes at samtlige av de andre er bedre enn Sorgenfri, men det er nå litt smak og behag, da. Ingen av dem som er dårlige. Nope, har nok ikke det. Tenkte jeg skulle gi bøkene en sjangs. Og når du sier at de andre er bedre enn "sorgenfri" prøver jeg gjerne å lese de. Forslag? Både "Rødstrupe" og "Marekors" er å anbefale. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Har du lest de andre Nesbø-bøkene om H. Hole, da, Hanne? Synes at samtlige av de andre er bedre enn Sorgenfri, men det er nå litt smak og behag, da. Ingen av dem som er dårlige. Nope, har nok ikke det. Tenkte jeg skulle gi bøkene en sjangs. Og når du sier at de andre er bedre enn "sorgenfri" prøver jeg gjerne å lese de. Forslag? Du kan jo ta alle sammen kronologisk. Utgivelsesrekkefølgen er: Flaggermusmannen Kakerlakkene Rødstrupe Sorgenfri Marekors Har egentlig ikke så mye å si hvor du starter, men når du kommer til Rødstrupe, så begynner det å bli litt kontinuitet i historiene ... Så det kan nok være et lite sjakktrekk å ta dem i denne rekkefølgen, tross alt. Blir vanskelig å peke ut en av dem som den beste, syns jeg (bortsett fra det jeg skrev tidligere om Sorgenfri, da). Alle bør leses, i alle fall! Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Akkurat ferdig med Shindler's Liste av Thomas Keneally, tror aldri jeg har lest en bok som har fått meg til å tenke så mye. Dumt spørsmål sikkert, men den velkjente filmen er basert på boken, ikke sant? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Akkurat ferdig med Shindler's Liste av Thomas Keneally, tror aldri jeg har lest en bok som har fått meg til å tenke så mye. Dumt spørsmål sikkert, men den velkjente filmen er basert på boken, ikke sant? Jepp, og boken er igjen en romanifisering av den egentlige historien. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Har ikke noe for tia. Siste boka jeg leste var Harry Potter an d The half-blood prince. På engelsk da selvfølgelig. Utrolig bra bok, men man må ha lest de andre bøkene for å få fult utbytte av handlingen. Leste den på 4 dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå