Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Etter planen kommer Ready Player One som film neste år. Laget av Spielgberg, faktisk.

http://www.imdb.com/title/tt1677720/?ref_=fn_al_tt_1

Selv holder jeg på med Washingtondekretet av Jussi Adler-Olsen. Så vidt jeg vet er dette den andre boken hans uten Adveling Q (den første var debuten hans, Alfabethuset.) Denne boken foregår i USA, der konda til den ledende presidentkandidaten blir drept. Dermed går han inn i en dyp depresjon, sliter med å tenke klart og ønsker hevn over drapet på kona. Kanskje ikke den beste personen til å bli president... :p Er bare hundre sider inn, men lover absolutt bra så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sidious, den 28 Jan 2016 - 14:32, sa:

Var på biblioteket tidligere i dag, og valget falt da på Ingvar Ambjørnsens "Hvite niggere". Virker lovende så langt!

Har du virkelig aldri lest denne boken før?

Det begynner vel å bli ett par år siden denne boken kom ut?   :huh: 

Lenke til kommentar

Manualen var fantastisk! Spennende, makaber og tørrvittig. Kanskje ikke noe for alle, men tipper de fleste vil like den!

Har ingen 'neste bok' klar på listen, men jeg tar en tur på biblioteket og se hva som skjer da :)

Edit: Det ble Møkkajobb av Christopher Moore. Litt usikker etter de første kapitlene, men har tro på at det blir bedre.

Endret av ~ David ~
Lenke til kommentar

Noen som har lest Ken Follett sine bøker "Pillars of the Earth" og "World without End" som også har sett TV-seriene? Jeg har vurdert å lese bøkene siden de er satt til min favorittepoke, men hvis karakterene er like flate ("good guys" vs "bad guys") som i TV-serien så leser jeg heller noe annet.

Lenke til kommentar

Noen som har lest Ken Follett sine bøker "Pillars of the Earth" og "World without End" som også har sett TV-seriene? Jeg har vurdert å lese bøkene siden de er satt til min favorittepoke, men hvis karakterene er like flate ("good guys" vs "bad guys") som i TV-serien så leser jeg heller noe annet.

Jeg har ikke lest "World without End", men "Pillars of the Earth" er ganske "good guys" vs "bad guys" akkurat som miniserien.

Lenke til kommentar

Er halveis i Ready Player One av Ernest Cline. Scifi-esque bok som er delvis DaVinci Code, delvis The Matrix, delvis Sword Art Online, mange deler 80s trivia, og gudene vet hva annet.

Av andre bøker fra de siste ukene er to scifi bøker av Joshua Dalzelle: Warship og Omega Rising. Begge starten på hver sin serie. Begge var gode nok til at jeg kommer til å hoppe på resten av seriene etterhvert. Begge er space opera; Warship er mer av den tradisjonelle sorten satt langt inn i fremtiden hvor menneskeheten er mer avansert og noe truer dem på livet, mens Omega Rising er en slags kombinasjon av Guardians of the Galaxy/The A-team og... Firefly kanskje?

Også vært gjennom The Martian. Spennende scifibok satt til vår tid med vår teknologi. I et nøtteskall: 21st century Robinson Crusoe.

Har også bok 14 av The Frontiers Saga liggende klar på Kindlen. Fantiastisk space opera serie med såpass hyppige bokutgivelser at det gir en veldig annerledes opplevelse enn der man venter et år mellom hver bok.

Hvis du likte Ready Player One så kan jeg anbefale The Metamorphosis of Prime Intellect. Jeg fikk den anbefalt via en podcast om virtuell virkelighet som jeg ofte lytter til. Var en bok jeg ikke greide å legge fra meg når jeg først var begynt å lese. Den var veldig god. 

Kan leses gratis her:

http://localroger.com/prime-intellect/

Scroll ned og trykk på Read it online :)

In the best possible future, there will be
no war, no famine, no crime,
no sickness, no oppression,
no fear, no limits, no shame...
...and nothing to do.

Akkurat nå leser jeg Seveneves av Neal Stephenson. Har lest hele helgen og er nå på del 3. Svært spennende så langt om enn litt teknisk tung til tider. Men det var en god avveksling etter å ha fullført bok 3 Old Man's War serien som er mer lett Space Opera og mindre Hard Sci-fi som Seveneves. 

Lenke til kommentar

Leste bøkene først, så deretter TV seriene. Bøkene er fantastiske, TV seriene skuffer (som forventet)

Har hørt at millennium trilogien også skal filmes eller bli TV serie av. 3 fantastiske bøker i den serien.

Lenke til kommentar

Ferdig med Møkkajobb. Ikke superimponert, men greit nok å ha lest den. Lånte en annen av samme forfatter nå, Engelen fra helvete. Hvis den ikke løfter inntrykket nevneverdig anser jeg meg som ferdig med forfatteren.

Lånte for sikkerhets skyld også 'Alle de vakre hestene', første bok i "grense-trilogien" til Cormac McCarthy.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest "World without End", men "Pillars of the Earth" er ganske "good guys" vs "bad guys" akkurat som miniserien.

Leste bøkene først, så deretter TV seriene. Bøkene er fantastiske, TV seriene skuffer (som forventet)

Har hørt at millennium trilogien også skal filmes eller bli TV serie av. 3 fantastiske bøker i den serien.

To motstridende anmeldelser. Tenker jeg sjekker ut Pillars of Earth etterhvert for å få et inntrykk av Follets versjon av England i middelalderen, og så får vi se hvordan det harmonerer med både bokleseren og historikeren i meg.

Lenke til kommentar

Engelen fra helvete var grei nok, akkurat som Møkkajobb. Ikke noe jeg nødvendigvis vil anbefale videre. Er nå ca. 100 sider inn i Alle de vakre hestene, litt tunglest ettersom det ikke er noen tegnsetting på dialoger, det er liksom flettet mer inn i den øvrige teksten. Historien virker spennende da, om enn noe langsom.

Lenke til kommentar

Ferdig med Fange i natt og tåke av Trygve Bratteli. Han forteller at det ikke var lov å røyke i arbeidstiden i en av de tyske konsentrasjonsleirene han var fange i. Slik nazi-tenkning håper jeg aldri finner veien til Norge. 

Boka er litt tørr og kjedelig. Ingen skal beskylde vår tidligere statsminister for å framstille seg selv som helt. Han forteller bare om hvor vanskelig det var å overleve i konsentrasjonsleirer, og om de som ikke klarte dette. Trist med de nordmennene som døde like før, eller like etter, de fikk forlate leirene. - Hurra, vi er fri! var visst noe av det siste som mange sa, før de døde. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Akkurat ferdig med Omega Force 7, så da har jeg tatt igjen utgivelsene. Intellektuelle greier kan det ikke sies å være, men stor underholdningsverdi i et format som regelrett skriker av å bli TV-serie. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...