woooook Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Kjære noen der ute - hjelp meg Har fått meg en gammel IBM Thinkpad. Skal slette, formatere, data på denne. Under denne kampen er jeg komet i skade for å slette en fil. Thinkpaden vil ikke starte opp, får til svar: NTLDR finnes ikke trykk en tast for å restarte Vel, ingen taster reagerer på noen restart, og ved omstart kommer samme melding opp. Hvor får jeg tak i denne filen? Tenkte å brenne den på en Cd rom som jeg bruker under oppstarte. Har noen et bedre forslag] Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 boot fra CD og velg reparer gjennom repareringskonsollen. Inne i konsollet så mener jeg at det er kommandoen "fixboot" som er redningen din. Håper jeg husker riktig nå. Lenke til kommentar
woooook Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Kan sikkert være et greit tips, prøvde det, men det ser ut til at maskinen ikke reager på CD. Får samme svar; svart skjerm med samme tekst Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Har du en diskett stående i? Jeg får i alle fall at NTLDR ikke finnes. Trykk en tast for restart. Når jeg har en diskett som ikke er beregnet som oppstartsdisk. Tror det er en fil som trengs for boote. Vet ikke om det er en fil du trenger hvis du booter fra HHD, men... HetrTiXc Lenke til kommentar
woooook Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Nå er dette en gammel Thinkpad hvor det ifl. "Min datamaskin" står anført at det også skal være en diskettstasjon. Men jeg kan ikke finne den. Savner også manual til denne. Hadde sikkert gått bedre men en diskettstasjon, men Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis det er Windows 2000 så kan du lage boot-disketter ifra \bootdisk på cd-platen. Hvis du har WinXP så gå på microsoft.com/downloads og søk etter oppstartsdisketter til WinXP. (eller søk på forumet her). Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 må du ikke sette cdrom til å boote i bios først da? for å kunne boote fra cd. iallefall det jeg må gjøre. sikker på at du har en bootbar cd da? Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Nå er dette en gammel Thinkpad hvor det ifl. "Min datamaskin" står anført at det også skal være en diskettstasjon. Men jeg kan ikke finne den. Savner også manual til denne. Hadde sikkert gått bedre men en diskettstasjon, men IBM ThinkPad har en løsning der du switcher mellom cd-rom og diskettstasjon. De to bruker samme brønn. Hvis du ikke har diskettstasjonen i vesken som kanskje fulgte med må du spørre den forrige eieren om han har diskettstasjonen liggende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå