aspyr Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Leser Harry Potter og føniksordren... elsker de bøkene :!: Klarer ikke legge de fra meg, selvom jeg er 17 Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 "American Gods" av Neil Gaiman. http://www.neilgaiman.com/books/americangods_pb.asp Veldig bra så langt! (ca 100 sider.) Har ikke lest noe særlig av Gaiman før, bortsett fra Small Gods (sammen med T. Pratchett) og Sandman-tegneseriene, men denne boka lover godt. Hvis den er bra, så blir "Star dust" neste, siden jeg fikk den til jul. Kirikiri Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Nå leser jeg en bok som er om og heter "Parapsykologi" av en eller annen svenske. Den er fra 60-årene, så den er ikke helt oppdatert. Det er så interessant at jeg lurer på om jeg skal handle meg noe nyere etterpå. Jeg leser også Makt og terror "av" eller heller "med" Noam Chomsky. Jeg prøver å lese et norsk folkeeventyr om dagen, en spøkelseshistorie fra en eller annen spøkelseshistoriesamling om dagen. Og så prøver jeg å lese litt i Universet i et nøtteskall selv om det var ganske vanskelig lesning. Antikrist av han Friedrich har jeg også begynt på. *Håpe at jeg klarer å fullføre en del av disse i vinterferien* Lenke til kommentar
smetho Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Nå har jeg begynt på Digital Fortress på engelsk. Har ikke kommt så veldig langt enda, men virker som en spennende bok. Nå finner jeg kryptering og statlige hemmeligheter ganske interessant Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Siden det er vinterferie nå, skal jeg starte med Da-Vinci Koden jeg fikk av dama. Starter snart på første side Lenke til kommentar
fotball Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 leser The Supernaturalist (på engelsk) har manglet ca. 5 sider i snart en uke. veldig bra bok som er skrevet av forfatteren av Artimis Fowl bøkene Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Leser Ekstremismesns tidsalder av Eric Hobsbawn. Så langt ei god bok for å få ein oversikt over 1900talets historie. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ble akkurat ferdig med Engler og Demoner. Konge bok! Lenke til kommentar
chris Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Å lese er morro,interessant. Har akkuart lest "kakkerlakkene" av Jo Nesbø Nå leser jeg Donald Trump "How to get rich" Endret 24. februar 2005 av chris Lenke til kommentar
GeO Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ble ferdig med Nesbøs Sorgenfri her forleden, er nå godt i gang med Marekors. Når jeg har lest ferdig den, har jeg fått med meg hele serien i rekkefølge. Glimrende lesning. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Har nettopp begynt å lese Den komplette haikerenes guide til galaksen. Fikk alle fem bøkene for den nette sum av 99 kroner. Lenke til kommentar
chris Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Nesbøs Sorgenfri Jeg har også lest den. Bra Harry Hole krim med mange detaljer,anbefales helt klart. Men hva med Harrys hjelper Beate Lønns hjernefeil fysiform gyrus? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Nesbøs Sorgenfri Jeg har også lest den. Bra Harry Hole krim med mange detaljer,anbefales helt klart. Men hva med Harrys hjelper Beate Lønns hjernefeil fysiform gyrus? Slik jeg forsto det, er fusiform gyrus det senteret i hjernen som gjenkjenner ansikter. Beate Lønn har visst en spesielt godt utviklet FG. Om slikt finnes i virkeligheten, er en annen sak. Men igjen - Nesbø pleier å være flink med fakta. Det er kanskje litt drøyt, dog, å innføre en karakter som både har en slik sjelden evne, i tillegg til den heller sjeldne sykdommen setesdalsrykkja ... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Har nettopp begynt å lese Den komplette haikerenes guide til galaksen. Fikk alle fem bøkene for den nette sum av 99 kroner. Så kan vi som alltid påpeke at oversetteren har gjort en god jobb men at den fortsatt er ti ganger så morsom på engelsk. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har 10 sider igjen av HHGG. Kjøpte settet av fem bøker, på engelsk selvsagt. Lenke til kommentar
BiaZ Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har 10 sider igjen av HHGG. Kjøpte settet av fem bøker, på engelsk selvsagt. Leste den faktisk på norsk første gangen... Gikk greit det også, men mange av poengene forsvant... Genial bok Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 kommet halveis ut i "Line" av axel jensen, boka er bra og anbefaler den til alle. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Har nettopp begynt å lese Den komplette haikerenes guide til galaksen. Fikk alle fem bøkene for den nette sum av 99 kroner. Så kan vi som alltid påpeke at oversetteren har gjort en god jobb men at den fortsatt er ti ganger så morsom på engelsk. Jeg er totalt uenig. De norske oversetterne har ødelagt bøkene fullstendig. De klarer på ingen måte å gjenskape den nøye gjennomtenkte, tilsynelatende flytende skrivestilen til Douglas Adams. Han som oversatte "The Salmon of Doubt" gjorde imidlertid en god jobb. Men DNA er overlegent best på engelsk. Og da mener jeg britisk engelsk, ikke amerikansk engelsk, for de har endret et ord her og der i den amerikanske utgaven. Da tenker jeg spesielt på "asshole" som ble til "kneebiter"... feigt! Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) "American Gods" av Neil Gaiman.http://www.neilgaiman.com/books/americangods_pb.asp Veldig bra så langt! (ca 100 sider.) Har ikke lest noe særlig av Gaiman før, bortsett fra Small Gods (sammen med T. Pratchett) og Sandman-tegneseriene, men denne boka lover godt. Hvis den er bra, så blir "Star dust" neste, siden jeg fikk den til jul. Kirikiri Small Gods? Sikker på at du ikke mener Good Omens? Small Gods er vel bare en vanlig Discworld-bok... EDIT: Beklager dobbelpost her, glemte meg... Endret 26. februar 2005 av EJH Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Leser ganske mange bøker, deriblandt: Det syngende gulvet. Harry Potter and the prisoner of Azkaban. Tiendeofferet. Salamanderens tårer. Pirater! Rumpeldunk gjennom tidene. Fabeldyr og hvor de er å finne. Og noen til, som jeg ikke husker hvor er! (Hvis fanfics på over 1000 A4 sider i word telles som "bøker" leser jeg enda flere...) Men den jeg leste sist var "Pirater!", det er en bok som kom ut i år, og som handler om to kvinnelige pirater. Den ligger i crossover, og virker veldig bra og lettlest. Har ikke kommer lengre enn 1/3 av boka, men jeg regner med at jeg blir ferdig med den om ikke lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå