Freidig Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Catching Fire - kjempe fornøyd. Elsker THG triologien og har lest de noen ganger. Ja til YA!! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Pensum fører til at jeg leser ganske mye samtidig akkurat nå. Cora Sandel sin Alberte og Jakob har jeg skummet igjennom, blar tilbake og leser litt nå, går sånn høvelig. Ble endelig ferdig med Sigrid Undset sin "Jenny" i dag, tok alt for lang tid. Leser Bjørneboe sin "Semelweiss" samstundes og den liker jeg ganske godt. Finfint budskap. Og så ... så vet jeg ikke, jeg må konsultere pensumlisten og bli ferdig med det og språkhistorie/språkkunnskap før jeg får lese videre på Sandman Slim-serien. :c Lenke til kommentar
Utah Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Har begynt på asoiaf igjen og er kommet 100 sider inn i A game of thrones! Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Akkurat startet med Bernard Cornwell : Agincourt Riktig så fornøyelig så langt Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Begynt med Metro 2033 av Dmitry Glukhovsky. Virker helt grei så langt. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Er nettopp ferdig med A feast for crows, og skal begynne på A Dance With Dragons! Har plukket opp mange nye detaljer siden sist gang jeg leste disse. 1 Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg leser Finale av Becca Fitzpatrick Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Her om dagen ble jeg ferdig med både "Les Miserables" av Victor Hugo, og "Ø" av Knut Nærum. Førstnevnte bok var en fornøyelse, og Nærum er alltid morsomt å lese. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Begynner å nærme meg 3\4 av "Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant". Hadde ingen forventinger, jeg må si jeg liker den. Minner meg en del om Arto Paasilinna sine bøker. Absurde situasjoner, finurlige setningsformuleringer, boka inneholder til og med en referanse til nevnte forfatter. God underholding. Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Leste nettopp "Møtet ved Milepelen" av Sigud Hoel i forbindelse med skole. Første og deler av andre del var fryktelig kjedelig, men herregud så det tar seg opp! Fra slutten av andre del og gjennom hele tredje del er går det i et heseblesende tempo, hvor Hoel på magisk vis klarer å skildre, få frem gromt med stemning, vise karakterene sine fra vidt forskjellige vinkler, dytte inn mer action enn Avengers og samtidig løse opp i knuten med løse tråder. Satt igjen med et "wow" etter siste setning. Eneste annet kritikkverdig må være at Hoel forklarer "rett frem" hva han mener, og dytter konklusjon/budskap opp i ansiktet på deg. De underliggende temaene som Hoel har bygget opp gjennom hele boken drar han frem i lyset, og det er tydelig at han ønsker sterkt å få folk til å forstå. Det ville nok dog gitt langt mer effekt om leseren selv måtte analysere seg frem til "svarene". Anbefales uansett. Relativt kort, bare noen hundre sider. Endret 17. mars 2013 av Error Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 (endret) Eneste annet kritikkverdig må være at Hoel forklarer "rett frem" hva han mener, og dytter konklusjon/budskap opp i ansiktet på deg. De underliggende temaene som Hoel har bygget opp gjennom hele boken drar han frem i lyset, og det er tydelig at han ønsker sterkt å få folk til å forstå. Det ville nok dog gitt langt mer effekt om leseren selv måtte analysere seg frem til "svarene". Dette går igjen i i "Veien til verdens ende", og er noe av den samme kritikken jeg hadde mot den. Er likevel også en god bok, anbefales. Må nesten sjekke ut "Møtet med Milepælen" nå. Nå leser jeg "Pixley Mopogo" av Tore Renberg. Jarle Klepp-bok, tro mot serien. Likte man de foregående liker man denne, ikke noe spesielt nytt rent utover selve fortellingen. Er ca 3/4 inni. Leser samtidig "Fakta om Finland" av Erlend Loe (for avveksling). En skikkelig "Loe" bok, men likte skiftet i forhold til hovedkarakteren som her er noe paranoid og lider av angst. Ikke like langtekkelig som "L", men kanskje ikke like fengende som "Doppler." Er ca halvveis. Endret 21. mars 2013 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Utah Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg avsluttet da vinci code. Ble kjedelig syntes jeg. Er kommet i en periode der alt jeg leser føles kjedelig... Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Noen som har anbefalinger på thriller/fantasy/horror bøker/serier etc som er oversatt til norsk? Ikke at jeg ikke klarer å lese språket, men er litt lei etter å ha pløyd meg gjennom en del fantasy på engelsk. Finnes det på norsk, velger jeg moderspråket. Sist leste: Guds venstre hånd, De velvillige, The God illution, Det sorte hjertet.. Lenke til kommentar
bodkar Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Panser: Lest Løgneren Locke Lamore av Scott Lynch? Finfin fantasybok med litt oceans eleven feeling. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Du kan jo sjekke ut La den rette komme inn og Dracula om du er lysten på gotisk skrekk. Ikke akkurat høy-fantasy, men fortsatt gode bøker. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 takker begge to, skal sjekke de ut. :-) Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Løgneren Locke Lamora av Scott Lynch er første bok i en serie hvor nummer tre kommer på engelsk (originalspråket) til høsten. Dermed har du egentlig bare første boka i en serie uten å vite om resten vil bli oversatt. Personlig er jeg skeptisk til bokserien det ikke er sikkert vil bli oversatt hele veien, feks Wheel of Time hvis oversettelse stoppet etter bok 11. Lenke til kommentar
fairytale Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg er snart ferdig med "Vindens Navn" av Patrick Rothfuss. Fantastisk god fantasybok uten altfor mange av de vanlige klisjéene en ofte finner i fantasybøker. Utrolig medrivende handling som holder en gående gjennom nærmere 900 sider. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Rothfuss er good shit. Bok to skal komme på norsk til høsten. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Har nettopp fortært de tre første bøkene i The Saga of Larten Crepsley ( Sequels til Saga of Darren Shan ), og har begynt på siste boka; Brothers To The Death. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå