Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er rart at du som jobber på Elkjøp må gå på et Apotek for å kjøpe vedlikeholdsutstyr til et kamera.

Dette og annet utstyr som er tilsalgs i fotoforretninger burde også til enhver tid finnes hos Elkjøp.

Mitt inntrykk er at Elkjøp kun selger det de tjenet godt på og overlater resten til andre.

Lenke til kommentar

Forfallet har desverre nådd de fleste "foto" butikkene i Norge. De har skjelden varer inne eller er fullstendig overpriset. Kjøp renseutstyr for CCD, filter, f.eks her:

 

http://www.2filter.com/prices/products/rocket.html

 

Giottos blåsebelg er utmerket da den sørger for at det er ny luft som blåses ut.

 

PecPads og Sensor Swabs er også betydelig billigere i utlandet. Eclipse rensevæske er vanskelig å kjøpe på nett, da den inneholder ren metanol som flyselskap/posten i USA nekter å transportere.

Lenke til kommentar

Hei!

Må først si at jeg stort sett er godt fornøyd med El-kjøp. Har handlet mye der.

Men faktisk kan jeg opplyse deg at avd. Sandvika i lang tid har solgt EOS 300D.

(Digital speilrefleks)

Når det gjelder spesialtilpasset tillegsutstyr til det jeg har handlet på El-kjøp, så har jeg aldri fått det der. F.eks. adapter til filter/konvertere, spesialbatterier, filter, originale bærevesker og tele/vidvinkelkonvertere.

En tur til Oslo og Foto-Huset, Lømork, Japan-Photo eller Kameraservice og det har ikke vært noe problem. Lømork har mye.

Så jeg synes El-kjøp som jer er god kunde hos, burde hatt mere på lager, og da særlig spesialbatterier til kameraene som de selger.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fullført min første "sensor swab". Resultatet ble meget bra hvis jeg skal si det selv.

Kunne bare se en liten prikk etter 3 forsøk. Dette var jeg fornøyd med denne gang.

Jeg brukte nsor swab kjøpt fra usa (ca. 100,- og ca. 4 dagers levering), kjøpte eclipse og pecpads fra fotovideo.

Vil anbefale denne metoden sterkt, blåsebelger og lignende gjør egentlig svært liten nytte.

Anbefaler alle som vil bruke denne metoden å lese guiden som ble nevnt ovenfor.

Kort fortalt:

Prøv først på ett par ganger på et cd-cover.

Etter dette er det bare å sette i gang på sensoren din.

Du vil nok trenge et par forsøk, men øvelse gjør mester.

Så pris for alt ble for meg ca.: 7-800,-

Dette hørest kansje mye ut, men det vil jo vare meg noen år.

 

"Utstyret" mitt:

 

Canon EOS 10D

Canon 17-40 f/4L UMS

Canon 70-200 f/2.8 L IS USM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...