Utah Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Takk for tips, men jeg liker vanligvis ikke adventure-fantasy/sci-fi bøker. Jeg foretrekker heller krim/thriller/drama-bøker, eller der handlingen utspiller seg i en syk verden med mord og grusomheter som seriemordere, psykisk ustabile mennesker. Bøker med realistiske handlinger kan være greit. The Hypnotist og Hunger Games ser ut som bøker som kan falle i smak, men er ikke Hunger Games boken GANSKE kort, max 100 sider? Jeg så en boken på et bibliotek, og boken var ca. like kort som en tegneserie. Har boka på hylla, sjekker THE HUNGER GAMES er på 374 sider. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Hvilken "the Hunger Games" så jeg da? Bokomslaget var i svart og bilde av "mockingbird"-tingen. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Merkelig, kanskje det finnes en grafisk novelle. Eller en slags filmbok. Endret 16. august 2012 av Zoku Lenke til kommentar
Samara Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Akkurat nå er det Webers lov av Arne Berggren Takk for tips, men jeg liker vanligvis ikke adventure-fantasy/sci-fi bøker. Jeg foretrekker heller krim/thriller/drama-bøker, eller der handlingen utspiller seg i en syk verden med mord og grusomheter som seriemordere, psykisk ustabile mennesker. Hva med en Lincoln Rhyme-bok av Jeffery Deaver? F.eks den første med nevnte karakter;The Bone Collector. 1 Lenke til kommentar
thadon Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Eg byrja på "Under the Vulcano" på engelsk, men eg må ærleg innrømme at eg slit sjølv om eg over over halv-vegs. Ikkje berre er språket litt for vanskeleg for meg, men alt virker så flytande og ukonkret så eg får ikkje skikkelig "tak" på boka. Eg legg boka vekk for ein stund for å sjå om eg plukkar ho oppatt. Så eg byrja på "Room" av Emma Dononghue. I det man kommer over den litt hakkete og spesielle fortelerstemma så flyt det greit. Kva gjeld historia så føler eg at det er litt juks å bruke barn til å "lage" sympatikjennsler, for eg gikk rett i fella der. Veldig god bok så langt. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg har endelig tatt meg fatt og fulgt "mengden". Jeg sitter halvveis inn i "A Game of Thrones" av George R.R. Martin. Etter TV-suksessen og mye snakk om dette fra venner i løpet av disse to årene, har jeg satt meg inn i den kjente bokserien. Til å begynne syntes jeg det var altfor mange karakterer å holde rede på. Jeg måtte nesten tegne opp en oversikt over hvor alle karakterene var og hvem de var i slekt med. (Jeg følte noe liknende da jeg leste "Ringenes Herre" for første gang i 7. klasse). Men et lite stykke inn, så gikk det bedre. Jeg fant også ut at de har noen "Appendix"-sider på slutten som var til hjelp. Hittil er jeg fornøyd med boka, selv om jeg ikke leser den så fort ut som noen andre bøker. Jeg føler det er lett å ta mange små pauser underveis. Etter denne boka har jeg planer om å ese "Genanse og Verdighet" av Dag Solstad. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg klarte ikke helt å bli hekta på A Song of ... , men det er antageligvis fordi jeg ikke liker fantasy så godt. Bøkene er veldig lettleste (lettere å følge enn serien), og det er mye kult man får med seg, men jeg klarer ikke å plukke opp tredje bok enda, for det er mye annet jeg mye heller vil lese. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Skal jeg være helt ærlig syntes jeg Song of lalala ble dårligere for hver bok jeg leste. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Skal jeg være helt ærlig syntes jeg Song of lalala ble dårligere for hver bok jeg leste. Synest du 3'ern var dårlig? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Tips til noen psykologiske thrillere? Har bare hørt om Skyggelandet av Tom Egeland. Endret 19. august 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Skal jeg være helt ærlig syntes jeg Song of lalala ble dårligere for hver bok jeg leste. Synest du 3'ern var dårlig? For å svare kort så var bok nummer 3 ok underholdning. Ganske spennende i perioder. Men det er en del ting jeg misliker mer og mer. Det går nok mye på måten GRRM skriver på og spesielt relatert til historielinjene, karakterene og oppbygningen av disse, så jeg vil ikke egentlig gå noe videre inn på det for ikke å spoile. Kommer fortsatt til å se og glede meg til serien. Kommer sikkert til å lese bok 6 og selv om jeg syntes bok 5 var direkte kjedelig i lange perioder. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Tips til noen psykologiske thrillere? Har bare hørt om Skyggelandet av Tom Egeland. '' Misery '' av Stephen King. 1 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Som mange andre har jeg også blitt bitt av A song of ice and fire basillen. Begynte på a clash of kings for noen dager siden og dette lover godt kan du si Lenke til kommentar
Barnabas Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 A Song of Ice and Fire er en fin serie. Jeg leste alle bøkene frem til A Feast for Crows på noen uker, men jeg ble så irritert på måten han har strukturert bok 4 og 5 på at jeg satt resten av serien på vent inntil videre. Har nettopp begynt på Forbrytelse og Straff av Dostojevskij. Den har stått alt for lenge på utstilling i hylla så godt å få begynt. Lenke til kommentar
anonymku Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Leser "Respekt" av Hanne Nabintu Herland. Har nettopp begynt, så langt er den fantastisk! Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg har en særemneoppgave i norsk, og oppgaven går ut på å velge en, to eller tre bøker å analysere og sammenligne, men jeg vet søren meg ikke hva jeg skal velge ut. Noen tips til gode og kanskje litt lette bøker å bruke til særemnet? Jeg er småfan av psykologiske thrillere hvis det skulle hjelpe, men bøkene MÅ ikke være av den sjangeren. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Leser Assassin's creed - Renaissance av Oliver Browden. Liker boka til nå Lenke til kommentar
espendejo Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ah, der var jeg ferdig med Min kamp 6. Da blir det ferie! Lenke til kommentar
thadon Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Johan Bojer - Vår egen stamme. Bojer må være norges beste forfatter, ikke det at jeg har lest mye Ibsen eller Hamsun, men bojer har en helt egen evne til å lage setninger som flyter av gårde slik at man har lest 5 sider før man rekker å puste. Han skriver ydmykt og lett over veldig tunge temaer. Å tenke på at denne boka blei skrevet på 30-tallet en gang er neste ufattelig. Anbefaler alle som kan få tak i bøker av Bojer til å gjøre det. Dessverre så er det ikke så veldig tilgjenelige bøker, med untak av "Den siste viking" som er en av yndlingsbøkene mine. Så langt har jeg lest: Den siste viking, Troens makt og Liv. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Vonnegut - Cat's Cradle. Rett i min gate. Småmystisk, utforsker kunnskapens begrensninger, vitenskap og atombomber og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå