Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynte på «The Da Vinci Code» av Dan Brown i går, og nå gjenstår det 70-80 sider. Jeg har virkelig hatt problemer med å legge fra meg den i helga, så jeg kan ikke si annet enn at jeg anbefaler den til alle og enhver. Svært lettlest er den også. Det nytter ikke å lese til slutten av et kapittel for så å legge den fra seg, for det er alltid noe som drar deg videre. Nå blir jeg nødt til å kjøpe meg «Angels and Demons» av samme forfatter. Den sies faktisk å være bedre...

Lenke til kommentar

Jeg leser for tiden del tre av "The Second Chronicles of Thomas Covenant"-trilogien av Stephen Donaldson. Den heter "White Gold Wielder". Jeg må si at jeg ble mer fanget av den første krøniken, enn av denne, men det er stadig en god trilogi. (snakker om hele trilogien ettersom jeg leser sånn tykk tre-i-en sak, og ikke vet helt hvor overgangen fra den ene til den andre boka er) Fantasy med levende personer og en fengende historie.

Har gått litt i stå med lesinga nå, men det har nok mye med russetid og skolen å gjøre, og mindre med selve boka. Når jeg blir ferdig med den må jeg lese "Fuglane" av Tarjei Vesaas, har "Ender's Game" av Orson Scott Card på planen etter det igjen.

Lenke til kommentar

Ble nettopp ferdig med Stephen Kings The Dark Tower VI - Songs of Sussannah

Ble nesten frustert over slutten. Har ikke funnet siste boka i bokhandelen enda

:( Leser selvfølgelig på engelsk, liker å lese på originalspråket.

Nettopp leste jeg Piers Anthonys On a Pale Horse og For love of Evil, gode biler.

langangen

glemte nesten

"WIZARD AND GLASS"

av

Stephen King (engelsk)

Leser du hele greia? Og hva synes du så langt? Personlig mener jeg det er noe av dcet beste SK har skrevet, det tidligere minner litt for mye om B-litteratur.

Endret av zetor;)
Lenke til kommentar
Jeg begynte på «The Da Vinci Code» av Dan Brown i går, og nå gjenstår det 70-80 sider. Jeg har virkelig hatt problemer med å legge fra meg den i helga, så jeg kan ikke si annet enn at jeg anbefaler den til alle og enhver. Svært lettlest er den også. Det nytter ikke å lese til slutten av et kapittel for så å legge den fra seg, for det er alltid noe som drar deg videre. Nå blir jeg nødt til å kjøpe meg «Angels and Demons» av samme forfatter. Den sies faktisk å være bedre...

Pass på at du har lite å gjøre når du starter på Engler og demoner! Den er like fengslende som Davinci koden..

Driver selv og leser Stasiland, utrolig spennende dokumentar\roman om livet i DDR. Syke, syke mennesker som styrte det :S

Lenke til kommentar
Driver selv og leser Stasiland, utrolig spennende dokumentar\roman om livet i DDR. Syke, syke mennesker som styrte det :S

Har lurt litt på om eg skulle ha lest den. Er den noko interesang?

Meget. Mange gode historier om hvordan DDR fungerte. Husk at det er fakta i denne boken, ekte intervjuer med Stasi offiserer osv. Virkelig sjuke folk. Blir skikkelig provosert av å lese den faktisk.

Lenke til kommentar

Er midt i "The triumph of the sun" av Wilbur Smith. Boka er typisk Smith. Føler at han har gått seg inn i et mønster han ikke klarer å bryte ut av, med relativt grunne personer av Courtney og Ballantyne familiene.

Kvinnene er seksuelt usikre, og mennene er noen hingster med enormt dametekke.

De hvite er helter, og muslimene er fienden.

Grei tidtrøyte, men ikke noe å rope hurra for.

Paralellt leser jeg Dan Browns "Deception point" Den er ikke i nærheten av å nå opp til "Angels and demons" og "The DaVinci code" Denne duger knapt som tidtrøyte etter min mening

Lenke til kommentar
langangen

glemte nesten

"WIZARD AND GLASS"

av

Stephen King (engelsk)

Leser du hele greia? Og hva synes du så langt? Personlig mener jeg det er noe av dcet beste SK har skrevet, det tidligere minner litt for mye om B-litteratur.

Nei, nå får du gi deg.. :p

Stephen King er jo verdens beste skrekk-forfatter. Har du lest "The Shining", eller "IT"?

Han har jo også skrevet en del andre sinnssykt bra bøker, bl.a. "Desperation, Nevada".. :D

Jeg har den uvanen at jeg leser flere bøker på en gang, og nå holder jeg på med Stephen Kings "Fra en Buick 8" (på norsk, men dog..), og Stephen Kings "Etter Midnatt 1-2", som de dessverre ikke hadde på engelsk på biblioteket.. :(

Men det er da bra uansett.. :D

Er nettopp ferdig med Max Manus-bøkene "Det vil helst gå godt" og "Det blir alvor", som handler om Oslogjengens strabaser under andre verdenskrig.. Meget interessant, men jeg merker at jeg glemte noe av handlingen i "Fra en Buick 8" mens jeg leste dem, så jeg må vel lese de 50 første sidene igjen... :p

Lenke til kommentar
Jeg leser for tiden del tre av "The Second Chronicles of Thomas Covenant"-trilogien av Stephen Donaldson.

Har akkurat begynt på bok 1 i den trilogien. Har kommet for kort enda til å gjøre meg noen mening vs. den første trilogien.

Og er akkurat ferdig med bok 10 i Wheel of Time.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har har holdt på med "The making of a mage" i ett par måneder nå. Og har pløyd meg gjennom kapittel èn.

Med tanke på at jeg brukte drøye tre år på å komme meg gjennom LotR for mange år siden, så trur jeg jeg kommer til å holde på en stund med denne boken.

Lenke til kommentar

Leser akkurat nå Raymond E Feist sine bøker. Det er en fantasy bok klasse som kan sammenlignes med Lotr. Men jeg synes Raymond E Feist sine er bedre.

Er absolut og anbefale.

Link: http://www.fantasticfiction.co.uk/authors/...ond_E_Feist.htm

Har lest = *

Series :

Riftwar

Magician (1982)

1. Magician: Apprentice (1982)*

2. Magician: Master (1982)*

3. Silverthorn (1985)*

4. A Darkness at Sethanon (1985)*

5. Prince of the Blood (1989)*

6. The King's Buccaneer (1989)*

Riftwar : The World On the Other Side (with Janny Wurts)

1. Daughter of the Empire (1987)

2. Servant of the Empire (1989)

3. Mistress of the Empire (1989)

Riftwar : Serpentwar

1. Shadow of a Dark Queen (1994)*

2. Rise of a Merchant Prince (1995) Holder på med.

3. Rage of a Demon King (1995)

4. Shards of a Broken Crown (1998)

Riftwar : Legacy

1. The Betrayal: Krondor (1998)

2. The Assassins: Krondor (1999)

3. Tear of the gods: Krondor

Conclave of Shadows

1. Talon of the Silver Hawk (2002)

2. King of Foxes (2003)

3. Exile's Return (2004)

Darkwar

1. Flight of the Nighthawks (2005)

Novels :

Faerie Tale (1988)*

De fleste bøkene finnes på offentlig biblotek.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Holder på med Lushons Plater av Andreas Bull-Hansen. Handlingen er satt til et postapokalyptisk Europa, og boka følger transgeneren (genmodifisert soldat som vel er mer dyr enn menneske) Evv i sin vandring fra Osch Lo (eller Oslo...) og ut i Europa for å finne Sivv Lashon...

Får nesten litt Fallout-vibber av denne boka, og det er jo ubegrenset positivt. Noe langdryg innimellom, men absolutt lesverdig. Anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...