dessessop Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er nesten ferdig med terningmannen (the dice man). Leste den nesten heile saken i helgen. Sjukt interesang og morosam bok. Ambefaler den på det sterkeste. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er nesten ferdig med terningmannen (the dice man). Leste den nesten heile saken i helgen. Sjukt interesang og morosam bok. Ambefaler den på det sterkeste. Hvem har skrevet den? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 The Rule of Four av Ian Caldwell og Dustin Thomason Den kalles "The Da Vinci Code for people with brains, og er kjempegod så langt. Bedre skrevet enn DVC, og mye mer intelligent. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Nå sitter jeg faktisk og leser The Da Vinci Code. Begynte i feil ende med Dan Brown sine bøker. Først Digital Fortress, deretter Angels and Demons. Fortsatte så med Deception Point, og nå avslutter jeg altså med The Da Vinci Code. Har faktisk likt alle bøkene, selv om det går mye i det samme. En lærd mann finner en lur og oppegående kvinne og de løser gåter (koder) for å komme frem til sannheten. Det er absolutt ikke de mest innvikla bøkene, men allikevel er spenningen der; merkelige vrier, jeg får meg liksom ikke til å legge boka ned. Men det er kanskje dette som kjenkjenner en bestselger i denne sjangeren Men må innrømme, har aldri lest noen bøker så raskt som disse, selv om de er på engelsk. God underholdning, dog litt forutsigbare da alle bøkene hans er stort sett like Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 For meg har det gått skikklig dritt med lesingen. Har bare blitt data, data og atter data. Har mange bøker jeg skulle fått lest, men så ser jeg (Tenker jeg) på Dozll (Dataen min), og da greier jeg ikke å latt henne være alene. Måå bare gå bort og pusle med henne. Må få skjerpet meg snart, må jo være skjerpa til den 16. Juli. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvem har skrevet den? Luke Rhinehart. Forfateren har nok brukt psynonym her etter som det skal virke som ein slaks biografi, mens det er ein roman. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Da har jeg begynt å lese Ender's Game av Orson Scott Card. Boka starter bra, og lenger enn det har jeg ikke kommet. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Da har jeg begynt å lese Ender's Game av Orson Scott Card. Boka starter bra, og lenger enn det har jeg ikke kommet. Du kan glede deg til en enda bedre fortsettelse....... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ender's Game er lest ferdig. Lå til 05:00 i går og leste. BRA bok! Alle burde lese den. Vurderer nå om jeg skal fortsette å lese Ender-bøker, eller om jeg skal lese noe annet av Card. Så nå blir det Faerie Tale av Raymond E. Feist først. Noen synspunkter på Orson Scott Card? Har han klart å holde kvaliteten oppe i de andre bøkene sine? Hva burde jeg lese etter Ender's Game? Er det noen andre forfattere som er helt geniale? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Noen synspunkter på Orson Scott Card? Har han klart å holde kvaliteten oppe i de andre bøkene sine? Hva burde jeg lese etter Ender's Game? Er det noen andre forfattere som er helt geniale? Personlig synes jeg Ender's game er i særklasse av Ender bøkene, men jøss da de andre er helt klart leseverdige. Ender's shadow bøkene har jeg ikke prøvd meg på siden jeg har sett så mye variabel kritikk av serien. Homecoming sagaen åpner bra, men blir mer og mer oppgulp etterhvert som serien går fremover. De to siste bøkene er etter min mening ikke verdt papiret de er skrevet på. Dersom du liker SF, bør du absolutt ikke hoppe over "Fire upon the deep" av Vernor Vinge. Samme forfatter har også en glimrende bok som heter "A deepness in the sky" Vil du lese klassisk SF, prøv deg på Robert A Henlein, og i særdeleshet "Stranger in a strange land" I samme åndedrag må vel også Robert Silverberg nevnes, men hos han er forfatterskapet noe mer varierende mellom SF og Fantasy. Har du ikke lest "Dune" av Frank Herbert er det obligatorisk lesing. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Det skal nevnes at jeg fortsatt holder på med "Berlin 1945 - Nederlaget" av Antony Beevor. Nei, jeg leser ikke sakte, men den har bare måttet skygge banen for endel andre bøker. For tiden leser jeg "Jeg så dem dø" av Sven Hazel for ørtende gang, mens jeg venter i spenning på "Luftens Ørner" av Pierre Clostermann, som jeg nettopp har bestilt fra antikvariat.net Edit: tyrkleif Endret 17. juni 2005 av Aleks_r Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 For tiden leser jeg "Jeg så dem dø" av Sven Hazel for ørtende gang, mens jeg venter i spenning på "Luftens Ørner" av Pierre Clostermann, som jeg nettopp har bestilt fra antikvariat.net Sven Hazel Synes det er gøy med den grisen de hele tiden diskuterer som etterhvert blir det store temaet over hele okkuperte Paris. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Leser Sult av Knut Hamsun. Den er veldig bra så langt. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Har så vidt startet med Engler og demoner. Så langt langt bedre enn Da Vinci-koden. Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Leser Sult av Knut Hamsun. Den er veldig bra så langt. Det er en enormt bra bok. Holder på med Hobbiten og Cold Mountain. Har ikke kommet så veldig langt i noen av bøkern, men de virker helt ok. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Leser just nu Haiene av Bjørneboe. Begynnte i ettermiddag og har ikke lest mye. Så langt, må jeg si; utrolig bra! Endret 21. juni 2005 av Beistet Lenke til kommentar
chris Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Holder på med Hobbiten og Cold Mountain. Har ikke kommet så veldig langt i noen av bøkern, men de virker helt ok. Cold Mountain hvor kan jeg få kjøpt den? Engelsk? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Nettopp gjort meg ferdig med Økonomiskolen. Bra økonomifaglig bok som bør leses av alle som har planer om å studere økonomi av noe slag. Har man gått sosøk og markedsføring i andreklasse får man en del innblikk i det boka beskriver. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 På lørdag ble jeg ferdig med "Marekors", av Jo Nesbø. En god bok som jeg ikke klarte å legge fra meg. Anbefales! Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Holder på med Marerittet (Black for rememberance) av Carlene Thompson. Historien er grei nok den og til tider riktig skummel, men jeg mistenker at oversettelsen er håpløst dårlig slik at det ikke blir helt den store leseropplevelsen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå