Datasmurf Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Leser "En lykkelig mann" av Arto Paasilinna. En fantastisk bok, som alle de andre han har skrevet (som er utgitt på norsk i alle fall). Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Da har jeg lest ferdig Prof. Wisemans siste bok, som jeg likte. Now is the question: What to read next. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det kommer jo an på hva du har lest før. Hvis du liker den er det jo naturlig å foreslå andre populærpsykologiske bøker. Jeg har hørt mye pent om Quirkology, men den har du kanskje lest? Ellers anbefaler jeg Predictably irrational og Thinking, fast and slow. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 TAkk for tipsene! Har lest alle tre Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Fant Stormqueen av Marion Zimmer Bradley hjemme hos min mor nå. Ser ut som noe lettlest som kan passe meg når jeg blir ferdig med det som har kommer av ASoFaI snart. Men det er jo ikke første boken i Darkover serien. Noen som vet om de kan leses individuelt, eller om jeg burde begynne på eneren. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Fant Stormqueen av Marion Zimmer Bradley hjemme hos min mor nå. Ser ut som noe lettlest som kan passe meg når jeg blir ferdig med det som har kommer av ASoFaI snart. Men det er jo ikke første boken i Darkover serien. Noen som vet om de kan leses individuelt, eller om jeg burde begynne på eneren. Hva er ASoFaI btw? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 A song of fire and ice. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Regner med at det er A song of Ice and Fire? Leser for øyeblikket hundreåringen som klartet gjennom vinduet og forsvant. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Leser "16 år og Hitlers soldat" ganske interessant og spennende bok om en nordmann som meldte seg frivillig til Tysk tjeneste. Har kommet il ca. side 100. Ganske fæle ting (kan ikke sette ord på det) de gjennomgikk. Er basert på en sann historie. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 A song of fire and ice. Den var ny 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Han spurte om Asofai, ikke om asoiaf Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Er bare meg som blander litt. Var såklart A Song of Ice and Fire jeg mente. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Og når vi er kverrulerende pedanter hele gjengen går det lukt til H Lenke til kommentar
nybb Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Kveruler med stil da gutter, seriøst. Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Leser "Zombie Fallout". Har akkurat startet, men til nå så ser det ut som om de vil bli en artig zombie serie. Er vel den første zombie apokalypse boka jeg har lest, så jeg har ikke så mye å sammenligne den med. Rart jeg ikke har lest slike bøker før da jeg elsker slike filmer og tv serier. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Leser "Svindel uten grenser", en dokumentar om svart drosjeøkonomi av Aftenposten-journalistene: Einar Haakaas og Kjetil Sæter. Jeg vil ha tips til noen gode lettleste engelske bøker på ca 200-300 sider for en som ikke er så ekstremt god i engelsk, men forstår og lar seg bli forstått på engelsk. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Kveruler med stil da gutter, seriøst. Er ikke sikkert jeg er gutt da Gode engelske lettleste bøker: A Game of Thrones var den første engelske boka jeg las, men den er vel mer enn 300 sider og ikke så lettlest. Andre jeg kan anbefale er: Hunger Games triologien, Harry Potter, The Hypnotist, Percy Jackson. Percy jackson og Harry Potter er jo barnebøker. The hypnotist er krim av en svensk forfatter, som også er ute på norsk. Hunger Games er vel ungdomsbøker antar jeg. Endret 15. august 2012 av Zoku 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 De to første Harry Potter-bøkene er jo åde korte og rimelig letleste. Fra treeren og utover bir de jo både lengre og kanskje litt vanskeligere (her var det jo ghost wrtiterne tok over, om man er konspirasjonstoretiker ) Om du liker adventure-fantasy vil jeg anbefale A game of thrones som Zoku nevner selv om den ikke er lettlest. Den trenger ikke være lettlest om du blir sugd inn i handlingen -men deet er absolutt en fordle å merke seg ordene man ikke forstår for å slå dem opp senre - å slå dem opp underveis blir som regel for tungvindt og klønete, og et er utrolig hvor mange ord man kan lese uten å fortså (me en gang) uten at det overdøver lesegleden. 2 Lenke til kommentar
Utah Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Maester: Slags lege,urtekone i manneversjon. Steward: Slags stuepike. Castellan: Fyren som har makt over et slått f.eks Squire: Væpner. ( Person som hjelper en ridder med å få på rustning, mater hesten og gir våpen osv) Eunuch: Evnukk. (Mann uten penis) De jeg kom på i farta som er ord fra '' A Game of Thrones '' som jeg slet med i begynnelsen 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Takk for tips, men jeg liker vanligvis ikke adventure-fantasy/sci-fi bøker. Jeg foretrekker heller krim/thriller/drama-bøker, eller der handlingen utspiller seg i en syk verden med mord og grusomheter som seriemordere, psykisk ustabile mennesker. Bøker med realistiske handlinger kan være greit. The Hypnotist og Hunger Games ser ut som bøker som kan falle i smak, men er ikke Hunger Games boken GANSKE kort, max 100 sider? Jeg så en boken på et bibliotek, og boken var ca. like kort som en tegneserie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå