Datasmurf Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Leser Terry Pratchets "Soul Music", greit med noe lett lektyre når alt man vil er å underholdes med fortellinger om Døden og hans gjøren og laden. Lenke til kommentar
Crathes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Alt jeg har lest av Terry Prattchett har vært veldig bra! Jeg tror jeg eier 26 av bøkene hans! Ble nettop ferdig med de tre bøkene som så langt har kommet ut i Star Force serien av B.V. Larson. Bra serie! (men uoriginalt navn på en sci-fi serie) Endret 7. november 2011 av Crathes Lenke til kommentar
haarod Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Har nettopp begynt på Rubicon av Tom Holland. Boka handler om Romerriket fra begynnelse til slutt. Det er en såkalt fortellende historie-bok, dvs lettlest historie. Har også nettopp lest ferdig "What I Talk About When I Talk About Running" av Haruki Murakami. Litt rart å begynne rett på en slags selvbiografi, men jeg fikk lyst til å sjekke ut noen av romanene hans. Noen tips? Engelsk eller norsk oversettelse? Endret 8. november 2011 av haarod Lenke til kommentar
gnav Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Har nettopp begynt på Rubicon av Tom Holland. Boka handler om Romerriket fra begynnelse til slutt. Det er en såkalt fortellende historie-bok, dvs lettlest historie. Har også nettopp lest ferdig "What I Talk About When I Talk About Running" av Haruki Murakami. Litt rart å begynne rett på en slags selvbiografi, men jeg fikk lyst til å sjekke ut noen av romanene hans. Noen tips? Engelsk eller norsk oversettelse? Jeg vil anbefale The Wind-up Bird Chronicle, som utvilsomt er favorittboken min av Haruki Murakami. Den er dog veldig tykk og inneholder mye av den høytsvevende stilen han er kjent for. Hvis du vil begynne litt lettere kan Norwegian Wood eller After Dark være greie inngangsbøker. Jeg begynte på Min kamp tredje bok for noen dager siden. Lover bra. Lenke til kommentar
elper Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Akkurat nå leser jeg Sanctuary av Faulkner - på norsk. Aldri lest ham på norsk før, så dette er nytt men det går helt fint. På siden leser jeg Cosmos av Sagan - på engelsk - etter å ha sett serien. Fantastisk serie, og boken er like bra, kanskje bedre? Sagan (og for øvrig, de andre forfatterne av serien og boken) er utrolig flinke til å ordlegge og forklare seg. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Har nettopp lest ferdig The Grand Design av Hawking og Mlodinow. Spennende kort bok, som krever litt av leseren. Har satt meg ned med A History of God av Karen Armstrong og gleder meg til å komme skikkelig i gang. Lenke til kommentar
NorthGuard Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Har akkurat lest ferdig Caught av Harlan Coben. Spennende bok, men syns ærlig talt at jeg har lest bedre fra Coben. Men så var dette et trinn bedre enn den forrige boka jeg leste av Coben, Hold Tight. Nå har jeg begynt på TimeRiders-serien av Alex Scarrow.... Lenke til kommentar
Error Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Har kommet et stykke inn i "The Road" av Cormac McCarthy Fy satan så fantastisk hjernedrepende kjedelig. Jeg er på nippet til å spy av rastløshet bare jeg ser coveret, så den er stua godt vekk. Styr unna, hvis du vil ha livet kjært. Tror håret mitt har blitt gråere etter bare noen kapitler Ellers leser jeg Good Omens av Terry Pratchet og Neil Gaiman. Den derimot, er gøyal Endret 13. desember 2011 av Error Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Noen spesielle bøker man bær vurdere til julen? Kommer til å måtte lese en del pensum og, så biografier og tunge faktagreier er fullstendig uaktuelt. En fordel om de er tilgjengelig som ebok, engelsk går fint. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 I høve NRK sin TV-produksjon av serien "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet" les eg boka med same namn. Får ein del "Beatles" (av Saabye) assiosjonar. Lett flytande språk og vanskeleg å leggje frå seg. Fantastisk altså. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Noen spesielle bøker man bær vurdere til julen? Kommer til å måtte lese en del pensum og, så biografier og tunge faktagreier er fullstendig uaktuelt. En fordel om de er tilgjengelig som ebok, engelsk går fint. Boomerang av Michael Lewis. er en fakta bok om euro krisen. Men er en ganske festlig bok. Veldig lett lest og veldig interesant. Ellers er vel Tucker Max sine bøker en jule klassiker Han har mye av første boka si på nett, om du vil "prøvesmake" Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Neh, tror jeg vil ha noe mindre ubehøvlet å lese i julen Egentlig burde man vel lese noen gamle klassikere, men jeg orker ikke 1800.talls engelsk, slik det er i alle klassikere som er tilgjengelige gratis hos Gutenberg/google books etc. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 I høve NRK sin TV-produksjon av serien "Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet" les eg boka med same namn. Får ein del "Beatles" (av Saabye) assiosjonar. Lett flytande språk og vanskeleg å leggje frå seg. Fantastisk altså. Ai, det skulle jeg fått med meg. Har det gått ferdig? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Ein episode står att. Du kan se alle episodane hjå NRK.no Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Next of Kin av David Hosp. Finfin thriller! Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg leser Det Mørke Tårn av Stephen King, er foreløpelig midt i bok 2. Lenke til kommentar
bas Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Gjorde unna Gjenferd av Nesbø og Rinnan-jævel av Ola Flyum og Øyvind Skarsem i romjula. Har lest mye krim, men av en eller annen grunn aldri lest norsk krim, ble derfor veldig positivt overrasket over Nesbø. Selv om Gjenferd ikke får like god kritikk som noen av forgjengerne så ble jeg såpass fascinert at jeg umiddelbart gikk til innkjøp av Snømannen og Panserhjerte. Rinnan-jævel gir et interessant innblikk i disse syke menneskenes verden, men boka var irriterende full av noter så man måtte nærmest annenhver linje enkelte steder bla frem notene bak i boka for å se hva det refereres til, liker ikke en slik måte å lese bok på, blir alt for oppstykket og masete. Akkurat nå er jeg i gang med Tungtvannssabotøren av Gunnar Myklebust, har bare kommet ca. 60 sider på vei, men merker denne interesserer meg. God så langt. Etter denne venter Snømannen og deretter Panserhjerte. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Nettopp ferdig med "God is not Great" av Cristopher Hitchens. Begynte nettopp på The Hobbit av Tolkien (For sikkert 30'nte gang) 1 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Holder på med "Ready Player One" på engelsk. Fin-fin sci-fi, men føler at den er skrevet for unge voksne, men for folk med inngående kjennskap til 80-tallets popkultur, noe som ikke helt går i hop. Spennende og engasjerende, åkkesom. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Nettopp ferdig med "God is not Great" av Cristopher Hitchens. Begynte nettopp på The Hobbit av Tolkien (For sikkert 30'nte gang) Ferdig med Hobbiten, og leser Bill Brysons "Neither here nor there" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå