Freidig Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Extras (i uglies serien) - Scott Westerfeld. Ikke noe wow, ikke det at serien er det heller men jeg syntes det er god underholdning og lettlest. Lett YA som er ganske lett å begynne med. Jeg startet vel på eneren i 2008 tror jeg, og var da veldig interessert i YA så jeg måtte lese den siste. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Etter historiebingen ble det litt lettere materiale igjen. Er ca to tredjedeler ut i A Clash of Kings av George R.R. Martin (bok 2 i A Song of Ice and Fire). Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ble akkurat ferdig med denne... Så nå har jeg akkurat startet på History of European Morals: From Augustus to Charlemagne, men lurer på om den kanskje blir litt i tørreste laget. Vi får se. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hulemannen, av Jørn Lier Horst. Spennende! Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Justine av Marquis De Sade. Går ikke så veldig bra, veldig vanskelig å lese selv om den er oversatt på norsk. Har sett filmen da, så det hjelper faktisk på. Bra bok Aaah, den er søt. Jeg vet ikke hvilken oversettelse du har, men jeg kjøpte en engelsk oversettelse som også har andre av verkene hans inkludert, som Philosophy in the Bedroom og Eugenie de Franval. Søt? Den er jo grusom. Jeg skulle ønske jeg var bedre på å lese engelsk da kunne jeg nok lest flere av bøkene. Men har bare Justineog filosofi på kammerset på norsk Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jo Nesbøs "Sorgenfri" og Haruki Murakamis "Hva jeg snakker om når jeg snakker om løping". Og joda, det går helt bra. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Jeg går tilbake i tid nå. Paolo Giordanos Primtallenes Ensomhet var lettlest og grei underholdning. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Går tilbake i tid igjen. Før Jugoslavia og etter av Svein Mønnesland. Veldig interessant bok. Landene i det tidligere Jugoslavia - så nærme Vest-Europa men likevel så langt unna. Anbefales til alle som har lyst til å lese om dette (u)fornuftsekteskapet. Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har bestilt Silmarillion i pocketversjon, og antar at den ankommer snart. Jeg kommer nok ikke til å lese den før skolesemesteret er over, men fy som jeg gleder meg. Har gått rundt i Tolkien-stemning over en lengre periode, og da jeg kom over denne kunne jeg ikke dy meg. Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har ett hav av bøker, eller ikke ett helt hav om ikke havet er på størrelse med den minste sølepytten som man finner under en tørkepertiode, men jeg vet ikke hva jeg skal lese. Har hele Harry Hole serien, hele pelle og proffer (et innfall jeg fikk en gang)bøkene til Jussi Adler Olsen, noen Johan Theorin, siste boken i Viktoria Bergman trilogien, noen Game of Thrones, noe norrønt greier og annen fantasy. Men hvor skal jeg begynne er flinkere å kjøpe bøker enn å lese de. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Johan Theorin sdkal du begynne med. Fordi han er svensk. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Pelle og Proffen!!!! Åååååh. hvilke barne-/ungdomsminner.. Selv har jeg endelig kommet i gang med Bernard Cornwells "Agincourt". Lest ca 120 sider. Godt tempo, fine skildringer og fyren viser innsikt i middelaldersamfunnet. Moro 1 Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Postkontoret av selveste Charles Bukowski. Lenke til kommentar
abyssopelagisk Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Endret 1. januar 2015 av abyssopelagisk Lenke til kommentar
Alexander77 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg leser Hjertelyst, gripende bok om hvordan det er å være hjertesyk i Norge. Oppturer og nedturer, viktigheten med å kunne se etter positivitet i hverdagen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 "Øya under havet" av Isabel Allende. Som med alle de andre bøkene hennes, er jeg bergtatt. Denne handler om livet til en ung slavinne, og de rundt henne, på Haiti da det fortsatt var en fransk koloni ved navn Saint-Domingue. Gripende og spennende bok som det er vanskelig å legge fra seg. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Begynte på aller siste bok i House of Night (nr 12). Mye er det samme som før, men stort sett hele første kapittel er Zoey som sitter og griner og syter. Gikk fort lei hele den emo-greia. Heldigvis tok det seg fort opp igjen etter det. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Skal straks begynne på denne godbiten: Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Ooooh. Misunnelig. Men det er vel en tilleggshistorie, right? Historien sett fra Auris synsvinkel? Den er jo kort, og Rothfuss selv har uttrykt bekymring om at boken er for ...artsy...elns. Skriv gjerne hva du synes etter hvert! Lenke til kommentar
Alien Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 For tiden leser jeg Forbrytelse og straff / Crime and punishment av Fyodor Dostoyevsky. Jeg leser den på norsk. Jeg leser også Dracula av Bram Stoker på engelsk. Etter disse to skal jeg fortsette på en bok jeg har med samlede noveller av H. G. Wells. Jeg har for mange bøker i forhold til hvor fort jeg leser. Sukk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå