Bobbylove Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Det skjer mye i bok to, men det den gjør best er å gjøre bok 3 til det beste du noen gang kommer til å lese! ;-) Lenke til kommentar
Utah Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Virkelig? Har da vært ikke vært noe spesielt action. Har bare lest Et kapittel fra Davos og Theon, og de var kjipe. Er kommet til da Sansa er i gudeskogen med Dontos. Eneste actiongreier er vel egentlig under turneringen til Joffrey på starten og da Lannister folka angriper Arya og ko. Men for all del, kan være den tar seg opp. Har ihvertfall hørt at bok 3 er veldig bra Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Ja, bare nyt boken å ikke stress deg igjennom, du kommer til å savne 2 og 3 senere. Må nesten starte på en re-read i morgen jeg nå! Lenke til kommentar
Error Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Når du kommer til fireren burde du gjøre deg klar for et betraktelig hopp nedover i action. Skjer nesten ingenting, og man følger utelukkende kjedelige POV's. Bok 5 tar seg dog opp igjen, så det er verdt å lese videre Det samme kan ikke sies om Wheel of Time Der er bok 1-4 gode (men et godt stykke fra ASOIAF), 5-6 greie, og 7 og utover er helt latterlig dårlige. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Er enig i at det absolutt går brått nedover på action, men jeg koste meg fremdeles stort med både 4 og 5. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Elin Brodin - Ulvekvinnen. Har akkurat blitt ferdig med "Bivirkninger". For en dyktig forfatter! Jeg simpelt hen elsker bøkene hennes. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 I god gang med Trudi Canavan sin Last of the Wilds, også er jeg akkurat ferdig med 1984. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Er enig i at det absolutt går brått nedover på action, men jeg koste meg fremdeles stort med både 4 og 5. Kan du gi en topp 5 liste over ASOIAF bøkene? Lenke til kommentar
Error Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) 3 2 1 5 4 Hvor 3 er best, og 4 er dårligst. Er selvfølgelig alltid de som er uenige, men jeg tror den listen er "generell konsensus". Kan muligens bytte om på 1 og 2. Endret 3. juni 2012 av Error Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Terry Pratchetts "Guards! Guards!". Fantastisk bok, som alt annet av mannen. Og jeg er på den nest siste boken i serien, kronologisk lest Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Ikke verst. Selv hopper jeg frem og tilbake etter som jeg kjøper de og leser de ut. ^^ Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 De er veldig bra kronologisk. Man får mange kule detaljer ut av det! Dog har jeg lest de fleste tidligere, litt sånn som du. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Interessant. Kanskje jeg gjør det selv en dag ... Når jeg har alle i biblioteket, that is. Begynte forøvrig på "Fuck you eller penga tilbake" av Aslak "Alis" Hartberg, en bok om bandet Yoga Fire. Så en reklame for den på Facebook og 5 min etter var den kjøpt og lastet ned. Greit med e-bøker sånn sett, selv om jeg foretrekker vanlige. Så langt inne, virker det som den kan forklare meg litt om hva som skjedde med favoritt hiphop-gruppa mi som gjorde dem til et interessant rockeband jeg alltid setter på når jeg ikke vet hva annet jeg vil høre. e: Var ferdig litt under 4 timer senere. Fantastisk bok! Anbefales til alle som interesserer seg for Yoga Fire, Klovner i Kamp og Apollo. Og alle andre også, for den saks skyld. Endret 4. juni 2012 av Datasmurf Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Jeg er i fjerde boken nå, "a feast for crows". Synes serien er fantastisk og kommer ofte med høylytte kommentarer. Noen ganger har jeg lukket bøkene og ristet lenge på hodet og sett oppgitt på nærmeste medmenneske før jeg fortsetter å lese. Elsker det at man aldri kan forutse hva som kommer til å skje. Dog mister jeg noen ganger oversikten over alle de mindre karakterene som omgir hovedkarakterene. Har lyst å google, men er redd for spoilers... 1 Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Har lyst å google, men er redd for spoilers... God ide, bruk heller appendiksen bak i boka. Den skal være spoilerfri. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Noen som vet når The Winds of Winter blir lansert? Sommer 2012 har jo blitt tippet for lenge siden, basert på at flere kapitler "byttet bok". men er det realistisk? Og NÅR i sommer i tilfelle? Jeg vil ha den før 27. juni. Kthx, Martin. Endret 11. juni 2012 av NgZ Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Jeg leser Kafka på stranden. Forfatteren er japaner, den samme som har skrevet Norwegian wood. Det er mange fine tanke skildringer. Ikke for å være rasistisk men japanere er litt snåle, innadvendte og sprø, jeg tror moderniseringen gikk for raskt. Ellers så er det bare forfatteren.. Lenke til kommentar
Goodbye Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Nå har jeg kommet meg godt i gang med Den Siste Revejakta av Ingvar Ambjørnsen. Koser meg så langt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Holder på med Lobotomisten av Eirik Husby Sæther. Leste om fyren i FHM eller Mann (blander de to bestandig da de er så og si identiske), og tenkte å gi boken en sjanse. Så langt liker jeg den veldig godt. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Har nå kommet godt i gang med The Wise Man's Fear, like fornøyelig som sistgang. Anbefales på det varmeste for de som ikke har lest den eller forgjengeren The name of the wind. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå