Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe The Hitchhiker's Ultimate Guide To The Galaxy. Lastet ned en prøve i går og den virker veldig interessant og velskrevet. Føler det er på tide å bevege seg utenfor Stephen Kings verden. :p

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Inferno er den mest fargerike delen av diktet, og den som er mest leseverdig for moderne lesere.

Angående Hobbiten så er det interessant at man klarer å lage 8-9 timer film av en bok du kan lese på halvparten av den tiden. Det må være første gang filmen er lengre enn boka.

Selv Inferno ga meg en sterk trang til å stikke ut øynene grunnet kjedsomhet, resten av diktet må jeg ha blokkert for jeg husker ingenting.

Lenke til kommentar

Bok nummer 3 i Emperor serien, The Field of Swords.

Conn Iggulden er helt rå. Det samme er Julius Caesar.
Raste igjennom Conqueror serien, det samme skjer nå med Emperor. Greier ikke slutte. Og det beste er at det hele er basert på virkeligheten. Gamle kulturer fascinerer meg.

Lenke til kommentar

Bind 1 av Olav O. Aukrusts "Dødsrikets verdenshistorie".

Ganske spennende og interessant. Flott å lære om dødsriket i de forskjellige mytologiene og religionene. Har lest om egyptisk mytologi og zoroastrisme, nå holder jeg på å gjøre meg ferdig med gresk mytologi. VELDIG mye igjen.

Lenke til kommentar

Har såvidt begynt på "The Prague Cemetary" av Umberto Eco. Lenge siden jeg har lest noe skjønnlitteratur på engelsk (har kun vært faglitteratur de siste to årene, om en ser bort fra en Harry Potter-bok), så det går litt sakte i begynnelsen. Når det er sagt, så virker boken meget lovende, og jeg har kost meg til nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hev fra meg både Dante og Homer. Jeg klarer ikke å komme inn i historien når det skrives på den måten. Sliter med å få med meg ting.

Begynte på Forbrytelse og Straff av Fjodor Dostoevsky i dag, den startet i hvertfall veldig sterkt. :)

Lenke til kommentar

Jeg brukte Mark Falstein sin oversettelse. Kanskje jeg prøver meg på den igjen senere en gang, men nå trenger jeg noe med et litt mindre allerogibefengt språk. Crime & Punishment, Slaughterhouse Five og Brave New World er klare på Kindlen. :)

Lenke til kommentar

Peter Østbyes oversettelser fungerer vel fortsatt? Har ikke lest Fagles' oversettelser, så vet ikke om de også er i heksameter, men personlig mener jeg at de fungerer best på verseform... hvis du behersker verseformen, vel og merke.

Etter en liten stopp i lesingen har jeg endelig kommet i gang med George Dubys Verdens beste ridder. Meget underholdende liten bok. Duby skriver på en måte man må vende seg til, men gjør man det er det ganske bra. Tjener vel på at jeg finner tematikken (middelalder, riddere, høvisk oppførsel) veldig interessant.

Lenke til kommentar

hvis du behersker verseformen, vel og merke.

Noe jeg absolutt ikke gjør. Noe som gjør det uhorvelig vanskelig å lese disse bøkene. Jeg blir bare ikke dratt inn verdenen på samme måte. Jeg må tenke over hver linje. Går tregt og tungt. Oldtidslitteratur er åpenbart ikke min sterke side, jeg er tross alt langtifra noen litteraturviter eller spesielt godt utdannet innenfor dette, jeg bare liker gode historier. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...