Gå til innhold

Manglende NTLDR fil

Anbefalte innlegg

Kjære noen der ute - hjelp meg

Har fått meg en gammel IBM Thinkpad. Skal slette, formatere, data på denne.

Under denne kampen er jeg komet i skade for å slette en fil.

Thinkpaden vil ikke starte opp, får til svar:

NTLDR finnes ikke

trykk en tast for å restarte

Vel, ingen taster reagerer på noen restart, og ved omstart kommer samme melding opp.

Hvor får jeg tak i denne filen? Tenkte å brenne den på en Cd rom som jeg bruker under oppstarte. Har noen et bedre forslag]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en diskett stående i? Jeg får i alle fall at NTLDR ikke finnes. Trykk en tast for restart. Når jeg har en diskett som ikke er beregnet som oppstartsdisk. Tror det er en fil som trengs for boote. Vet ikke om det er en fil du trenger hvis du booter fra HHD, men...

HetrTiXc

Lenke til kommentar

Nå er dette en gammel Thinkpad hvor det ifl. "Min datamaskin" står anført at det også skal være en diskettstasjon. Men jeg kan ikke finne den. Savner også manual til denne. Hadde sikkert gått bedre men en diskettstasjon, men

Lenke til kommentar

Hvis det er Windows 2000 så kan du lage boot-disketter ifra \bootdisk på cd-platen.

Hvis du har WinXP så gå på microsoft.com/downloads og søk etter oppstartsdisketter til WinXP. (eller søk på forumet her).

Lenke til kommentar
Nå er dette en gammel Thinkpad hvor det ifl. "Min datamaskin" står anført at det også skal være en diskettstasjon. Men jeg kan ikke finne den. Savner også manual til denne. Hadde sikkert gått bedre men en diskettstasjon, men

IBM ThinkPad har en løsning der du switcher mellom cd-rom og diskettstasjon. De to bruker samme brønn. Hvis du ikke har diskettstasjonen i vesken som kanskje fulgte med må du spørre den forrige eieren om han har diskettstasjonen liggende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...